Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

suc6 met knippen dit heb je tog ff lekker in je zak voor de vakantie.

 

suc6 met de nieuwe ronde alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

is 1 dagje knippen en dan met een klein weekje droog vaak

 

erna even opruimen en denk eerst op vakantie is veel te lekker weer om water te geven, lig liever zelf in het zwembad

 

ja zal wel even laten weten wat eraf is gekomen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vergeling zou best eens kunnen komen omdat je niet genoeg gevoed hebt.

Vooral in de groei echt voeden als een indica gaat je later alleen maar blij maken met de s5 en het is ook 1vd weinige 'haze' planten die je zo kan behandelen.

 

Overigens trek je veel meer vd s5 af als ze niet groen tot het einde blijven, afbloeien vd foxtails ;)

 

Ik snap je hele negatief in steek niet, als je iets op merkt in wat iemand plaatst mag je daar dus niet op reageren als je niet eerder wat aardigs hebt gezegd of wat aardigs te zeggen hebt?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ga met een wat hogere ec starten en dan de stekken goed voor behandelen de spint schade nu is zonde

 

fox tails zitten er amper in weet niet waar je die ziet misschien bij 3 toppen v/d 96 planten en meerdere vertakkingen

 

oh nee hoor sta open voor commentaar en tips, zoals wat je boven in zegt van je laatste post ben ik het mee eens

 

maar is meer de manier hoe jullie hier voor reageerde wat gewoon meer beetje belachelijk maken net of ik niet kan tellen en van lach me dood en dit dat

 

ze gaan alsnog gewoon om op dag 62

 

doet er ook niet toe is gewoon een forum probeer gewoon verslag te laten zien leer zelf van andere en sommige weer iets van mij dat is me insteek

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks aan trekken van dat zielige gedoe, zijn meestal de genen die op het schoolplein gepest werden :P

 

Mooie ronde man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foxtails afbloeien bij een 'perfecte' s5 kweek hebben we het over :whistle:

 

Hoe jullie replies op de persoon gericht menen te interpreteren is echt een kunst :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil die zeurende wijven wel eens een hokje met 96 stekken degelijk zien afbloeien,

Uiteindelijk gaan die buds op jouw weegschaal :)

 

Mooi werk Fata, en nu lekker vakantie !

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

doet er ook niet toe is gewoon een forum probeer gewoon verslag te laten zien leer zelf van andere en sommige weer iets van mij dat is me insteek

 

Tuurlijk doet dat er ook niet toe..

Ik heb ook niks gezegd in jou richting,

maar om hier wat te leren, door een verslag bij te houden is super goed.

En van fouten kun je leren..

 

Ik heb me slechts verbaasd over hoe klakkeloos positieve reactie je krijgt, in de zin van die zijn goed gegroeit,

die zijn flink bij getrokken enz. op foto's van een andere kweek..

Kan me niet voorstellen, dat dergelijke reactie geplaatst zijn door serieuze volgers..

Kan me ook niet voorstellen, dat je daar ook maar wat aan hebt..

Daar heb je dus geen donder aan,

 

Vooral dat heb ik willen onderstrepen (wie de schoen past trekt hem wel aan). Niks naar jou dus..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom af en toe eens langs op dit forum en dit kweekje trok mijn aandacht, omdat ik ook inert kweek. Ik wil wel even reageren op bepaalde reactie's

1) de drain moet door het riool spoelen omdat je niet weet wat erin zit aan reststoffen op de manier hoe je watert, er blijven allemaal rest zouten liggen op je zeil en aan de onderkant van je potten. Dus je retour meten geeft je verkeerde info

2) Je hebt te laag in je voeding gezeten vandaar de vergeling S5 kan je gerust EC 1.8 geven

3) Je voedingsvat nooit langer als 3 dagen laten staan

4) Aan het eind van je ronde niet spoelen met alleen afgezuurd water dan krijg je een probleem met je volgende ronde.

als je die 96 haze niet zelf oprookt, dan aan het einde van je ronde de laatste 3x gewoon voeden met groeivoeding dan is je RFX meteen klaar voor de volgende ronde.

