Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

De Avonturen Van Cave Dave En Zijn Discolamp.......

Recommended Posts

Wat heb je allemaal in je grondje gemikt?? Ook wat lavameel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Complete Organics bestaat uit: Guano, Palm Tree ash. Volcanic loam, vegetal powder (?), Fish powder en Seaweed powder, Ik weet alleen niet in welke verhouding maar NPK is 2-5-3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, dan is het voldoende.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal een heel gezond, vruchtbaar en een heet gelukkig nieuwjaar... Hier de clown van het forum hoor!

 

Een goed begin is het halve werk......... Maar een half begin is zeker niet het goede werk. Van de 9 zaadjes heb ik het voor elkaar gekregen om er maar 4 op te laten komen. 3 mandarijntjes en de Green Poison. Deze stonden na 3 dagen al boven de grond. Dus na een weekje wachten op de rest ze maar eens voorzichtig opgegraven. 3 van de 4 zaadjes die ik terug heb gevonden waren wel gekiemd maar daarna om mysterieuze wijze gestopt....... Ik heb nog geprobeerd om ze tussen de natte lappen te leggen maar dat had geen resultaat. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik als kiemgrond de aarde van de moestuintjes van de AH heb gebruikt bij een aantal zaadjes omdat ik niet genoeg kokosplugjes meer had. Ik wijt het dan ook daaraan. Dom dom dom...... maar weer wat geleerd.....

 

 

Dus er staan nu 4 plantjes in die gigatent en die doen het prima....... Alleen wel een lullig gezicht.....

 

Nu ben ik van plan nog 5 zaadjes te ontkiemen tussen keukenrol en die alsnog in de tent te zetten.. Gelukkig heb ik 2 lampen dus ik kan in verschillende hoogtes belichten. Maar ideaal is anders. Moet nog even kijken of toppen en scroggen voldoende is om de nieuwe plantjes even de tijd te geven wat achterstand in te halen.

 

De nog lege potjes hebben inmiddels een onderhoudsdosering bacto gehad voor de zekerheid. Net zoals de plantjes die wel zin hadden.

 

Goed bezig CaveDave!! :fish: :td :td

 

 

gallery_46643_19534_2575999.jpg

gallery_46643_19534_264914.jpg

gallery_46643_19534_2440782.jpg

 

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes! Het zaad zou gewoon moeten opkomen, die AH aarde groeien ook tomaten op en andere groenten. Even een mailtje naar de breeder!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er netjes bij kerel. Ik had het voorheen ook wel eens dat de zaadjes stoppen met kiemen. Ik pak het nu anders aan: kiem in glaasje kraanwater. Na 48h bijna altijd al een puntje zichtbaar. Daarna wacht ik zeker nog 24 uur voor ze in echt goed natte aarde te stoppen. Ik laat ze dus echt ver kiemen voordat ze kndergronds gaan. Het proberen waard!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd zaad gewoon in glas water gooien tot er worteltje van +- een cm aan zit, werkt altijd en makkelijker kán niet!

 

Succes ouwe

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan we morgen proberen heren! Thnx.... zetten jullie dat glas dan in het donker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Help!!!! Ik denk ik pleur wat zaadjes in een glas water........... blijven er 4 van de 5 drijven............ En nu???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zinken vanzelf als het goed is ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop het maar want nummer 5 heeft zich maar bij de andere geschaard........ Heb ik weer........Maar betekent dit niet dat dit wat ouder zaad is en daardoor een wat harder schilletje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze over een aantal uren niet gezonken zijn klopt er iets niet, nu moeten ze zich nog even volzuigen schijnbaar.....

 

Don't worry!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels zijn er 3 gezonken, maar van harte gaat het niet.......

 

@Topic,

 

Plantjes blijven onder de COB's mooi compact... Een heel verschil met de Spektakelbox

 

gallery_46643_19534_803747.jpg

gallery_46643_19534_2277736.jpg

gallery_46643_19534_178396.jpg

 

Lamp hangt op 45 cm afstand. Temperatuur is dik in orde, LV erg laag (30%) maar daar maak ik me niet zo druk om.

 

Laterz....

:wave:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er apart uit voor mandarijnenplantjes, maar dat zal wel goedkomen :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zijn prachtig en drijvend zaad is niet erg. Ik zet het glaasje gewoon in de woonkamer op de router. Altijd zelfde temperatuur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geinspireerd door Vakkie en zijn Phone, mijn Iphone 4 maar eens uit de mottenballen gehaald...........

 

http://www.wietforum...57049-img-1527/

 

Het duurt even voordat ie laadt........

 

Ik kon helaas niet het filmpje draaien en in VLC speelt het gewoon staand af. Nieuw filmpie liggend in de maak.............

 

 

:wave:

Edited by CaveDave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ook het ontkiemen in water is geen succes, begin nu toch over de kwaliteit van het zaad te twijfelen. 3 van de 5 zijn wel ontkiemd, maar gaan niet verder . Eigenlijk hetzelfde wat ik zag bij de opgegraven zaadjes. Wat kan er aan de hand zijn?? Of nog even geduld hebben? Ze liggen nu er 5 dagen in.

 

gallery_46643_19534_691236.jpg

 

@Topic..... De wel opgekomen plantjes gaan als een trein en de eerste bloeiverschijnselen inmiddels gespot.

 

gallery_46643_19534_846262.jpg

gallery_46643_19534_42223.jpg

gallery_46643_19534_1042487.jpg

gallery_46643_19534_1859082.jpg

 

Ik hoop echt dat de zaadjes nog verder kiemen anders wordt het een duur verhaal......

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je het water een paar keer ververst? Zodat er wel voldoende zuurstof inzit ;)

Ik zou de ontkiemde gewoon in de grond stoppen, met het topje van het zaadje net boven de aarde. Wat bacto en schimmels erbij, ze zien nog mooi wit, dus wie weet..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet echt verversd, alleen het glas een paar keer laten overlopen met vers water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, hebben ze wel zuurstof gehad in ieder geval.

Heb hier nu ook een plastic beker op m'n router staan, vanaf dinsdag. Daar zijn de meeste vandaag open gesprongen, ben benieuwd wat ze gaan doen dan.

Heb het zo nog niet eerder gedaan, normaal gewoon tussen wat keukenrol in een plastic bakkie met deksel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vakkie....... Hier mijn Timelapsje zonder die Irri Dance Muziek................... :likken: :likken:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice Caveman!! Maar er staat wel muziek aan in d'n Budboks zo te zien, ze dansen vrolijk :D

 

Nog wat finetunen mss, maar dat komt wel goed denk ik ;)

 

Have fun!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tering, wat gaan de plantjes hard....... en ze zijn aardig op weg om inderdaad binnen 10 weken van zaad tot oogst af te bloeien. Ik ga in ieder geval starten met de bloeivoeding.

 

gallery_46643_19534_160980.jpg

gallery_46643_19534_1691147.jpg

gallery_46643_19534_919376.jpg

gallery_46643_19534_2226328.jpg

 

1 van de 4 is de Green Poison.... welke denken jullie? :likken:

 

Ik heb de half gekiemde zaadjes maar eens in een goed ingewaterde pot gestopt net onder het oppervlak als laatste poging er nog iets van te maken. Maar ontkiemen in een glas water is dus ook niet gelukt. 4 van de 14 zaadjes op laten komen is wel een hele beroerde score, waar ik voorheen 100% opkomst had dus ik ga er maar eens een mailtje aan Sweet Seeds aan wagen.

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...