Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

 

Goedemiddag puffers, paffers en pijpers, 

Zojuist de amnees maar eens even gekortwiekt, ze was er klaar voor. Ik heb wat extra blad laten zitten zodat het niet zo rap indroogt met dit weer. 

De toppen zijn kneiterhard en mierzoet :wub:  

20180808_143833_resized.jpg.d11898a821abc310e056236efc872b7a.jpg20180808_143910_resized.jpg.a6d20bef37852e67358e6a0580adf734.jpg20180808_143816_resized.jpg.0888f45ccf8bdac01081b63574c4a1bb.jpg20180808_143851_resized.jpg.43939c3c73c00529e1f19cc2bbfa56e1.jpg20180808_144016_resized.jpg.1eef728b2b00009b393c771becdfd862.jpg20180808_144001_resized.jpg.846c7af9e9ae3744b547b1b5f3a4dacc.jpg20180808_144038_resized.jpg.b194b49cda92f5e15eb1a4a30bd77736.jpg

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie Calyx-bommetjes zitten erin :)

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

26.8 graden in de kast met de lamp aan, m'n dames weten niet wat ze overkomt :lol:  

Dit is beter binnenkweek weer, maar het is maar koud buiten :blink:
 

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen vanuit het bewolkte Brabant, 

De Killing Fields zijn weer 5 dagen verder, ze groeien nog steeds goed.
20180809_081741_resized.jpg
Eentje lijkt er meer de hoogte in te willen, de rest zijn mooie gedrongen bosjes.

-EDIT-   Ze groeien hard!! 5 Dagen geleden :D
20180804_101501_resized.jpg

 

Nr 1
20180809_081825_resized.jpg
Met bandage zoals jullie zien, iets te lomp geknakt :P Dat komt wel goed!

Nr 2
20180809_081839_resized.jpg

Nr 3
20180809_081847_resized.jpg

Nr 4
20180809_081852_resized.jpg

Vandaag ook het netje er boven gehangen, kunnen ze alvast wat wennen :whip: :D
20180809_083955_resized.jpg

Ik schat in dat ze nog wel een weekje op 18/6 kunnen voordat de klok omgaat, het netje moet wel volkomen natuurlijk.
Wat denk jij @sannie , jij hebt tenslotte de meeste ervaring met deze strain? Ze zijn nu 28 dagen oud, eerst 14 dagen in palmpotjes onder 100 watt LED, nu 14 dagen in de 11 liters onder 288 watt TL.

 

Enjoy your day :smoke

 

Houdoe....:wave:

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allemaal, smakelijk eten voor degene die nog moeten.
Ik heb mezelf weer eens verwend (doe ik anders nooit :P) vandaag, hamburgers Vakman-style :icecream::icecream::icecream:

IMG-20180809-WA0002_resized.thumb.jpeg.951b580402b181e63180b2d4190272f1.jpeg

Prettige avond!!  :smoke

 

 

Houdoe....:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gaat scroggen zou ik wachten tot zeker 25 -35 % van je net vol is met het in bloei gaan.

Het zou zonde zijn als je te weinig plant hebt staan straks.

Ze zien er goed uit en veel sterkte de aankomende periode

 

greetz sannie 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, sannie said:

Ze zien er goed uit 

Dank je sannie!

8 minutes ago, sannie said:

 en veel sterkte de aankomende periode

 

greetz sannie 

Wat gaat er met me gebeuren dan? :P;)

  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb jij voor verlichting er nu boven hangen tegenwoordig? 

 

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, Xaim said:

Wat heb jij voor verlichting er nu boven hangen tegenwoordig? 

 

Gr, X 

Deze in mijn groeikast.
20170401_171748_resized.jpg.fd8ca29a4b16e2bcf87051903758fac9.jpg

Hier in dit topic nog meer pica's, 

En hier kun je de lamp vinden die in de bloeikast hangt.

 

 

:wave:

Edited by vakman
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen, enjoy your wake & bake :smoke

Gisteren een nieuwe fan besteld voor m'n actieve inblaas.
Afbeeldingsresultaat voor dell p2780 fan
Een Dell P2780 92mm x 92mm x 38mm , een "heavy duty" uitvoering van 2.5A. Verplaatst 271 m3/uur :whistling

Sinds ik de laatste aanpassingen aan mijn kast (andere wandbekleding en airsock) heb gedaan, heb ik steeds meer moeite om mijn temperatuur onder controle te houden.  Ik zit nu met dit koelere weer nog steeds tussen de 28 en 29 graden in met de lamp aan, met de afzuiger op vol vermogen. Afzuigen doe ik genoeg, daar ligt het probleem niet. Met de afzuiger helemaal open moet ik de deur van de kast echt open trekken!! ;)En de deur sluiten gaat het laatste stukje dan ook automatisch, zuigt de deur gewoon dicht dan.

