Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Bizar, nooit van gehoord en hoop het nooit in levende lijve te beleven. Hopelijk ben je er nu voorgoed vanaf en gaat het nu wel eens lekker daar.

 

Drippers over? Gewoon een aantal plantjes dubbele prikkers geven of anders strakke knoop in de slangetjes leggen.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wel grappig dat sommige zeuren en ondertussen 1 plantje kweken in hun kleren kast

dan hebben ze wel passie en gaat alle aandacht naar 1 plantje ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

twiet strakke knoop geprobeerd had niet geholpen ben erachter dat je de prikkers van die 12 spin achterstevoren erop moet zetten dan zit hij dicht.

 

allez verloopt nu volgens plan zien er nu gelukkig uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan er ook gewoon een schroefje in draaien

 

hoop voor je dat het deze ronde beter gaat

 

je tafel aflopend maken en genoeg sneeën onder in de slabs maken zal ook de afwatering bevorderen

 

zou ook een timer nemen die seconden kan, elke keer een minuut in het begin is nog best wel denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

twiet strakke knoop geprobeerd had niet geholpen ben erachter dat je de prikkers van die 12 spin achterstevoren erop moet zetten dan zit hij dicht.

 

allez verloopt nu volgens plan zien er nu gelukkig uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste vrienden,

 

ik ben er waarschijnlijk achter waarom het nou niet wilt slagen....

voordat ik met opticlimate begon af te zuigen met 2 boxen van 5000m3

inblaas 1x 4250m3

 

nu zoog ik al die tijd 20% van 1333m3 af en geen aanvoer ivm semi gesloten.

 

nu ben ik meer gaan afzuigen en een inblaas van 1000m3 afzuig 1666m3

 

en merk dat mijn plantjes die eerst geel waren weer groen werden .... nu is mijn oog gevallen op een oud stuk hout waar we t hok mee hebben gebouwd.

 

de vloer is namelijk van OSB platen ! en als ik het net goed gelezen heb kan die dus de fomalydydhde vergiftiging veroorzaken door dampen die vrijkomen...

 

ia me natuurlijk nooit opgevallen omdat het EPDM erin ligt.

 

kan iemand zich vinden in mijn conclusie of lul ik nu maar wat in de rondte ?

 

mijn vraag aan jullie nu is Hoeveel moet ik gaan afzuigen en inblazen ???

 

als ik het goed heb lengte x breedte x hoogte bepaald inhoud en dat x10?

 

lengte 6.30x4.30x 2.15 = 580m3 afgerond lijkt me wat weinig dat per uur verversen?

 

de nieuwe rondes gaan dan ook zonder co2 worden want dat is onzin als je veel gaat afzuigen

Edited by El capitano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik me goed herinner kun je dat testen door 1 (of meer) planten gewoon in een pot full-mix te zetten in je hok.

Als die ook geel wordt weet je genoeg lijkt me?

 

Ooit eens gelezen in oude verslagen van.. racket? Denk ik.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt voorbemeste aarde en alleen water geven is het eerste wat ik morgen ga doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, hoewel ik niet denk dat dat OSB je planten geel weg laat trekken.

Vergiftigde planten zijn best makkelijk te herkennen aan heel apart citroengeel worden van het blad met een soort van K schade aan de randen en broos worden van het blad.

Blad zit muurvast aan de plant en valt ook niet af wat je wel zou verwachten van zulk fucked up blad.

Dat laat niet een door andere problemen veroorzaakt vergelende plant toch wel anders zien.

 

Regel afzuiging 1m3 per watt wat je door de helft deelt als je een actieve inblaas hebt.

Ik doe dat al jaren niet meer en doe veel langer met de filter en heb ook geen gezeik met fancontrollers meer.

 

Pas co2 gaan kweken als alles goed draait en je er meer uit wilt/kunt halen is mijn devies aan deze Photoshopper :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet zeker dat het daarvandaan komt,

 

23m2 osb + langs de onderkant wanden waar het vijverfolie aan vast zit.

 

40cm hoog helemaal rondom.

 

@LC wat doe je jaren al niet meer ?

 

de afzuiging die jij verteld is ook om het koel te houden maar dan hoeft niet bij mij..

gaat puur om luchtverversingen per uur.

 

de rekensom die ik neergezet had komt uit een oud topic van Racker, lxbxh is 58m3 X10 lucht verversingen per uur.

 

kom je op een box uit van ongeveer 600m3

 

maar heb een maxfan volluit afzuigen met veel meer power

https://www.luchtbehandelingzaanstad.nl/a-41507317/buisventilator-max-fan/can-max-fan-pro-ac-1660m3-flens-250mm-2-snelheden/?gclid=Cj0KCQjw8vnMBRDgARIsACm_BhKbJuFORbSVYFk8whBStOkyYV9zj6WXJ3u1r0uLhVJisgBeSfRqMBUaAtJbEALw_wcB

 

 

 

mijn gehele plant werd ook geel wat je ziet bij planten die vergiftigd zijn.

 

http://www.wietforum.nl/topic/88745-weekmakers-en-ander-gif/

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mdf platen die mijn compagnion onder de deense bodems heeft gelegd helpen ook niet echt mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

MDF maakt meer kapot dan je lief is :whistle:

 

Ik gebruik al jaren geen fancontrollers meer bedoelde ik.

 

Zal je topic nog eens na gaan of ik vergiftiging zie, ik kan het me niet herinneren.

 

Vergiftiging begint vanuit het midden vd plant en het duurt wel even voordat alles geel is, soort van vergeling is ook best wel apart tov zeg wat PK teveel of een N tekortje.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

die mdf ligt er nu pas 2 weken in zegmaar sinds de nieuwe ronde..

 

en ze wouden totaal niet groeien..

 

nu zuig ik af (inwendig naar andere kamer) blaas ik in vanuit buiten en gaat het vele malen beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms wil het ook gewoon niet op een bepaalde manier op een lokatie of regel je het net niet goed in en vervolgens kom je er gewoon niet achter wat het nu is omdat je niet helemaal thuis bent in al die techniek en het met uitproberen moet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MDF zit parrafine in. ik denk dat in OSB ook wel lijm soorten in zitten

al heb ik in andere topics ook OSB kweekjes gezien zonder problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van parrafine kan je leuk kaarsjes en waxinelichtjes maken mister X, niet aanwezig in MDF als lijm soort :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt ook aan het aantal luchtverversingen per uur. als jij minimaal afzuigt merken de jonkies er meer van dan als jij 5x zoveel afzuigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schijnbaar heeft t ook invloed in een niet gesloten ruimte. heb een keer laag oud laminaat, vijverzeil en mdf raamkast eruit gesloopt in een probleem ruimte. vloer beton gelaten, epdm erin triplex raamkast gemaakt. problemen weg. met lamp uit zuig je natuurlijk sowieso minder af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van parrafine kan je leuk kaarsjes en waxinelichtjes maken mister X, niet aanwezig in MDF als lijm soort :icecream:

 

 

Wel waar. Dat is namelijk de reden dat je mdf niet mag ontvetten omdat het anders de paraffine opweekt

 

http://www.allesover...lderen-van-mdf/

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...