Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

De Avonturen Van Cave Dave En Zijn Discolamp.......

Recommended Posts

Dat heeft denk ik meer met het verschil in lichtdruk te maken Jay, ipv de genen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LC, en passieve inlaat en een afzuiging die op 50% draait om de temp op een keurige 28 te houden. De passieve inlaat is een PVC buis met nylon kous in de door de tent beschikbare inlaat. De tent staat in een CV verwarmde ruimte met de deur open naar een andere goed geventileerde ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn 10 weken planten dus ik denk dat het met beide te maken heeft......En het gaat erom wat er in die 10 weken in mijn potjes verdwijnt :P Echt groot zullen ze niet worden maar ik ben al gerustgesteld dat jullie de planten er ook niet slecht vinden bijstaan. Bedankt voor jullie reacties! Ik zal weer wat geruster slapen.........

 

Ondertussen broeit het in Daves hoofd een beetje en er groeit langzaam een ideetje om eens gek te gaan doen....... Ik heb nog een 5 tal Bubblegum xl fem liggen....... Trefwoorden: DR 60, Spektakelbox, 4 moeders en de beste gaan stekken................... Ontbrekende factoren........... Kennis en de uitvoering.......Ik lees me gek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ L.C. : Ik zei K , geen N.

Ik zie ook geen kanoblad of voorloper daarvan? :huh:

 

Ik reageer ook helemaal niet op jouw en lees nog eens goed wat ik typ.

 

@dave

1 inlaat en de afzuiging op 50%

3x regel gaat niet op als je met LED kweekt en met dimmen om de temperatuur op peil te houden ververs je ook genoeg als je dan iets van 80m3 ververst via dat ene gat?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ LC......... ten eerste is het JOU i.p.v. jouw :lol:

En de P was zeker te duur om hem in het woordje typ te gebruiken?

 

 

Niet zo chaggie....

Geef nog een slinger aan dat rad van fortuin en koop een klinker ! :jump:

 

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLIK mbt jouw interpretatie van mijn jouw

er mist geen p, pte mist :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heeft denk ik meer met het verschil in lichtdruk te maken Jay, ipv de genen.

 

Hoeveel watt heb je erop staan Dave? Ik heb ongeveer 80 watt op 40*60 dus vak kan wel eens gelijk hebben als je m op 200 hebt staan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LC, ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is niet aan de orde hier. Als ik meer verversing wens zet ik gewoon het ram open, te koud? gaat de kamerdeur dicht.....Kortom, ik stuur het klimaat niet alleen via de afzuiging en denk dat mijn opstelling zo gewoon goed is

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ L.C. : Ik zei K , geen N.

Ik zie ook geen kanoblad of voorloper daarvan? :huh:

 

Ik reageer ook helemaal niet op jouw en lees nog eens goed wat ik typ.

 

@dave

1 inlaat en de afzuiging op 50%

3x regel gaat niet op als je met LED kweekt en met dimmen om de temperatuur op peil te houden ververs je ook genoeg als je dan iets van 80m3 ververst via dat ene gat?

 

0,6 * 0,6 * 1,7 * 30x per uur = 18 ,36.

 

Lijkt me dus meer dan zat.

 

 

@ dave: welk wattage had je er nou op?

Edited by Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ LC : Loool :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,6 * 0,6 * 1,7 * 30x per uur = 18 ,36.

 

Lijkt me dus meer dan zat.

 

Ik kan je vertellen dat het bij mijn DR60 ondermaats is, minimaal 2 slangen of flappen open anders heb ik ook van die mooie nerven.

 

@Dave

het gaat niet om de luchtverversing maar of je genoeg verse lucht aanvoert via die ene opening

het zou zomaar kunnen dat de planten in een windtunnel terecht gekomen zijn :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht even hoor; was helemaal de weg kwijt . Je minimale afzuiging zou 1*1*2*30 = 60 kuub moeten zijn. Als ik de afmetingen van je huidige tent goed heb ( pas je signature is aan :P ) .

 

Lichtdruk lijkt me dan ook niet te hoog trouwens. 400 watt in een 1 bij 1 moet kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, de Cobjes doen het plantje toch heel anders groeien dan ik gewend was onder de spektakelbox.... Ik mis vooral de grote bladeren en de explosieve groei als de plantjes gaan bloeien

 

Heb zelf een eerste rondje Cobs achter de rug en naar mijn gevoel bleven m'n planten ook kleiner; de internodes bleven lekker dicht op elkaar en zonder dat ik ze hoefde te toppen groeiden ze ook lekker in de breedte.