Dus ben ik van de week is wat gaan testen en meten. Als ik het deurtje op een kiertje van 1 cm zet daalt de temperatuur in de kast meteen, dus kreeg ik het vermoeden dat ik te weinig verse koele lucht aanvoer. Toen is even de specs van de ventilators opgezocht, daar zat nogal wat verschil in :oeps De fan die ik gebruik voor de afvoer verplaats op vol vermogen ongeveer 440 m3/uur , laat ik daar gemakshalve 100 m3 vanaf trekken voor de drukval, hou ik 340 m3/uur over.  De fan's die ik gebruik voor m'n actieve inblaas verplaatsen samen ongeveer 150 m3/uur, daar moet dan de drukval nog vanaf. En dat is nogal wat, aanzuigen door een HEPA-filter en uitpersen door een geperforeerde pvc-buis van 60mm. Geen idee hoe ik de drukval daarvan moet berekenen, maar dat zal meer dan 50 m3/uur zijn schat ik in. Dat verschil tussen aanvoer en afvoer is dus veel te groot!!

Dus me helemaal SUF!!!!! gezocht naar een andere fan, maar het is gelukt. Hij zal morgen of overmorgen wel binnenkomen. 
En zo blijven we maar wat bezig met de hobby :P

 

Prettige Zondag!! :smoke

 

 

 

Edited by vakman
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat zeker een verschil maken die fan.

Hopen dat je Sok niet te veel belemmering geeft omdat je er nu meer door heen gaat duwen:rolleyes:

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant stukje Vak, benieuwd hoe dat zal bevallen. Heb me daar nog niet in verdiept, maar heb daar al langer oren naar met het oog op een betere temperatuurbeheersing, kan ik alvast meekijken :innocent: :)

Edited by greentjeonatrip
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Xaim said:

Dat gaat zeker een verschil maken die fan.

Hopen dat je Sok niet te veel belemmering geeft omdat je er nu meer door heen gaat duwen:rolleyes:

Gr, X 

Hmmm, zou je denken??  
De druk in de buis zal idd wel hoger worden, maar dan perst ie ook meer lucht de kast in. Anders kan ik altijd de gaatjes nog wat groter maken, te beginnen aan het uiteinde ;) 

 

Hey @greentjeonatrip , ik had zelfs je DIY "aircosysteem" geprobeerd. Maar dat maakte hier totaal geen ene moer uit, aanvoertemperatuur daalde nog geen tiende graad :huh:  Terwijl ik dat tasje vast voor m'n HEPA had staan, jij had m toch ook gewoon onder je aanzuig staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik denk dat de druk te groot is voor het formaat gaten. Kan 2 dingen gaan doen, het kan hard gaan blazen door de gaten waardoor je tocht/wind krijgt met koude lucht of je ventilator krijgt die druk opzich zelf en zal zichzelf belemmeren.

Je kan misschien ook een dimmer er opbouwen, zodat je in de winter minder lucht blaas dan in de zomer. Zo kan je ook meteen testen tot welk vermogen je gaatjes te klein zijn. Heb je ook geen overdruk als je de afzuiger lager zal zetten in de winter.

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim Dimmer komt er sowieso op, zit er nu ook op ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman. Ik ben erin gestapt in de wetenschap dat ik qua capaciteit afzuiging al aan mijn max zou zitten nog voordat het rondje zou beginnen, die conclusie kon ik al min of meer trekken uit het eerste rondje. In dat opzicht ben ik me ook vooral meer gaan concentreren op wat de maximale temperatuur zou zijn en niet in hoeverre deze zou gaan dalen erdoor en heb deze ook als zodanig ingezet, dus een half uur tot 1 uurtje voordat de lamp aan zou gaan en wel bij 2 inlaten en idd zoals ik het eerder heb beschreven en foto's. Heb daarna wel nog wat gespeeld met de elementen en was hier ook gewoon zeer over te spreken. Ik heb wel gemerkt dat het circa de laatste 10 hete dagen wel wat achteruitgegaan is. De elementen gingen er sneller doorheen, model vriezertje werkte ook niet echt mee en zo'n algeheel gevoel van een soort 'verzadiging warmte in de buitenmuren'  en kantelpunt door onvoldoende isolatie. Ik merkte het ook in  de woonkamer. Ik heb het een hele tijd mooi (zogenaamd) 'koel' kunnen houden tot 23 graden en van de 1 op andere dag was er geen houden meer aan en gewoon 26 a 27 graden en niet meer naar onder te krijgen en toen ook 's nachts boven gewoon niet meer onder de 27/28, maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt Vakkie, er zijn ook momenten geweest waarop ik ze heb ingezet en getest om te kijken of het niet zou dalen, ook de interne circulatie opgevoerd en dit ging nauwelijks of niet omlaag. Dacht toen zelfs dat er misschien ergens valse lucht werd aangezogen. Ik ben me daarna uiteraard gaan afvragen of en hoeveel concreet verschil het zou hebben uitgemaakt als mijn afzuiging 1 of 2 maatjes groter zou zijn geweest.

