Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Trektor

Gaat Die Het Overleven?

Recommended Posts

Ik heb nu al 5 dagen mijn durban poison buiten staan alleen de onderste blaadjes sterven af.

 

En de bovenste bladeren lijken ook wat geliger te worden, iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dit verholpen kan worden?

 

Hier de foto's

 

http://imgur.com/y17Yb2E

 

http://imgur.com/7sQsVZ8

 

Ik hoor graag van jullie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de direct link kopieert via imgur en op de plaatjes knop drukt en daar plakt krijg je dit.

 

7sQsVZ8.jpg

 

y17Yb2E.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg deze even. Heb exact t zelfde met de bovenste bladeren. Ik voed Bio Bizz Fish Mix overigens...

Dacht zelf dat het aan de lage buitentemperatuur ligt.

 

Ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat die in gewone tuinaarde? Of op een plek waar eerder iets is gekweekt?

Ik zie wel wat perliet, maar de rest van de grond lijkt op gewone tuingrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat die in gewone tuinaarde? Of op een plek waar eerder iets is gekweekt?

Ik zie wel wat perliet, maar de rest van de grond lijkt op gewone tuingrond.

 

Ja hij staat in gewoon tuingrond, verder niets aan gedaan. Ik heb er wat korrels kippenmest bij gestrooid. Heb je advies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt drie dingen doen:

1. uitgraven en opnieuw planten in betere grond. De plant is nog klein en het is geen autoflower, dus dat is een optie.

2. of je kunt hem vloeibare voeding geven. Dit is een makkelijke maar wel de duurste optie.

3. of je kunt wachten tot de wortels alle benodigde voeding hebben gevonden. Dit is de makkelijkste optie, want dan hoef je niks te doen. Dit is ook de meest risicovolle optie, want als de wortels niet de benodigde voeding vinden, kan dat leiden tot mindere opbrengsten. Ik denk niet dat de plant doodgaat, want hij zal wel iets vinden qua voeding, maar ik denk niet dat het genoeg is voor een leuke opbrengst en dat je last blijft houden van gele bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt drie dingen doen:

1. uitgraven en opnieuw planten in betere grond. De plant is nog klein en het is geen autoflower, dus dat is een optie.

2. of je kunt hem vloeibare voeding geven. Dit is een makkelijke maar wel de duurste optie.

3. of je kunt wachten tot de wortels alle benodigde voeding hebben gevonden. Dit is de makkelijkste optie, want dan hoef je niks te doen. Dit is ook de meest risicovolle optie, want als de wortels niet de benodigde voeding vinden, kan dat leiden tot mindere opbrengsten. Ik denk niet dat de plant doodgaat, want hij zal wel iets vinden qua voeding, maar ik denk niet dat het genoeg is voor een leuke opbrengst en dat je last blijft houden van gele bladeren.

 

Er groeien ook overal brandnetels in de buurt, zijn KAS korrels ook goed voor de voeding?

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gen expert, dus let niet te veel op mijn advies.

 

Maar als er een acuut gebrek is aan voedingsstoffen (geen idee of dat hier het geval is) dan lijkt vloeibare voeding mij beter dan korrels. Korrels moeten eerst oplossen vooraleer de wortels de voeding kunnen opnemen. Vloeibare voeding is sneller (meteen) beschikbaar voor de plant.

My 2 cents.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant ziet er heel gezond uit! Zou em lekker laten staan en niet gaan uitgraven. Je kunt in dit stadium echt nog niet zeggen of er wel of niet genoeg voeding in de grond zit. In de volle grond altijd vaste meststoffen gebruiken zoals compost of kippenmest korrels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...