Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

De Avonturen Van Cave Dave En Zijn Discolamp.......

Recommended Posts

Geen kalk toegevoegd Collie....... was dat nodig?

 

Of er is iets anders aan de hand maar volgens mij is het gewoon honger....

 

gallery_46643_19534_1526532.jpg

 

Vooral de Green Poison en het bladermonster hebben er last van, de andere 2 niet.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn 10 weken auto's, dus ik kan me voorstellen dat ze wel wat extra lusten.

 

Oh en het ruikt wel heerlijk fruitig in de tent, maar mandarijn kan ik er echt niet uithalen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig Dave, dat vooropgesteld! Tekorten kunnen ook ontstaan doordat de plant de voeding niet kan opnemen vanwege een te hoge of te lage pH waarde. Organisch kweken moet je liggen en mineraal kweken kan ook heel goed op aarde.

 

Meten is weten!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je weet ben ik een mineraal op aarde kwekert en ook ik denk aan een soort van lock out als ik dit zie. Dat zou met bio eigenlijk niet mogen gebeuren mits je populatie microorganismen groot genoeg is en je aarde ook enigzins buffert.

 

Het kan ook zo zijn dat je kokos bijvoorbeeld niet goed gespoeld is en je zoutenopbouw hebt. Ik zou de volgende ronde even een stapje simpeler gaan met in ieder geval de helft van je planten.lightmix +tabs + bac moet genoeg zijn.

 

Verder raad ik nog steeds fotosensitieve planten aan, dan krijg je het hok tenminste goed vol!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lusten misschien ook wel wat as......

Gewoon van schoon verbrand hout uit je vuurkorf/open haard. :whistle:

 

 

Maerl kalk voorkomt problemen/tekorten van spore elementen,a little goes a long way.

Maar dit lijkt een pk probleem,zien er hongerig uit.

Vandaar die assige opmerking :innocent:

 

 

Verder lijken ze wel mooi compact maar blijven wel wat achter in topopbouw vind ik?

Vandaar ook dat ik aan die P K honger denk maatje.

 

Zelf heb ik ook honger nu :lol:

 

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lavameel is de oplossing volgens mij ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt dat niet pas volgende ronde beschikbaar dan, buiten dat je dan opeens met je ph kan slingeren?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde ook voor de volgende ronde, had iets duidelijker moeten zijn mss :innocent:

I.c.m voldoende bodemleven doet het wonderen :P

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het meedenken allemaal! Het wordt weer zeer gewaardeerd! Als ik het dus goed begrijp kan ik het beste nog omhoog in de bloeivoeding?

 

@Collie, de plantjes staan nu 45 dagen dus ze zullen nog een week of 4 tot 5 moeten. Ik vind juist de topontwikkeling nu goed op gang komen en ze dikken lekker aan. Maar ik vind de plantjes zelf wel erg klein blijven. Nu ben ik het gigantische strekken onder de spektakelbox gewend maar dit is echt het tegenovergestelde. Ook vind ik het verschil in pheno's erg groot wat ik ook nog niet eerder zo extreem heb gezien. Het is een 3e generatie autoflower van Sweet Seeds dus daar had ik ook wel wat beters van verwacht.

 

@Jay, dat is wel een goed idee! De volgende ronde eens met 2 verschillende aardemixen gaan werken. Kun je tenslotte beter vergelijken.

 

@Allen, voor de volgende ronde ga ik hier eens een boodschappenlijstje aanmaken en dan aan jullie het vriendelijke verzoek hier toevoegingen of verbeteringen aan te brengen. (Ja, ook jouw lavameel mag dan niet ontbreken Vakkie :P ) Maar dat zit toch al wel in de complete organics.....

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben me net als een gek aan het inlezen op bio gebied. Lavameel, kelp, bloedmeel, beendermeel, dolomietkalk of ander calmag bron en vooral goede wormenmest zijn eennaantal aanraders.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pleur er altijd een berg lavaworm in, teveel kan toch niet volgens mij :P

En de planten zijn er altijd wel tevreden mee, dat vertellen ze dan tegen me. "dankje Vakkie, wat zorg je toch weer goed voor ons" :jump:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

alfalfa!

Specific soil bacteria, called rhizobia, can infect the roots of legumes, like alfalfa. Unlike the response to pathogenic bacteria, legumes produce specialized root structures called nodules, into which the rhizobia grow. There they are fed and protected by the plant, they multiply, and they capture N2 gas from the air and convert it to amino acids that the plant uses for growth. Although the millions of alfalfa nodules in an acre weigh only a few pounds, they each may contain a billion rhizobia that can manufacture hundreds of pounds of N per acre each year

 

schelpgedierte

Animal-based amendments include chitin-containing crab shells and shrimp shells that apparently stimulate populations of soil-dwelling fungi that feed on chitin.

veel calcium en mineralen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specific soil bacteria, called rhizobia, can infect the roots of legumes.......... Infect? Hmm dat klinkt niet positief..... Wel een interessant gegeven..... Evenals de schelpdieren........... Een krab/garnalencoctail eten.... schilletjes bewaren en voeren aan je wietplanten.. Ik vind het een perfecte combi............ :P

Edited by CaveDave
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een hoop gedoe! Waarom houd je het niet lekker simpel als beginner? Probeer eens een rondje met een complete A + B voedingslijn, je kan het je later altijd nog moeilijker maken door organisch te gaan. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, het ziet er allemaal wel lekker uit maar de toppen hadden echt al wat dikker mogen zijn. Ik schat nog 2 weken hoewel de eerste amber is gespot.

 

gallery_46643_19534_1045970.jpg

gallery_46643_19534_227179.jpg

gallery_46643_19534_1135365.jpg

gallery_46643_19534_1068123.jpg

gallery_46643_19534_350588.jpg

 

:wave:

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago : Hij neemt advies aan van Collie Weed dus natuurlijk wil hij organisch :likken:

Deze jongen houd ook van lekkere smaak aan de wiet,door guanokalong.

Alleen A+B voeding zit niet zoveel smaak in eigenlijk :innocent:

 

 

 

Zoals gewoonlijk zien ze er weer mooi wit uit Deef,gooi het loket voor de ski-passen maar open !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago : Hij neemt advies aan van Collie Weed dus natuurlijk wil hij organisch :likken:

Deze jongen houd ook van lekkere smaak aan de wiet,door guanokalong.

Aha nou ja het was maar een suggestie, ik schrijf niemand de wet voor! ;)

Alleen A+B voeding zit niet zoveel smaak in eigenlijk :innocent:

Daar heb ik je ook wel eens anders over gehoord, doch gebruik ik geen A + B voeding meer! :likken:

 

Het ziet er prima uit Dave!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago : :lol: Toen vond ik dat ook al bro.....

Biologisch zit gewoon meer smaak en geur aan.(vind ik) :hug:

 

 

Ik zeg niet dat jij a+b niet meer mag gebruiken :lol:

Misschien Dilago ook biologisch kweken met een Collie's aarde receptje? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht ik jouw mening delen over hydro wiet zou ik jouw organische methode zeker proberen, amigo! :dj:

 

Maar, nee, (ik vind) het zachter op de keel en helemaal nu ik GHE gebruik ook smakelijker. En kweken op aarde ligt me ook niet. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss tijd om eens blind te proeven? 1 kweker, 1 ruimte, 2 kweekmediums en dan 10 'connaiseurs' laten proeven? #offtopic

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een geniaal idee Jay, ik stel tien gram reuk- en smaakloze rotzooi ter beschikking! #offtopictoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je verklappen dat ik volgende week start met een sannies way vs jays way experiment. Jullie mogen blind proeven!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...