Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

De Avonturen Van Cave Dave En Zijn Discolamp.......

Recommended Posts

Na een weekje drogen de plantjes geknipt en in de snoeppotten gedaan. De Skunkjes waren heerlijk om te knippen, wat een lekkere lucht komt daarvan af!!! 2 van de 3 Skunkplanten hadden hele mooie compacte topjes , een was wat fluffiger en vertoonde wat foxtalling. Collies prinsesje was de kleinste brenger met 26 gram maar weer heerlijk geurend en plakkend. Niet zo compact als de skunk maar mooie wiet. De fluffige skunk was goed voor 31 gram en de twee laatste mooie skunk zaten niet veel van elkaar met respectievelijk 36 en 37 gram. Een 3 tal topjes waren al in de grinder verdwenen, maar die heb ik niet gewogen dus ik hou het op een eindresultaat van 130 gram. De 200 watt die de laatste weken boven ze heeft gehangen hebben toch voor een flinke boost gezorgd nog op het eind.

Ik ben tevreden en erg benieuwd naar de geur en smaak zo over een maandje, nu is het allemaal nog wat groen maar zeker niet verkeerd.

 

gallery_46643_19534_144920.jpg

gallery_46643_19534_254257.jpg

 

:wave:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Cavedave : De pineapple lag toch ook achter op de rest?

Misschien hebben de anderen toch wat licht gejat van haar,of heeft ze het toch te moeilijk gehad.

Iniedergeval wel een mooie opbrengst kerel,nu een gehele ronde knallen onder dat nieuwe COB ruimteschip van je :whistle:

Ga je ook nog een voorgroei-hokje maken van je spektakelbox? :lol:

Dan kun je doordraaien met die planten van je.

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dil, het is ook vooral lekker!!

 

@Collie, inderdaad had je prinsesje een wat moeilijke start en ik was blij dat ze het uberhaupt nog ging doen. Dus ik ben niet ontevreden hoor! Ik wil het kleine tentje gaan gebruiken als voorgroeiruimte of voor een eventuele moeder als ik een keer een mooie vind. Moet ik eerst nog wel de stap naar gewoon gefemeniseerd zaad doen. Die 60 watt van de spektakelbox kunnen er ook nog wel bij.

 

@Topic....... Op de camping lalalalalalala..... Op de camping........

 

Tentje bouwen....... altijd leuk! Wat een grote ruimte!! Krijg hem niet eens helemaal op de foto of ik moet er een muur uitbreken........ Eennen echtuh Budbox!

 

gallery_46643_19534_679106.jpg

 

Mooi eeeej? Ben benieuwd of de witte kant beter reflecteerd dan mijn oude tentje want dat beweren ze wel.

 

Nu eerst frietjes halen en dan gaan we de filter en afzuiging fixen......

 

gallery_46643_19534_1526714.jpg

 

En we kunnen draaien!!! Mooi tentje zo hoor.......

 

gallery_46643_19534_1589339.jpg

gallery_46643_19534_1358628.jpg

 

:wave:

Edited by CaveDave
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Vakkie, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de Budbox een tent is waar de gebruikte materialen gewoon goed zijn maar dat dat ding absoluut niet lichtdicht is. Ik zie overal de Cobjes doorheen schijnen. Waardeloos zelfs......... Hier ga ik geen gefeminiseerde plantjes in groeien behalve autoflowers. De DS60 die ik had is veeeeeeel beter! Dus een advies aan mijn medekwekers, koop geen Budbox! Ik ga op zoek naar een nieuwe tent....... Nadeel is dat de Budbox precies de afmetingen had die ik wilde hebben 100x100x200 cm en die vind ik niet bij de andere merken.........

Maar goed, we draaien in ieder geval een rondje autoflowers en daar verwacht ik geen problemen mee. De afzuiging is wel ideaal hoor, daar ben ik heel tevreden over. 28 graden op de afzuiging is 28 graden in de tent. 26 graden?? wordt het 26 graden. Dat gaat in de zomer niet lukken maar dan wil ik ook niet een ronde draaien nu ik meer oppervlakte heb.

Iemand die een mooi tentje kent (lichtdicht aub) met de formaten 100x100x200 cm, ik hoot het graag!

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLIK

 

De oldskool maat SJ in een modern jasje (3.0 versie).

 

Lichtdicht betekent iets heel anders dan licht uit de tent zien komen door minieme gaatjes bij de rits of een flens.

