Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Steelpan

1E Kweek. 4X Amnesia Haze Auto. 1X Silver Haze Auto. 600 Watt

Recommended Posts

Beste mensen.

 

Ik ga beginnen aan mijn aller eerste kweekje, ik heb heel veel gelezen en geleerd hier op het forum en met die kennis wil ik van start gaan. En uiteraard zijn alle tips en tricks welkom.

 

Mijn set-up:

 

-Secret jardin v100

- softbox afzuiger 500m3 en passieve inlaat

- phresh filter 600m3

- cli-mate fancontroller standaard model

- davin dv12 tijdschakelaar

- 600 watt hps met hamerslagkap

- 120 watt led hortilight (voorgroeien)

- 1kg automatische blusser

- garden highpro hygro/thermo meter

- 5 x 25 liter potten

- 100 liter Lightmix van plagron

- plagron voeding terra

- fles Ph- van plagron

 

En ben misschien nog wel wat dingen vergeten maar dat weet ik zo even niet.

 

Jullie vragen je misschien af waarom Autoflowers binnen kweken?! maar wou ze eerst buiten plaatsen en toen maar toch maar besloten om binnen iets op te zetten🙄. En had ze toen al ontkiemt en waren ze boven gekomen, dus dacht laat ik het zo eens proberen.

 

Op hoop van zege.

 

Ik wil nu foto's plaatsen maar snap nog niet helemaal hoe dat moet via me telefoon.

 

Groetjes steelpan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook begonnen met autoflowers binnen voor mij de reden dat ze dan eind mei klaar zouden zijn en ik buiten een rondje kon starten.

Achteraf wel blij mee je kunt een kort kweekje doen en leren van je fouten, en ik heb er een hoop gemaakt in ieder geval.

Weet niet of je al kweekervaring hebt binnen?

 

Foto's plaatsen is het makkelijkste via pc in mijn ogen.

 

imgur.com kun je gratis account aanmaken en foto's uploaden.

Dan pak je de direct link en klik je in de editor op het foto plaatje.

Link plakken en bevestigen en je hebt de foto op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan nu de direct link toevoegt aan het foto icoon in de editor hoeven mensen niet eerst de link te openen in een ander tabblad.

 

3lCJG1C.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na drie dagen kwam deze kleine meid boven. En de rest ook.

 

gallery_47516_19405_355476.jpg

 

Vanaf dat moment heb ik ze onder 20/4 licht regime gezet heb veel gelezen dat Autoflowers dat aankunnen dus laat ik het eens proberen.

Ze stonden vanaf dat moment onder de hortilight 120 watt ( omdat de hps nog niet in huis was).

 

 

Dag6

Hier een foto dat ze in de tent staan.

gallery_47516_19405_1684661.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 15.

 

Zoals je ziet doen ze het goed. Zie geen rare vertoningen.

En er staan er nog maar 4 ipv 5. Dit zijn de Amnesia haze's. Heb gister pas de silver haze ontvangen van me maat en die zal er bij staan bij de volgende update.

 

-Geef ze op dit moment allemaal 250 ml om de dag afgezuurd water en begin vanaf vandaag met groeivoeding te geven, De halve dosering als wat aangegeven staat op het schema.

-De led lamp hangt continu 40cm boven de plantjes.

- lv is rond de 54%

- temperatuur min 19.4 max 24.5

- En nog steeds onder 20/4 licht regime. Zodra de hps er is ga ik over op 18/6 ivm de stroom kosten.

 

gallery_47516_19405_140650.jpg

 

Tot de volgende opdate.

Tips zijn welkom

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp die je nu gebruikt heeft een verbruik van 130 watt?

Dan zou je die om stroomkosten te besparen ook de hele kweek kunnen gebruiken.

En de Hps alleen voor 12 12 gebruiken scheelt toch een hoop stroom.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp die je nu gebruikt heeft een verbruik van 130 watt?

Dan zou je die om stroomkosten te besparen ook de hele kweek kunnen gebruiken.

En de Hps alleen voor 12 12 gebruiken scheelt toch een hoop stroom.

Ja het verbruik is niet veel nee zal rond de 130 watt zijn. Maar wil wel genoeg Opbrengst hebben en licht = gewicht dus zit nog te twijfelen of 12/12 met hps of 18/6.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ik zag dat je voorgroeien met een led waarom eigenlijk als ik vragen mag ? Dacht dat voorgroeien onder hps en dana overgaan op bloei onder gelijk de hps veel beter was ?

 

Hopelijk word het een mooi vol tentje keep IT up

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ik zag dat je voorgroeien met een led waarom eigenlijk als ik vragen mag ? Dacht dat voorgroeien onder hps en dana overgaan op bloei onder gelijk de hps veel beter was ?

