Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

een foto zegt meer dan 1000 woorden ik wil dat het een betere ronde word dus graag advies

 

de voeding is gewoon simpel A en B

met worstelstimulator. (Atami)

9/10 dagen voorgroei gehad

4 dagen 12/12

 

PH. 5.8

EC. 1.5

soortje NLX

temp 28/21

opticlimate

afzuiging 1300kb

inblaas 1000kb

 

de MDF platen liggen er nog wel in deze haal ik er vanavond uit.

 

gallery_39844_18587_1766381.jpg

 

gallery_39844_18587_825655.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap dat je elke ronde weet te verneuken. Ziet er weer niet best uit. Maar je zal vast weer 1op1 scoren.

 

Als je geeneens je kappen recht kan hangen begin dan helemaal niet aan zo'n setup. Om over de verdere bouw- en kweekkwaliteiten maar te zwijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als eerste van slabs afstappen, zeker zolang je ronden zo problematisch verlopen. Dat is een kweekmethode voor gevorderden en beter neem je de simpelste techniek waarbij je zelf de meeste controle houdt en dat is eb en vloeden. Vele succesvolle kweekverslagen van deze methode mag je als stille getuigen bezien dat dat simpelweg zo is.

 

En de lampen hangen inderdaad nogal schots en scheef. Zo valt het meeste licht in het wandelpad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotos waarin de planten zodanig zichtbaar zijn dat ze beoordeelt kunnen worden helpen wel hoor. Of bedoel je enkel advies over hoe je ruimte er uit ziet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn cocos matten he dilago. alle waardes aan informatie staat erbij waar gaat het fout dan ?

 

kappen hangen inderdaad niet zo netjes en wordt nog aan gewerkt.

 

 

murdoch als je het allemaal zo goed weet he knul waarom geef je dan niet eens nuttig advies

grootbek alleen maar afzeiken en je laat zelf niks zien.

 

op de kappen na ziet de ruimte er gewoon netjes uit ?

 

VERTEL dan wat het probleem is !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat fout bij jou, je weet niet wat je doet man.

 

Planten zien er drama uit, gaat niet volkomen. Veel te veel open ruimtes. Kappen die schots en scheef hangen, wordt nog aan gewerkt zegt ie dan whaha grote klus natuurlijk. Kabels her en der etc. Voor je begint zorg je eerst dat je ruimte picobello is en niet andersom, volknalleuh!!

 

Ga gerust door op deze manier ben je een dief van je eigen portemonnee.

 

Grootbek hihi goeie man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kabels her en der ?

 

grote klus nee niet echt nee maar er zijn ook mensen die werken :)

 

ruimte is gewoon goed.

 

doe mij een plezier murdoch en blijf jij aub weg uit dit topic ..

 

wil best kritiek ontvangen maar je hebt nu al 2 nutteloze posts geplaatst zonder ook maar 1 oorzaak aan te geven waatom ze het dan niet goed doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de oorzaak toch benoemd? JIJ

 

Je bakt er zoals gewoonlijk niets van. Met je fantasieverhalen van 1op1. Geef peppie en kokkie een zakje cocos en de planten zien er beter uit.

 

Zorg gewoon eerst eens dat je ruimte in orde is. Je komt op mij over als een knallert zonder enige kweek info. Mdf ook al zoiets, hele forum staat er notabene vol mee en je loopt weer achter de feiten aan. Waarom kun je lampen niet recht hangen voordat je begint maar wel plantjes eruit trekken en opnieuw beginnen.

 

Je werkt, wordt je toevallig opgehaald door een busje? Dat er nog werk is voor zwetsers zoals jij.

 

Heb je in het verleden wel eens van info voorzien via pm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat lul je toch met je 1 op 1 verhalen ???

 

mijn hoogst behaalde was 9.897K met normale afzuiging zonder opti sinds dat ik met opti + cocslabs werk gaat het kut..

 

wat ben jij een naar pisventje het is maargoed dat ik je niet in t echt ken.

walgelijke kerel...

 

dat mdf verhaal zoals ik al eerder vermeld heb ben ik niet de enige die de verzorging doet.

die andere gozer wou het afschot van de deense bodems beter maken hij heeft alleen t verkeerde materiaal gebruikt.

dat materiaal heb ik er gisteren uit gehaald.

