Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Wat er terugkomt in je vat is hetzelfde als wat je er inpompt. De restzouten liggen bovenop je medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als het niet bovenin komt of van boven af water geef ligt het daar niet toch plus me zijl trekt ook vaak wit weg wat is dat dan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oldschool kratjes kwekers verspilden geen druppel en lieten de planten alles opzuipen.

 

En het witte spul op je zeil is kalk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leek mij dat het ook afval zouten zijn niet alleen kalk

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balast stoffen/zouten heb je altijd met minerale voeding, deze verzamelen zich onder je kratjes op het zeil.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

leek mij dat het ook afval zouten zijn niet alleen kalk

Als het zout was zou je het er zo kunnen afschrapen.

 

Maar goed, ik houd er verder over op. Dat recirculerende systemen niet voor zoutophopingen zorgen is al lang gebleken zoals je hier kan lezen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retourwater herbruiken doe ik ook. Max 2 keer, wel steeds wat peroxide erbij voor desinfectie en zuurstof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balast stoffen/zouten heb je altijd met minerale voeding, deze verzamelen zich onder je kratjes op het zeil.

 

Pg

Wellicht is dat dan zo, maar het gaat er niet zozeer om wat het witte spul op je vijverfolie nou is maar veelmeer of je elke druppel voedingswater kan gebruiken voor de planten. Op basis van de verslagen van Eskobar en Schenkie kan je concluderen dat het prima gaat. Dat is het enige wat ik zeg, maar kennelijk wordt dat niet geloofd. Het zij zo.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozo D, knetter dus ik miste ff de point....

 

Retour water prima her te gebruiken idd ala Schenkie manier, zeer lang zelf mee gedraait dat systeem maar wel de vorige eeuw lol.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozo D, knetter dus ik miste ff de point....

 

Retour water prima her te gebruiken idd ala Schenkie manier, zeer lang zelf mee gedraait dat systeem maar wel de vorige eeuw lol.

 

Pg

Nog maar zo kort geleden en nu wordt het niet eens meer voor waar aangenomen! Is dat nou vooruitgang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het zelfde als rodja 2x gebruiken en dan een nieuw vat, gooi eigenlijk maar 2/3 vat weg na 2 keer gebruiken dus valt nog mee

 

maar beweer ook niet dat het moet doen alleen wat goed voelt, even een vers bakkie water voor de planten

 

misschien supernoob zijn methode eens proberen scheelt me de helft al keren water geven

 

ja moet ook weer even peroxide kopen, iemand nog tips voor de 35%?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee van moeten is uiteraard geen sprake, ik heb althans (gelukkig) nog nooit te horen gekregen: jij moet hennep kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel liter per vierkante meter laat jij erin lopen snoob ?

 

rond de 30 liter, met potten strakken tegen elkaar aan.

 

vind het veel voordelen hebben. eens in de 4 dagen water geven ipv om de dag, 10 minuten werk, niet meer wachten of terug pompen, altijd vers zuurstofrijk water. geen 26 graden water in de zomer, en 1 van de belangrijkste redenen voor mij was geen lawaai meer van resonerende vlakzuiger.

 

er gaan wel zouten op je zeil achterblijven omdat een deel van het water verdampt vanuit de vijver, daarom mag de ec iets lager, maar van hoger ec krijg je ook geen last. zorgen dat je je vijver goed schoonmaakt einde ronde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke waardes houdt jij aan dan, met welke voeding zal ook nog wel verschillen

 

als je het 1x in de 2 week even weg pompt dan zou het niet zoon probleem moeten zijn toch

 

ik had trouwens even een update gedaan dat staat op de vorige pagina

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel liter per vierkante meter laat jij erin lopen snoob ?

 

rond de 30 liter, met potten strakken tegen elkaar aan.

 

vind het veel voordelen hebben. eens in de 4 dagen water geven ipv om de dag, 10 minuten werk, niet meer wachten of terug pompen, altijd vers zuurstofrijk water. geen 26 graden water in de zomer, en 1 van de belangrijkste redenen voor mij was geen lawaai meer van resonerende vlakzuiger.

 

er gaan wel zouten op je zeil achterblijven omdat een deel van het water verdampt vanuit de vijver, daarom mag de ec iets lager, maar van hoger ec krijg je ook geen last. zorgen dat je je vijver goed schoonmaakt einde ronde.

 

Ben net volledig met je eens super noob , aan het einde even je bak schoon maken met Dettol je kratten / potten spoelen en weer door.

 

welke voeding gebruik je dan dat je 1.8 gebruikt, eerder deed je toch de hele kweek 5.5/1.4 ( hangt natuurlijk vd plant af)

 

ik pomp nu 500 liter in de bak en dan laat ik het een half uur staan en dan pomp ik het terug

 

na 2 keer pomp ik alles het riool in en maak ik een vers vat, dus komt ongeveer neer op 1 keer per week

 

meestal krijg ik 2/3 of 3/4 aan water terug in me vat

 

Gebruik DutchPro en deel Aptus. Ben meer van de mineraal en niet de organische zodat je elke keer je vat stinkt naar stront :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik ook alleen maar minerale voeding, alleen op het eind wat green sensation erbij had nog 20 liter staan zonde om niet te gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een kleine update

 

dag 12 bloei

 

temp; 21/27

 

5.5 1.3/5.8 1.4

 

sinds gisteren begonnen met eb & vloed en ze staan er verder mooi gezond bij geen ziektes of gebreken te zien

ik heb ze gisteren even uit elkaar gezet zodat ze de ruimte mooi vol kunnen groeien vandaar de ruimtes die je er nu soms tussen ziet

deze keer niet alleen stikstof extra bijgevoegd maar ook wat fosfor dat lijkt wel goed uit te pakken

ook geef ik ze nu magnesium vanaf de 2e week bloei extra, normaal zie ik de 3e/4e week wat verkleuringen en die probeer ik nu voor te wezen

nu ik van onder water geef houdt de algen groeit boven ook op

 

gallery_45409_18817_1985313.jpg

 

gallery_45409_18817_2962771.jpg

 

gallery_45409_18817_1140924.jpg

 

gallery_45409_18817_5201411.jpg

 

gallery_45409_18817_6799030.jpg

 

gallery_45409_18817_5773645.jpg

 

gallery_45409_18817_6288333.jpg

Edited by Fatamorgana
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje, verder nog vragen of comments ?

 

ik zal wel weer even een update doen wanneer alles mooi dicht gegroeid is zal niet al te lang duren verwacht ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een verlaging dat daar het water heen loopt als het even staat het laatste beetje slaat het wat groen uit

 

mijn normale water is niet dit stond al even zo, en moet even nieuwe peroxide halen inderdaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

snelle update alles gaat goed en stuur nog steeds 5.5 1.3 in

ze zitten nu in de 3e week bloei en groeien flink door

 

gallery_45409_18817_2983376.jpg

 

gallery_45409_18817_1117520.jpg

 

gallery_45409_18817_1862458.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...