 

Hopelijk word het een mooi vol tentje keep IT up

 

Ik had deze led lamp al liggen toen ik ging beginnen dus had die maar gebruikt bij gebrek aan beter. De volgende ronde word het meteen hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Zodra de hps er is ga ik over op 18/6 ivm de stroom kosten."

Met een dimbare evsa denk ik dat het verschil in stroomkosten weinig is tegenover de groei die ze maken van led tegenover hps.

Het is natuurlijk maar waar je op wilt besparen.

 

@ steelpan idd ik denk dat het wel veel zal schelen heb je wel een evsa aangeschaft die kun je namelijk mooi terugdimmen eventueel als nodig om onder voor te groeien maar als het niet nodig is kwa temp. gewoon de volle bak erop.

 

Succes ga je topic volgen ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Zodra de hps er is ga ik over op 18/6 ivm de stroom kosten."

Met een dimbare evsa denk ik dat het verschil in stroomkosten weinig is tegenover de groei die ze maken van led tegenover hps.

Het is natuurlijk maar waar je op wilt besparen.

 

@ steelpan idd ik denk dat het wel veel zal schelen heb je wel een evsa aangeschaft die kun je namelijk mooi terugdimmen eventueel als nodig om onder voor te groeien maar als het niet nodig is kwa temp. gewoon de volle bak erop.

 

Succes ga je topic volgen ben benieuwd

 

Jeheb gelijk, zolang de temperatuur goed is meteen volle bak erop. Nu met deze Autoflowers laat ik ze toch maar op 12-12 staan zodra de hps er is. heb geen dimbare maar een gewone vsa.

 

En leuk dat je het topic gaat volgen!

 

Zal later deze avond nog een update plaatsen met foto's.

 

Greetzz steelpan

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 22

 

Goedemorgen medegrowers.

 

Sinds gister de HPS binnen en eigenlijk meteen aangesloten, WoW wat een bak licht komt daar af zeg vergeleken met een 120watt led lamp. En zoals jullie kunnen zien staat de super silver haze er ook bij (in het midden)

 

-Geef ze nog steeds 250 ml water elke dag met groeivoeding, wortelstimulator en pure zym.

Sinds de hps er hangt merk ik toch dat het regelen van de temperatuur een dingetje zal worden, Aangezien die nu al regelmatig naar de 100% schiet omdat de maximale ingestelde temperatuur bereikt is. Staat pas een dag aan dus ik ga kijken wat er gebeurd de komende dagen.

- lv was 55%

- Temperatuur max 32.1 en min 24.3

- Lichtregime 12/12

 

 

Hier een foto nog met led

gallery_47516_19405_1641528.jpg

 

En hier de eerste met HPS

 

gallery_47516_19405_1936939.jpg

 

Ik heb nu veel gepost in twee dagen tijd omdat ik al gestart was. De post van nu is ook echt vandaag en zal proberen wekelijks een update te plaatsen.

 

Groetjes steelpan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel een clipfan in je tent hangen ?

 

En nu zul je zien hoe ze ineens gaan groeien tegenover de led die je had hangen.

Gebruik je ook iets van een tensiometer ?

Want het drinken zal ook wel ineens omhoog gaan moet je wel ff in de gaten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel een clipfan in je tent hangen ?

 

En nu zul je zien hoe ze ineens gaan groeien tegenover de led die je had hangen.

Gebruik je ook iets van een tensiometer ?

Want het drinken zal ook wel ineens omhoog gaan moet je wel ff in de gaten houden.

 

Ik heb er na de foto een zwenkfentilator in gezet. En ben erg benieuwd hoe ze nu zullen gaan groeien ja. Ik heb geen tensio meter, ik voel met met vinger of de eerste paar cm van de aarde droog is en dan geef ik aan de hand daar van water en/of til de potten op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 28.

 

Goedenavond!

 

Het loopt aardig door moet ik zeggen, mankeert naar mijn idee vrij weinig aan.

Bladeren zijn mooi groen en zie geen rare vertoningen. Moet wel zeggen dat ik wat gele vlekken kreeg op het blad bij een plant en snapte het maar niet, dat bleek dus te komen omdat ik daar water met voeding had gemorst op die bladeren. Ga ik nu wat voorzichtiger mee om!

 

 

Temperatuur min/max:

23.2 /25.9

Luchtvochtigheid min /max

47/59%

 

Geef ze om de dag ongeveer 350 ml per plant.

 

Sorry voor de foto's met lamp aan.

gallery_47516_19405_2488448.jpg

 

gallery_47516_19405_440624.jpg

 

Dit was het weer voor nu.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen.