 

Het gaat er om dat het donker is in de tent als het licht uit is in de tent en wat er buiten je tent allemaal gaande is zal je planten weinig deren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secret Jardin DR 120 is ideaal Deef,

 

1.80 hoog en 1.20 x 1.20 geloof ik :innocent:

 

Hier doe ik de meeste fotosensitieve zadenkweekjes in. :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dave, je kan de afzuiger ook buiten de tent plaatsen zodat je daar geen hoogte aan kwijt bent. Mijn tent zag je het licht ook doorheen vanaf buiten maar met de gordijnen van de slaapkamer dicht heb ik geen herma's kunnen ontdekken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd niet geweest hier..maar lekker bezig goos! Nieuwe lamp,dikke toppen en nieuw tentje lekker! Wel kut dat deze3 tent je niet bevald maar koel dat je voor een nieuw onderdak kiest :)

 

Geniet ervan dave!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Geek..... Inderdaad bij de rits, en de stiksels van het klitteband. Ik ben vandaag in de tent gaan zitten met alles dicht en dan lijkt het echter mee te vallen. Na 10 minuten begon ik wat contouren in de tent te zien maar het meeste licht komt binnen via de slang van de uitlaat. Die slang is lichtdicht echter de afzuiger zelf niet. Het witte plastic laat behoorlijk wat licht door. Ook de stiksels kun je zien maar dat is echt heel weinig. Dus ik weet het nog niet helemaal of dit nu goed genoeg is. De Budbox is zeker niet het goedkoopste merk op de markt en ze bestaan ook al een tijdje vandaar mijn keuze voor deze tent.

 

@Collie, Gelukkig dat jouw suggestie precies past op 1m2 :likken: :likken: , Die ruimte heb ik gewoon niet helaas, ik vind deze al zo groot! En ik mis de hoogte. En misschien maak ik me wel druk om niets hoor en is de tent afdoende lichtdicht. Hier op het forum kom je de Budbox weinig tegen helaas maar ik kan me niet voorstellen dat het slechte tenten zijn. En anders blijven we bij de autoflowers.............. Sweet Seeds heeft er nog wel een aantal die ik wil proberen.......

 

@Dil, dat is alweer wat geruststellend, maar je leest zoveel over lichtstress en herma's dat ik me ongerust begon te maken. In mijn huidige opstelling bepaalt de filter de maximale hoogte en niet de afzuiger dus die mag lekker in de tent blljven hangen. De lampen en de afzuiging zijn echt fluisterstil, ik denk dat de spektakelbox 2x zoveel geluid produceert.

 

@LC, thnx voor de link lol, waarom ik die niet heb kunnen vinden want daar was ik naar op zoek. Ik heb het idee waar er licht naar buiten kan, kan er ook licht naar binnen, maar misschien dat lichtdruk er ook mee te maken heeft of iets lichtdicht is.

 

@Kami, Belcome wack vriend, had je al gemist!

Edited by CaveDave
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen Dave. Jammer van je tent. Ik had zelf een Gorilla tentje aangeschaft, rib uit mijn lijf, eerste keer, maar wilde persé kwaliteit en toen ik erin ging zitten dacht ik : wat is dit nu ? idd bij ritsen,plaats waar geen 'rokjes' zitten, zelfs 2 kleine gaatjes in de zijwanden en klittenband. Ik had ook geen vergelijkingsmateriaal, waarschijnlijk had ik ook een andere gedachtengang bij de term 'lichtdicht'....

Hoe dan ook, via jouw linkje ben ik bij de leds gekomen.Heb jouw verslagen al eens in vogelvlucht gelezen en vind ze nuttig, duidelijk en leest prettig. Mede door jou en Vakman dacht ik erover om het biologisch te proberen. Ben benieuwd naar jouw volgende ronde. zet hem op !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Errrrrrrrr........ Die was ik nog vergeten :whistle: :whistle: :whistle: Hangt de White Haze gewoon nog in de schuur te drogen............... Ik doop het tot NAW wiet! :innocent: :innocent: Daar ga ik nog wel een lekker concentraatje aan overhouden. Ze ruikt heerlijk! Plakt als de nete en ze doet haar naam White eer aan..... Erg fluffy maar dat merkt dat concentraatje niets van..... Toch een juiste beslissing geweest om ze buiten te zetten.......

 

gallery_46643_19534_2985455.jpg

gallery_46643_19534_898583.jpg

 

:wave:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, het lijkt er inderdaad op! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van een opdrachtgever een sinterklaascadeautje gehad................... Een mooie lichtdichte weckpot........ Dat er geen suiker in gaat zullen ze waarschijnlijk niet vermoeden.....Ik ben er in ieder geval blij mee!