 

enige informatie die je mij hebt gegeven was over de opti zelf via pm.

 

nou opgerot

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rustig boys

 

ik vind de ruimte er netjes uitzien. op die ene licht kap na.

je plantjes zien er wel een beetje raar uit inderdaad. maar dat kan nog prima bijtrekken

lijkt wel of ze de voeding niet goed op nemen. ec 1.5 zou genoeg moeten zijn voor dit stadium

 

ik zie verder geen problemen in je voeding of watergift. dus dat is best raar.

ik heb geen ervaring of kennis van coco's matten.

 

is ph 5.8 de optimale PH voor deze matten??

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn cocos matten he dilago. alle waardes aan informatie staat erbij waar gaat het fout dan ?

Dat het kokos slabs zijn is bekend, maar dat maakt in de praktijk niet uit zoals ik al schreef voordat je de switch maakte. Vele eb en vloedkwekers zijn begonnen met slabs en zouden niet graag meer terug willen. Er kan zoveel misgaan op slabs, een kabeltje wat verstopt raakt een mat die niet goed nat wordt met alle gevolgen van dien. Al deze factoren kun je in een keer uitsluiten door een eb en vloedsysteem te maken.

 

Dus ik blijf er bij: spaghetti er uit en zwembad er in.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dil ik ben ook voorstander van eb en vloed ik ga bij 1 tafel het vloeden en vertel het resultaat naar 1 week

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meeste profijt heb je van een eb en vloed systeem als je werkt met mapito in 11 of 18 liter potten of kratten. Mijn idee is: de tafels er uithalen, de vloer geschikt maken voor eb en vloed en dan helemaal overnieuw beginnen met verse stekken. Als je zelf ervaart hoe de planten floreren bij dat waterdichte systeem zijn al je kweekpijnen spoedig verleden tijd. Zoals je hebt gezien in mijn topic is het een fluitje van een cent om geweldige oogsten te halen zelfs als je geen hoogvlieger bent.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

hiervoor trouwens ook op cocos gekweekt ging prima..

 

ja is wel zo dil maar kan niet zo hoog vloeden geen ruimte voor zon groot vat..

 

als t aan mij lag was ik allang terug na de 18 liters gegaan en die kut tafels eruit gehaald

alekker weer vol zetten lampen draaie en op potten knallen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

eens. ik zou persoonlijk de hele ruimte leegtrekken, grote vijver in. en eb vloeden op pito. helemaal volgooien. als je vloer een beetje recht loopt kun je ook alleen vloeden. dat is helemaal een genot. 1x in de 5 dagen een vat leeg pompen en naar huis. lijkt een grote stap maar het betaald zich snel terug.

 

vraag me af hoe het met die slangetjes zelf zit. komen daar geen gifstoffen vanaf.

 

edit: als je ruimte hebt voor looppaden, dan heb je ook ruimte voor een groot vat lol.....

Edited by supernoob
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het vat ook in het hok zelf El Capitano, maar die ruimte offer ik graag op voor het kweekgemak. En zo hoog hoef je niet te vloeden, 1-2 cm is genoeg. De mapito zuigt het wel op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan wel ja. vat niet direct onder de lamp, en deksel erop. pomp uit als je weg bent. als je eb vloed pas bijvullen voor t wateren, dan is de temp altijd wel correct. wanneer je enkel vloed is t nog makkelijker altijd een vers vat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je het vat in de kweekruimte hebt kan je het deksel er beter van aflaten omdat het anders begint te broeien daarbinnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf had gewoon lekker potten met cocos gedaan.

 

Maar ik had deze run wel afgemaakt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het aan jou lag.

 

Je bent dus gewoon een katvangertje.

 

Advies wat hier gegeven wordt is inderdaad way to go.

 

Gewoon met dichte kratten van de action, twee planten per krat van 32l. 16 gaten in de bodem op pvc buisjes en gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee geen katvanger murdoch bedankt voor de tip wil hem nog wel afmaken maar 1 ding is zeker die tafels gaan eruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

opzich niet verkeerd die tafels toch? kan je lekker makkelijk bij je planten. als ze wat hoger staan

dan moeten ze wel van goeie matarialen gemaakt zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...