 

Aangezien ik regelmatig weg moet voor me werk kan het soms even duren voordat ik weer iets post. Maar nu kwam ik thuis en blijkt och dat er wat hele bladeren beginnen te komen onderaan. Weet iemand misschien wat dat zou kunnen zijn? Verder is de plant heel mooi groen en de toppen groeien lekker door.

- moet er wel bij zeggen dat ze erg droog staan(zo dat er mee te maken hebben?)

- heb ze gister goed ingewaterd omdat ik ze te droog vond 1ltr per plant ongeveer. Maar nu kijk ik en is alles weeer kurk droog. Geef ik misschien aldoor te weinig?

En de bladeren hingen er slapjes bij ook die gele. Ben vanaf gister begonnen met bleoivoesing te geven

 

Temperatuur is tussen de 21 en 29

Luchtvochtigheid tussen de 40/ 55 %

 

Ik probeer foto's te uploaden maar krijg het niet meer voor elkaar via me telefoon

 

Ik hoop dat jullie iets kunnen betekenen voor me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 42

 

Vanaf gister dus begonnen met bloeivoeding.

 

Hier de planten hoe ze er bij staan:

gallery_47516_19405_484134.jpg

 

Hier de gele blaadjes:

 

gallery_47516_19405_1213313.jpg

 

En een mooi klein topje al:

 

gallery_47516_19405_71851.jpg

 

Dit was het weer voor nu.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 57

 

Goedenmiddag mede growers.

 

Ik moet toch wel zeggen dat ik het jammer vind dat er weinig reacties zijn. Mja het weerhoud me er evengoed niet van om een reactie te posten! Dussss..... daar zijn we weer!

 

De gele blaadjes zijn inmiddels alweer een tijdje weg, wat bleek nou: ze stonden wat droog en 1+1=2 dus had ze extra water gegeven en ze doen het weer perfect.

 

-Ben vorige week begonnen met green sensation erbij te geven.

 

-Temperatuur blijft tussen de 21 en de 30 en dat lijkt me verder prima.

 

-lv schommelt tussen de 30/50

 

 

Hier wat foto's van de stuk groter geworden toppen:

gallery_47516_19405_122852.jpg

 

gallery_47516_19405_679407.jpg

 

 

 

Groetjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een kleine update na een tijdje. Alles is vrij goed gegaan, maar.... toen ik einde week 12 vorige week dus de schaar erin ging zetten toen kwam ik erachter dat er een klein beetje toprot in de dikste top zat. Ik heb het er ghelukkig mooi uit weten te halen en verder was gelukkig alles knap.

 

Het hangt nu te drogen en dan komt het verlossende antwoord.... hoeveel zal het zijn? Wat denken jullie?

 

Ik laat van me weten zodra het droog is

 

 

Groetjuuuss

 

even een kleine update na een tijdje. Alles is vrij goed gegaan, maar.... toen ik einde week 12 vorige week dus de schaar erin ging zetten toen kwam ik erachter dat er een klein beetje toprot in de dikste top zat. Ik heb het er ghelukkig mooi uit weten te halen en verder was gelukkig alles knap.

 

Het hangt nu te drogen en dan komt het verlossende antwoord.... hoeveel zal het zijn? Wat denken jullie?

 

Ik laat van me weten zodra het droog is

 

 

Groetjuuuss

 

even een kleine update na een tijdje. Alles is vrij goed gegaan, maar.... toen ik einde week 12 vorige week dus de schaar erin ging zetten toen kwam ik erachter dat er een klein beetje toprot in de dikste top zat. Ik heb het er ghelukkig mooi uit weten te halen en verder was gelukkig alles knap.

 

Het hangt nu te drogen en dan komt het verlossende antwoord.... hoeveel zal het zijn? Wat denken jullie?

 

Ik laat van me weten zodra het droog is

 

 

Groetjuuuss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste volgers.

 

Hier dan de laatste foto dat ze hingen te drogen.

gallery_47516_19405_215430.jpg

 

-Uiteindelijk heb ik van 5 planten 251 gram gehaald met Autoflowers.

 

Dus ongeveer 50 gram per plant.

 

Was een leerzaam eerste kweekje en wie weet komt er nog wel een verslag maar dan met gefeminiseerde zaadje.

 

 

Groetjeeeeeessssss

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

proficiat met je oogst!

is zeker niet mis(denk ik:D )

en inderdaad het loopt hier jammer genoeg niet meer vol met volk die reageert op de topics.Beetje jammer....

 

maar toch ben ik blij met je verslagje! is eens leuk doorbladeren.

 

op naar de volgende ronde zou ik zo zeggen, zeg ik zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...