5) Ik zag ook een opmerking dat dimlux alleen voor kleine ruimte geschikt is .....ja het kost wat maar een goed klimaat is cruciaal voor een goede opbrengst en als je afzuiger het niet meer trekt bij 30gr dimmen je lampen automatisch soms is minder beter uhhh die uitspraak is niet van mij maar van PH Donner maar is wel een weetje om te onthouden.

 

volgende ronde gewoon inwateren met 1.5/5.3 en niet te veel sturen op je drain maar gewoon goed kijken naar je kindjes.

Wil je toch je drain als richtlijn gebruiken dan is je richtlijn...... voeding + retour onder de 4.5 EC altijd goed

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow wat een soap hierzo :lol:

 

 

Gewoon respect voor fata zijn grote kweekje,hij HOEFT het niet te showen op WF.....

En er zijn er genoeg die er WEL zo over denken en hier wegblijven met zulke grote projectjes.

Dat is zwaar jammer.

 

Gewoon samen chillen,dat is veel productiever.

 

 

Ik denk dat Fata nu lekker een biertje kan pakken en met een mooie spliff op de lip kan achteroverleunen. :bier :j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foxtails afbloeien bij een 'perfecte' s5 kweek hebben we het over :whistle:

 

Hoe jullie replies op de persoon gericht menen te interpreteren is echt een kunst :excl:

nee dacht dat je de foxtails bedoelde dacht welke dan, ze zijn er wel maar niet als uitschieters gelukkig

 

Ik bedoelde jou niet LC

 

Was algemeen bedoeld :)

 

ja nee doe ik ook niet maar reageer er wel gewoon op haha

 

Wil die zeurende wijven wel eens een hokje met 96 stekken degelijk zien afbloeien,

Uiteindelijk gaan die buds op jouw weegschaal :)

 

Mooi werk Fata, en nu lekker vakantie !

 

bedankt voor de positieve insteek haha, ja 100 planten is wel anders dan 3 planten daar kun je toch wat meer tijd aan besteden en makkelijk bij

 

doet er ook niet toe is gewoon een forum probeer gewoon verslag te laten zien leer zelf van andere en sommige weer iets van mij dat is me insteek

Tuurlijk doet dat er ook niet toe..

Ik heb ook niks gezegd in jou richting,

maar om hier wat te leren, door een verslag bij te houden is super goed.

En van fouten kun je leren..

 

Ik heb me slechts verbaasd over hoe klakkeloos positieve reactie je krijgt, in de zin van die zijn goed gegroeit,

die zijn flink bij getrokken enz. op foto's van een andere kweek..

Kan me niet voorstellen, dat dergelijke reactie geplaatst zijn door serieuze volgers..

Kan me ook niet voorstellen, dat je daar ook maar wat aan hebt..

Daar heb je dus geen donder aan,

 

Vooral dat heb ik willen onderstrepen (wie de schoen past trekt hem wel aan). Niks naar jou dus..

 

is meer de manier of klank hoe je dat doet, vind persoonlijk jouw planten er wel mooi bij staan, de internodes mooi dicht op elkaar

mijne gingen ook wel prima tot de spint erbij kwam en het buiten 30 graden was, is dan moeilijk onder controle te houden zonder gif te spuiten

snap opbouwend kritiek alleen is wel fijn als je dan ook met een oplossing of een visie komt ipv alleen het af te kraken

 

Ik kom af en toe eens langs op dit forum en dit kweekje trok mijn aandacht, omdat ik ook inert kweek. Ik wil wel even reageren op bepaalde reactie's

1) de drain moet door het riool spoelen omdat je niet weet wat erin zit aan reststoffen op de manier hoe je watert, er blijven allemaal rest zouten liggen op je zeil en aan de onderkant van je potten. Dus je retour meten geeft je verkeerde info

2) Je hebt te laag in je voeding gezeten vandaar de vergeling S5 kan je gerust EC 1.8 geven

3) Je voedingsvat nooit langer als 3 dagen laten staan

4) Aan het eind van je ronde niet spoelen met alleen afgezuurd water dan krijg je een probleem met je volgende ronde.

als je die 96 haze niet zelf oprookt, dan aan het einde van je ronde de laatste 3x gewoon voeden met groeivoeding dan is je RFX meteen klaar voor de volgende ronde.