 

gallery_46643_19534_1013454.jpg

 

:wave:

Edited by CaveDave
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dave aan de COB's! Nice man. En voor die prijs hoef je het zelf allemaal niet te doen. Ik was volgens mij iets van 330,- kwijt.

 

Ben benieuwd naar je nieuwe ronde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Sil... Het werd ook tijd voor een stapje omhoog en dan zijn de COB's het beste LED alternatief voor HPS denk ik. Ik had ze ook graag zelf gebouwd maar ik heb simpelweg niet de gereedschappen tot mijn beschikking om het netjes te kunnen doen. Een kolomboortje en een soldeerbout is toch het minimale wat je nodig hebt. Vroeger had ik de beschikking over een volledige werkplaats dus nooit de behoefte gehad dat allemaal zelf te kopen. Dus toen Wietefras in zijn topic eens Todogrow liet vallen ben ik eens gaan zoeken en was blij verrast over de prijs want LED is over het algemeen ver overgeprijst tot aan het absurde toe. En die Chinese meuk is gewoon niet te vertrouwen.

 

Helaas heb ik het momenteel erg druk.... (niet helaas hoor....... uurtje factuurtje :likken: ) met onregelmatige diensten dus ik kom er niet aan toe een nieuwe ronde op te starten. Ik heb me voorgenomen dit weekend op te starten maar ik ben net zo benieuwd als jij!

 

:wave:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ga je zetten dan Deef? ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe....... Dun ButtBoks is klaar om de dames te ontvangen. De potjes staan lekker beestjes te maken dus we gaan langzaam aan ontkiemen. Vanavond gaan de zaadjes in hun couveuses en dan gaan we los! Moet alleen nog wel een zakje lightmix halen want ik had net niet genoeg meer. Laagje hydrokorrels, mix van 1:3 kokos /aarde, medium bemesting met Complete Organics en Myco's, Laagje kokos/aarde zonder mest als toplaag en goed ingewaterd met Bacto. That should do the trick hoop ik.......

 

gallery_46643_19534_1397081.jpg

 

@Collie, het worden 7 mandarijntjes en een freebee groen vergif van mijn vrienden van Sweet Seeds en nog een Witte Weduwe die ik ook als freebee ergens kreeg

 

Enne lieve biologische volgvriendjes, als er wat te verbeteren valt hoor ik het graag hoor!! :hug:

 

:wave:

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes gewenst!!

 

Altijd lekker, mandarijntjes :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe....... Dun ButtBoks is klaar om de dames te ontvangen. De potjes staan lekker beestjes te maken dus we gaan langzaam aan ontkiemen. Vanavond gaan de zaadjes in hun couveuses en dan gaan we los! Moet alleen nog wel een zakje lightmix halen want ik had net niet genoeg meer. Laagje hydrokorrels, mix van 1:3 kokos /aarde, medium bemesting met Complete Organics en Myco's, Laagje kokos/aarde zonder mest als toplaag en goed ingewaterd met Bacto. That should do the trick hoop ik.......

 

gallery_46643_19534_1397081.jpg

 

@Collie, het worden 7 mandarijntjes en een freebee groen vergif van mijn vrienden van Sweet Seeds en nog een Witte Weduwe die ik ook als freebee ergens kreeg

 

Enne lieve biologische volgvriendjes, als er wat te verbeteren valt hoor ik het graag hoor!! :hug:

 

:wave:

Ik schuif aan Dave, ben erg benieuwd naar je ervaring met deze lampen vanaf de start. Zet je deze de hele cyclus in ?
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes dave! Ziet er netjes uit bij je.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Reizendgroentje.... ;)..... Ja de lampjes gaan de hele cyclus voor zon spelen..... en ik ga het lijstje dat je opgaf over de lamphoogte toch een beetje negeren.... Ik wilde beginnen op 50 cm en dan al snel terug naar 40 cm, een beetje afhankelijk van de footprint van deze opstelling. Jij hebt de plus versie van deze lamp dus ik ben net zo nieuwsgierig als jij.......dus ik volg jou ook....

 

@Vakkie.......... nog verbeterpuntjes hier?? Ouwe biogoeroe? Het zijn 10 weken plantjes en dan zijn de appeltjes van oranje wel voorbij hoor........ Maar ik ben heel benieuwd....

 

@Kami.. Thnx! Tsja het ziet er allemaal heel netjes uit...... Ik ben daar ook best tevreden over. Ging ook niet over 1 nacht ijs, maar toch twijfel ik over de tent vanwege de lichtdichtheid......

 

@Heribei, de ruimte is centraal verwarmd dus de aangezogen lucht komt niet onder de 20 graden dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...