Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tnt

Houdbaarheid Van Bac Voeding

Recommended Posts

he sannie :) hoe lang is je bac voeding houdbaar ?

 

Groeten

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie is hier al een tijdje niet meer gezien,

 

Denk als ze koel en droog bewaard worden toch minimaal 6maanden

Share this post


Link to post
Share on other sites

koel en donker kan het wel lang staan, heb ook nog wel bio voeding van meer als een jaar terug staan niks mis mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ze de formule verandert hebben bij BAC een stuk langer.

 

Als BAC voeding niet goed meer is heeft de fles de neiging om een beetje bol te gaan staan en ruikt het ook anders als je de fles open doet.

Je zou het ook kunnen merken aan hoe het zich gedraagt als je het op lost in het water al is dat lastiger te onderkennen, het schuimt oaeen stuk meer als je voeding op retour is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan er dus wel van uit gaan dat 7 jaar oud dan te oud is :)

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om hier toch nog even op in te haken denk ik dat die BAC voeding van 7 jaar oud nog prima werkt. Niks mis mee, tenzij er groene schimmelplakkaten op drijven. En zelfs dan werkt ie nog prima trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bewaard zou die 7jr gerijpte voeding nog best inzetbaar kunnen zijn.

 

Geen kamer- of plant in de tuin die als proefkoniijn hiervoor kan dienen?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hangt ervanaf hoe je met je voeding omgaat,als je de dop eraf laat voor een langere tijd gaat het snel met de extra verontreiniging/sporen/gisten die erin vallen.

Als je het spuitje van je voeding goed naspoelt en netjes je dop gelijk terugplaatst,toch wel een jaar ofzo.

 

Als de fles nog ongeopend is weet ik de THT niet,maar geopend een jaar ofzo.

Voor de stimulatoren van BAC geld hetzelfde.

 

Als er schimmel opdrijft kan het funest voor je bodemleven zijn,want het kan een pathogene schimmel zijn voor je plant of een schimmel die je bodemleven weg concurreert zonder nuttig te zijn voor je plant.

In beide gevallen shit dus. :lol:

 

Plus die schimmel gist of bacterie eet componenten van je voeding op,wat nooit goed is.

Je voeding kan splitsen en de emulsie verliezen en dat soort gekke dingen,en het stinkt. :likken:

Een nieuw flesje kost je natuurlijk ook de kop niet.

 

Misschien kun je er drank van stoken als je het expres laat vergisten :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de fles knijpen eer je hem dicht draait; meeste lucht er uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bruinevingers nee joh.... niet VAN Sannie zelf,BAC is een ander bedrijf dan Sannie's shop spullen.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aah oke, ik vraag me namelijk af of al die extra productjes van BAC (topbooster en noem het maar op) echt een meerwaarde op de hoeveelheid dat je oogst heeft. 

Want gebruik nu alleen een beetje bac bio bloei voeding maar thats it. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bruinevingers al die boosters bestaan uit suikers en wat zuren, die kun je veel goedkoper toedienen ;)  Potje rietsuikermelasse kost 2 euro nog wat bijv :rofl 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer de BAC voeding koel bewaard word kan deze wel een jaar bewaard blijven, in de koelkast nog veel langer.

Wanneer de organische voeding naar amonium gaat ruiken raad ik aan het product niet meer te gebruiken.

@vakman boosters bestaan idd uit groot gedeelte suikers en NPK's , de suikers dienen als voeding voor het bodem leven en belangrijk mee te geven.

Stimulators bestaan uit producten welke bedoeld zijn om het bacterie leven te stimuleren van een bepaald stadium in het planten leven, zo is een groei stimulator bedoeld om de bacterien te stimuleren welke tijdens de groei fase in je medium leeft en dito voor bloei stimulators. De tegen hanger hiervan is bacto, hier stimuleer je niet de bestaande bacterien maar voeg je die direct toe om zeker te weten dat de juiste bacterien in de juiste dosering in je medium aanwezig is. De bedoeling is dat positieve bacterien de overhand hebben op de negatieve bacterien.

Wij zelf gebruiken alleen de BAC bloei en ipv booster verhogen we de dosering naar einde oogst, dit ook met gebruik van CO2, wanneer de booster wel ingezet wordt adviseer ik de dosering welke je geeft van de Booster af te trekken van de Bloei voeding, dus als je 2ml per liter bloei voeding geeft en je wilt 1 ml per liter booster gaan gebruiken dan trek je die ene ml af van de 2 ml. Dan geef je dus 1ml bloei voeding en 1 ml pk Booster.

Ik heb klanten die zweren erbij en willen niets anders meer gebruiken en behalen zeer goede resultaten, als je maar zoals vakman zegt voldoende suikers mee geeft in de bloei periode en hiernaast zorgt voor de juiste bouw stoffen in organische vorm kun je bijna niet mis gaan.

Laten we ook niet vergeten dat het organisch kweken de beste smaak van je wiet naar boven haalt.

greetz sannie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het voor de levensduur helpen om een halve liter voeding te splitsen in 2x 250 en 1 dicht (gekoeld) te houden, (halve liter biobizz deed ik al twee jaar mee -_-) of gaat die tijd in vanaf het openen/zuurstof bij komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de helft in de koelkast bewaard zal de houdbaarheid zeker langer worden.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...