5) Ik zag ook een opmerking dat dimlux alleen voor kleine ruimte geschikt is .....ja het kost wat maar een goed klimaat is cruciaal voor een goede opbrengst en als je afzuiger het niet meer trekt bij 30gr dimmen je lampen automatisch soms is minder beter uhhh die uitspraak is niet van mij maar van PH Donner maar is wel een weetje om te onthouden.

 

volgende ronde gewoon inwateren met 1.5/5.3 en niet te veel sturen op je drain maar gewoon goed kijken naar je kindjes.

Wil je toch je drain als richtlijn gebruiken dan is je richtlijn...... voeding + retour onder de 4.5 EC altijd goed

 

1 ja ik snap dat er wat achter blijft, is ook meer een indicatie voor dat het niet te hoog word maar snap je punt, hoe doe jij dat dan?

2 ik ga volgende ronde dat ook doen alleen, heb wel vaker op 1.6 geprobeerd maar dan verbrande me bladpunten dus vandaar dat ik wat lager bleef

3 nee vloed 2/3 per week en gooi het vat dan weg, heb ook geprobeerd met het zelfde vat bijvullen alsmaar en was geen succes

4 met deze punt ben ik het niet eens, ik rook geen wiet meer al jaren niet maar probeer toch altijd wel een goed en schoon wietje te kweken, had er vroeger een hekel aan als me wiet naar voeding smaakte, plus vind dat ze mooier af bloeien de laatste week op gewoon water, de rfx uitspoelen en bijstellen is kleine bijkomstige moeite

5 dat was niet wat ik zei, ik zei dat ik hier een vrij laag plafon heb en schuine wanden dat dimlux hier lastig is omdat ze vrij diep stralen, me andere locatie is alles van dimlux dus ben er wel bekend mee

ja klopt daar water ik meestal ook mee in, 5.2 dan om die ph wat omlaag te krijgen vaak, haha ja boven de 4.5 drain komt het niet goed, maar blijft beetje testen vaak probeer met een niet te hoge ec ze blij te houden

 

Wow wat een soap hierzo :lol:

 

 

Gewoon respect voor fata zijn grote kweekje,hij HOEFT het niet te showen op WF.....

En er zijn er genoeg die er WEL zo over denken en hier wegblijven met zulke grote projectjes.

Dat is zwaar jammer.

 

Gewoon samen chillen,dat is veel productiever.

 

 

Ik denk dat Fata nu lekker een biertje kan pakken en met een mooie spliff op de lip kan achteroverleunen. :bier :j

 

ja ben ik met je eens iedereen weet wel weer iets wat een andere niet weet, had van mij geen soep hoeven worden

 

haha ja ga ik zeker doen , het bier gedeelte en de zon dan, blowen doe ik al een tijdje niet meer,maar vind de geur vd planten altijd nog wel lekker

Edited by Fatamorgana
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan het eind van je ronde niet spoelen met alleen afgezuurd water dan krijg je een probleem met je volgende ronde.

als je die 96 haze niet zelf oprookt, dan aan het einde van je ronde de laatste 3x gewoon voeden met groeivoeding dan is je RFX meteen klaar voor de volgende ronde.

Dat vind ik weinig coulant naar je klanten toe maar als je het zelf wél rookt en alleen genoegen neemt met het beste, dan krijg je ook de beste prijzen en je hebt een schoon geweten.

 

De rfx-1 spoelen na een ronde doe ik ook niet meer, sterker nog: ik geef aan het einde van de kweek aangezuurd water met minimale voeding en tegen het moment van de oogst zorg ik dat de steenwol nagenoeg droog is. Het enige wat ik dan doe is de kluiten eruit trekken, de rfx-1 weer losmaken, de nieuwe planten er in, één keer via boven flink inwateren met Ec 1.6-1.8 tot je drain krijgt dan het restwater wegpompen en klaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuren heb ik met de Chemdawg & de laatste week spoelen niet gedaan,dom,dom dom.

Zo heb je minder stikstof in je eindproduct............

En rookt het beter weg......

Hij is niet scherp maar kriebelt als de neten,en blijft lang hangen die kriebel.