Wat je zelf ook aangeeft is dat je verhouding tussen de aan- en afvoer misschien  niet klopt. Ik kan me voorstellen dat je afzuiging dolgraag 340m³ wilt afvoeren, maar ten opzichte ervan dus te weinig naar binnen komt en dat beetje 'kou' ook simpelweg misschien te weinig is, ik weet het niet, misschien een fannetje laten blazen op een meter afstand op je inlaat/koeltas, maar lijkt me omslachtig en je elementen gaan er sneller doorheen.

 

Niettemin is het bij mij dus wel nooit boven de 30 a 31 graden geweest en staat het buiten kijf dat de dames bij mij altijd een 'verkoeling' hebben gekregen, terwijl ik aan de binnenkant van mijn inlaten een 45 -graden bochtje had en het dus niet direct tegen de potten of dames heeft aangeblazen en dat is hoe dan ook een fijne gedachte, waar ik toch menigmaal heb voorbij zien komen dat mensen te kampen hadden met soms wel 33, 35 tot zelfs 38 graden, ook onder led......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig, gisteravond zat ik daar eens naar te kijken, omdat mijn temp vrijwel niet veranderd als ik de afzuiger meer open draai
Met dat weer laatst stond de meter op de lamp op 30c met afzuiger op 20% op de draaiknop, zet ik hem op 30% blijft de temp op 30c staan.. Mijn totale onbekwaamheid zegt mij dus ook; te kleine inlaat? 
Gebruik nu 2x pc fans icm zon whiperline model afzuiger, destijds gekozen voor pc fans met het idee dat als er harder afgezogen word, de extra lucht wel door die pc fans getrokken word??

Heb ook wel een stapel 240v fans liggen maar dan kun je net zo goed naast schiphol gaan wonen :o Zou dan liever passief gaan(zit je dan weer met een idioot oppervlakte dat nodig is..) het ding staat nu namelijk in de slaapkamer
 

@vakman

uiteinde buis is nu afgesloten met een dop? als je daar een meer flexible iets op zet (stukkie buisslang met einde afgesloten/veel weestand kun je wel redelijk inschatten hoe veel druk je over hebt en dus hoe groot de gaatjes mogen worden?

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF te kleine inlaat is geen sprake van. M'n HEPA is 42 x 12 cm (uit m'n hoofd) , dat moet dus ruim voldoende zijn. Dat komt dan uit in de binnenkant van dat bakkie rechtsonder op de foto's ;) (is ook de afmeting van de inlaat) , daarop zitten 2 fan's (op elkaar) die het de pvc-buis in blazen.

En idd, het einde is afgesloten met een dop.  Dat stukkie met die slang moet je ff uitleggen, snap er geen zak van namelijk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman, waarom heb je eigenlijk de inlaat op de onderkant gemaakt?  Heb je niet het liefst dat de koude lucht op je planten valt ipv de potten?

Dan zou je een Y splitsing kunnen maken boven in het hok om de druk te verdelen. Dan zou de verse lucht rustig naar beneden vallen over de lamp:D.

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

excuses het is weekend hier :bier

weet ik, heb het bouwtopic gevolgt natuurlijk :nerd 
ik heb horizontaal bijna de volledige breedte te ruimte, maar in de hoogte niet zo omdat daar mijn spiegels al hangen, als ik dus een filterbak zou maken (passief) zou dat best een rare maat worden, maar fans maken zo'n herrie 

stel je zon rood wit gestreepte airsock voor die naast bruggen staan, die hebben een 'cone' vorm om 'druk' op te bouwen (zodat de airsock horizontaal blijft voor de zichbaarheid) afgehankelijk van de winsnelheid staat dat ding dus horizontaal, met minder druk zakt ie in, of hangt slap
als je een stukje slappe slang aan het einde doet, heb je hetzelfde effect, je kan ook gewoon je hand voor het einde houden en met de losse pols zeggen of je meer gaten in de buis wilt of niet 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim , hij zit daar al vanaf het begin. Warmte boven eruit, koele lucht onder erin, zo stond het hier overal op WF ;)  De airsock is er pas in een later stadium op gekomen. Ten eerste is er in deze opstelling geen ruimte voor een filter bovenin, ten tweede heb ik ook geen zin om m'n kast weer helemaal te verbouwen ;) 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF ahhh, op die fiets.   Het is hier ook weekend :bier:smoke

Ik zal eens voelen ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman, dat snap ik als het nu goed werkt is het prima toch!:tu ik dacht denk even mee:rolleyes:

Gr. X 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...