 

Geef je wel genoeg water met die twee lichtkannonnen erboven ?

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Crimson, als ik van het gewicht van de potten uitga mag dat geen probleem zijn. Ik voel hoeveel water ze per dag drinken en daar is niets mis mee....... Ze krijgen meestal om de dag water (soms een plant een dag later zelfs) tussen de 600 en 800 ml per plant per keer.

 

@Topic, aangezien de zaailingen ondanks dat de lamp hoger hangt niet strekken heb ik toch de lamp nog wat hoger gehangen omdat ik niet echt verbetering zie. Ze groeien wel maar niet hard genoeg naar mijn zin. 1 plant heeft ook extreem veel blad, maar dat kan natuurlijk aan de pheno liggen.

 

De vermoedelijke Grren Poison....

gallery_46643_19534_2195748.jpg

En de mandarijntjes

gallery_46643_19534_171830.jpg

Veul blad!!

gallery_46643_19534_399961.jpg

 

gallery_46643_19534_2227396.jpg

 

En de zaailingen

gallery_46643_19534_3743314.jpg

gallery_46643_19534_3452800.jpg

 

 

Tsja........ julie meningen graag........

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen zien er lekker uit maar weer 2 verschillende phenos. Je hebt nu 4 compleet verschillende planten staan, alleen foto 2 en 4 lijken op elkaar. Moet toch wel iets lekkers tussen zitten!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar weer een update zodat ik de vorderingen kan vergelijken..... De planten blijven klein maar groeien vrolijk door in de breedte en de toppen blijven ook dikker worden. De Green Poison lijkt het verst te zijn maar heeft nog maar weinig trichomen, terwijl de Mandarin daar al behoorlijk mee bezig is.

 

gallery_46643_19534_718818.jpg

gallery_46643_19534_170828.jpg

 

Green Poison:

gallery_46643_19534_64490.jpg

 

Mandarin:

gallery_46643_19534_1403110.jpg

gallery_46643_19534_684960.jpg

 

Dus we gaan gewoon nog maar even door...........

 

:wave:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier beginnen de planten toch tekorten te tonen en ze hebben honger, ondanks dat ik allang op de max zit van de bloeivoeding. Nu zou ik die nog kunnen verhogen, maar ik wil eerst proberen een thee te maken van de complete organics die ik heb staan, maar hoe doe ik dat? Iemand enig idee? Ik geloof dat Vakkie wel eens thee zet voor zijn dames.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dave,

 

Volgens mij is de Complete niet echt geschikt om thee van te trekken voor in de bloei fase, er zit ook zeewier en fishmix in.

Zeewier is echt voor in de groei, de fishmix is pure N ;)

 

Ik geef ze in de bloei thee met guano, palmboomas en lavameel, in week 3 thee met wat meer guano (P) en in week 5 met wat meer palmboomas (K).

 

Gooi 1 liter lauw water in een emmertje/bak, wat guano, palmboomas, lavameel, bacto en molasse erin, bruissteen erin en borrelen maar. Deksel erop ;) Ongeveer 22 uur laten staan, NIET LANGER!!! Krijg je verkeerde bacteriën van.

Daarna aanlengen met een paar liter water en in de potten mikken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Vakkie! Ik denk alleen dat als ik dat allemaal moet gaan bestellen ik te laat ben met bijvoeden dus ik zal het met de complete organics moeten doen maar je begrijpt dat ik daar de volgende ronde zeker eens mee ga experimenteren.Waar ik van baal is dat ik het blijkbaar nog steeds niet goed doe.... Ik ben al echt flink in voeding omhoog gegaan maar blijkbaar nog niet genoeg......... vallen en opstaan maar weer......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat had je nou ook alweer allemaal in je potten gemikt?? Ben te lui om het terug te zoeken :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vakkie, als je in de keuken staat ben je ineens niet meer zo lui......................Maar hier komt ie... 11 liter potten, mix van 2/3 plagron lightmix met 1/3 biologische kokos...... Medium bemesting met complete organics. 200 ml per pot..... myco's in het begin en bij de worteltjes van de zaailingen. Potjes hebben 2 weken bodemleven kunnen aanmaken.. Buffertabletje van Sannie erbij..........water met 1x in de week bacto tot de 3e week, daarna versneld het schema van de BAC bloeivoeding toegevoegd.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, okay.

Vind het een beetje vreemd dat je met 200ml Complete, een buffertab en de maximale dosering bloeivoeding tekorten krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja eigenlijk wel maf.

Had je wel een extra snufje maerl kalk toegevoegd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...