Maar toch is ie nog steeds lekker :icecream:

 

 

@ Lion61 :

Dus het is inderdaad niet chill om grow te geven op het laatst als je het zelf niet rookt,ik krijg al hoofdpijn en een brandende strot als ik eraan denk :lol:

Dat is best gemeen Lion61,zelfs als het om een toeristen-shop gaat :fish:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan het eind van je ronde niet spoelen met alleen afgezuurd water dan krijg je een probleem met je volgende ronde.

als je die 96 haze niet zelf oprookt, dan aan het einde van je ronde de laatste 3x gewoon voeden met groeivoeding dan is je RFX meteen klaar voor de volgende ronde.

Dat vind ik weinig coulant naar je klanten toe maar als je het zelf wél rookt en alleen genoegen neemt met het beste, dan krijg je ook de beste prijzen en je hebt een schoon geweten.

 

De rfx-1 spoelen na een ronde doe ik ook niet meer, sterker nog: ik geef aan het einde van de kweek aangezuurd water met minimale voeding en tegen het moment van de oogst zorg ik dat de steenwol nagenoeg droog is. Het enige wat ik dan doe is de kluiten eruit trekken, de rfx-1 weer losmaken, de nieuwe planten er in, één keer via boven flink inwateren met Ec 1.6-1.8 tot je drain krijgt dan het restwater wegpompen en klaar.

 

Haal ook de kluiten eruit ( grote wortel resten ) , Ik ga nog wel even spoelen onder de douche , RFX losmaken en omwoelen vrijwel hetzelfde. Ik vind het persoonlijk fijn als het een beetje nat is omdat je dan niet de resten steenwol door de ruimte heen vliegen, maar dat is persoonlijk.

 

Aan het eind van je ronde niet spoelen met alleen afgezuurd water dan krijg je een probleem met je volgende ronde.

als je die 96 haze niet zelf oprookt, dan aan het einde van je ronde de laatste 3x gewoon voeden met groeivoeding dan is je RFX meteen klaar voor de volgende ronde.

Dat vind ik weinig coulant naar je klanten toe maar als je het zelf wél rookt en alleen genoegen neemt met het beste, dan krijg je ook de beste prijzen en je hebt een schoon geweten.

 

De rfx-1 spoelen na een ronde doe ik ook niet meer, sterker nog: ik geef aan het einde van de kweek aangezuurd water met minimale voeding en tegen het moment van de oogst zorg ik dat de steenwol nagenoeg droog is. Het enige wat ik dan doe is de kluiten eruit trekken, de rfx-1 weer losmaken, de nieuwe planten er in, één keer via boven flink inwateren met Ec 1.6-1.8 tot je drain krijgt dan het restwater wegpompen en klaar.

 

Haal ook de kluiten eruit ( grote wortel resten ) , Ik ga nog wel even spoelen onder de douche , RFX losmaken en omwoelen vrijwel hetzelfde. Ik vind het persoonlijk fijn als het een beetje nat is omdat je dan niet de resten steenwol door de ruimte heen vliegen, maar dat is persoonlijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet coulant? ik zou niet weten waarom niet in de tuinbouw gebeurd hetzelfde en proef jij dat??? er zijn een hoop mensen die beweren het te kunnen proefen. Weet wat notdon is spuiten met gif 3 of 4 weken voor je gaat oogsten dat is pas erg en geen respect hebben voor je klanten.

Na diverse testen weet ik dat ze dat niet proeven, op een enkeling na maar die moet het soortje wel heel erg goed kennen Het zelfde geld voor een coffeeshop zeggen dat ze de echte amnees verkopen is het gewoon een haze soortje zeggen ze bleuberry te hebben is het een jack Herer.

In den beginne spoelde ik ook maar dat is wel erg lang geleden wortel resten verwijderen doe ik ook niet meer dat doe.n die enzymen wel voor mij. Rfx los maken en omwoelen moet je zeker niet doen om dat er namelijk allemaal alg en zout ophopingen bovenste laag zitten, ook zitten daar de uitwerpselen van de plant wan die stuwt dat namelijk naar boven. En als jij het dus gaat omwoelen ben je nog langer bezig met spoelen je kan die laag dan beter verwijderen en weer aanvullen met nieuwe RFX.

 

@ Fatamorgana

 

Ik heb je eigenlijk al uitlegt hoe ik het doe maar misschien niet duidelijk

1) ik doe het niet meer op RFX ivm teveel jeuk hahaha nu doe ik het op slabs lekker elke ronde nieuwe slabs weegt niets is geen moeite om te slepen en minder last van ongedierte zoals zivervliegjes enzenz.

 

2) hoog inwateren wel afhankelijk van het soortje Amnesia 1.4/5.3 andere soortjes 1.6/5.3.

 

3) Drain meet ik niet meer ik meet wat er in mijn medium zit zo af en toe. Als ik de drain wel meet later in de bloei blijf ik altijd tussen wat ik geef en retour onder de 4.5EC ik geef bevoorbeeld 1.7 retour 2.4 dan zit ik dus onder de 4.5 en dan blijf ik doen waar ik mee bezig was je moet namelijk niet teveel schommelen met je EC gift dat vinden ze niet fijn.

 

Gewoon goed kijken naar je plantjes

 

PH kan je ook niet teveel op sturen aan de hand van je drain omdat die erg afhankelijk is van diverse factoren b.v. hoe vaak geef je water, wat is de temp van medium, temp van je voedingswater hoelang laat je het staan voor je het weer terug pompt. Je weet wat je geeft en dat is het belangrijkste aan de hand van je bloei periode pas je de PH aan ivm opname van de stoffen die je wilt dat er op genomen worden.

 

http://www.wiet-info.nl/wp-content/uploads/converted_files/23664=6459-ph-waarde-voeding.jpg

 

En anders gewoon uit een paar bakken wat RFX pakken die uit knijpen en meten

 

4) Gebruik altijd alles van 1 voedings lijn en niet verschillende merken door elkaar of je moet heel erg ervaren zijn en dan nog...als je constant oogsten draait kan je naar eigen inzicht doen wat je wilt want dan weet je wat een verandering doet anders is het gissen. En als je ervaren genoeg bent kan je beter overstappen op GHE voeding de 3 componenten daar hoef je dan niets meer aan toe te voegen omdat je met de verhoudingen speelt.

 

nou heel verhaal ik hoop dat je er wat aan hebt anders vraag je maar, ik ben misschien niet de beste of meest ervaren kweker maar heb wel een boel ervaring en kan de fouten die ik gemaakt heb wil ik je best helpen zodat jij ze niet ook maakt

 

 

 

 

@ CollieWeed de scherpte van je gekweekte wietje gaat vanzelf weg als je het even een paar weken laat kuren of langzamer laat drogen

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het is niet coulant naar de klant dat jij de planten aan het einde vol pompt met groeivoeding omdat je het zelf toch niet hoeft te roken en het handig is voor je volgende ronde. Daar hoef je niet zo verbaast en geïrriteerd op te reageren want je begon er zelf over en onderscheid maken tussen jezelf en de klant wordt niet gewaardeerd.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rfx los maken en omwoelen moet je zeker niet doen om dat er namelijk allemaal alg en zout ophopingen bovenste laag zitten, ook zitten daar de uitwerpselen van de plant wan die stuwt dat namelijk naar boven.

Bij mij is de toplaag kurkdroog omdat ik eb en vloed. Daarom water ik bij de nieuwe ronde ook een keer ruim in via de bovenkant zodat ik het afval eruit spoel. Daarna weer ebben en vloeden. Wel ja, vele wegen leiden naar Rome en iedereen moet maar doen wat hij het beste acht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lion

Hoe bewater je de slabs?

ik bereik al jaren goede resultaten met slabs vloeden maar beveel het nooit aan.

alle slabs in 1 onderbak of stukken slab in losse schotels zoals de laatste keer werkt ook goed :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij met zo'n verslag, als ik 4 planten in een tentje wil zien rits ik de mijne wel open...

 

Respect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er smakleijk uit, als je een tester zoekt :icecream: :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fata

In een woord; Goedgedaanmangenietvanjewelverdiendevakantieengraagtotjevolgendeverslagbyebye

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een wat andere vakantie gekregen dan de bedoeling was, dit is ook mijn laatste verslag die ik maak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor nog geen honderd plantjes?? :(

Sterkte gewenst man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...