Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@ Wiekspiet : Ja klopt wel een beetje,je wilt mensen zoveel mogelijk in hun waarde laten.

dus ja wat moet je daar mee inderdaad.....je wilt de goede bedoelingen ook niet de grond inboren. :lol:

Je zal het toch eens moeten worden ooit.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach wiekspietje toch. Lid sinds 2016 en niets toevoegend.

 

Geen interesse in kweekjes van een lampje. Enige waarom ik hier nog kom eens in de maand, is voor de wat grotere opstellingen. En niet om naar hippies zoals jou te luisteren die niet weten of je een gloeilamp nou rechtsom of linksom aandraait.

 

Als ik El Capitano dan wederom zie prutsen met planten die gewoon lachwekkend zijn, slechtste ooit op dit forum, zeg ik dat.

 

Dat jij kan begrijpen dat hij een punt wilt bewijzen aan zijn compagnon, laat me niet lachen. Je hebt het niet over hobby kweekjes van een 5 plantjes.

 

Ga je voor gaas, men telt gewoon het aantal planten. Leuk je vrijheid riskeren voor een oogst wat je ook onder twee lampjes vandaan trekt.

 

Dat zijn compagnon niet tevreden was snap ik wel, want ik roep al een jaar dat zijn kweekjes niet goed gaan. Maar dit is gewoon lachwekkend.

 

Dit is juist het probleem als je met mensen samen gaat werken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol lach me kapot met jou..

 

Dus mensen afzeiken vind jij toevoegend?

En hoe weet jij wat ik wel en niet kan? Om maar te zwijgen over ook jouw lege album Mr lid sinds 2013.. wtf heeft dat er mee te maken

Denk je niet dat hij zelf niet ziet dat wat er nu bij hem staat dat dat niet voldoet..?

 

Vooroordelende mensen net als jij kunnen me kapot voor men gezicht vallen.. stap ik gewoon overheen :)

 

Ps: k hoef men lamp niet erin te draaien, heb double ended.

Edited by Wiekspiet
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

murdoch en pg jullie zijn niet verplicht mee te kijken ?

 

murdoch slechtste ooit ??? 10500watt 9.895k draaien niet dicht in de buurt van 1 op 1 ???

 

ken de feiten jongen...

heb afgelopen 2 rondes idd niet super gedraait helemaal gelijk maar neem anders ff een slok azijn..

 

ik laat me niet weg jagen ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat hierboven staat poste ik vorige week al.

 

commentaar hoeft toch niet altijd positief te zijn. als ik zeg dat ik ze eruit zou trekken, dan betekent dat dat ik denk dat het LOONT om opnieuw op te starten. meer opbrengst opwegen tegens tijdsverlies. is niet om jou te zieken. wat heb ik daaraan.

 

trouwens het zou best eens kunnen dat systemclean schadelijk is voor planten. ik gebruik het nooit meer.

 

PS; punt aan je compagnon is nu wel bewezen. Neem aan dat het bij hem wel vol is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes

 

1kg op 10.5kw is best knap...dat haalt wiekspiet nog niet eens.

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

supernoob was niet op jou gerricht begrijp me niet verkeerd waardeer ook de kritische reacties, maar sommige mensen posten t zo irritand en vibd dat vervelend dus zeg ik daar wat van..

 

terwijl ze zelf niks laten zien op deze schaal :)

 

heb t net aan m laten zien vanavond maken we n keuze...

 

is reveggen trouwens geen optie ?

 

of zeg ik nu weer iets gehandicapts.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mij niet. wat betreft voorgroeien staat er nooit echt een vaste tijd voor. Ik kijk meestal naar het aanslaan en hoe hard ze bouwen. Daarom hou ik niet van snel (binnen 2-3 dagen) schakelen, aangezien het dan erg moeilijk te beoordelen is. Wanneer ze bladproblemen vertonen, of rode stammen/steeltjes, altijd ff iets geduld hebben. Spint (wat jou stekken hadden) kan mijn inziens ook veel stress en stagnatie veroorzaken.

 

Suc6

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reveggen duurt veel langer als nieuwe stekken. Bovendien, deze plantjes zijn geen goede basis. Punt-uit en opnieuw beginnen, niet moeilijk blijven doen man, je hebt voorlopig je portie ellende wel weer gehad lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is de mentaliteit El capitano en de aanhouder wint! Succes met je nieuwe ronde! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

na het reveggen een kloon trekken beviel mij beter dan reveggen en afbloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed besluit :)

Sla je maat maar een x in de nek en geef hem daarna maar een klapzoen :P

 

Harde en spijtige les voor hem

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdumme capi hep er zin in.. Komt nog wel goed deze ronde hoor, beetje liefde en structuur kunnen deze nog wel kleine buxussen worden xD :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil het toch nog even delen,

 

aantal weken geleden zoals gezegd planten weggephotoshopd,

 

toen ook erachter gekomen waarom ze niet wouden.. ze waren net als pap en stonken ook

 

inminddels is alles gelukkig alweer online na een mega reiniging..

 

wie weet hou ik in de toekonst nog wel een verslag, het gaat nu gelukkig weer als vanouds zonder problemen.

 

Natrot (Erwinia carotovora subsp. carotovora)

 

Schadebeeld:

Aangetaste planten of plantedelen worden nat en papperig en gaan erg stinken. Deze symptomen kunnen ontstaan in wortels, bollen, knollen, stengels, etc. Ernstig aangetaste planten blijven achter in groei of sterven zelfs helemaal af. Bij Delphinium consolida sterft de stengel net boven de grond af door verrotting. Het is niet bekend of Erwinia carotovora subsp. carotovora de schade werkelijk veroorzaakt. Bij Helichrysum bracteatum vindt verrotting plaats in de plantdelen die verwond zijn, zoals de plaats waar een deel van de stengel is afgesneden. De bacterie kan echter ook halverwege de stengel toeslaan. De stengels van aangetaste stekken worden hol en zwartbruin van binnen. Aangetaste stekken blijven in groei achter. Ernstig aangetaste stekken verwelken of rotten weg. De bacterie verspreidt een onaangename geur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe is je afvoer eigenlijk op de slaps 1 slang die naar het riool gaat?

 

ben geen slap kweker maar vrienden van me tillen elke week de slabs op dan voel je op ze licht of zwaar zijn en daar passen ze de waterbeurten op aan

 

kun je dit waarschijnlijk mee voorkomen, te nat kweken op cocos kan zeker wel ook al beweren sommige van niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee 1 slang hoofd afvalwater direct de regenpijp in en de andere condenswater vang ik op in een container en pomp ik 1x per 2 dagen weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat het weer goed gaat, een middelvinger naar de azijnzeikers die nooit wat fout doen. :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blij toe dat je de boel draaiende hebt.

Soms duurt het eventjes maar dan heb je ook wat Capitano,goed bereid kost even tijd :lol:

Sommigen willen te snel,het hoort juist rustig aan......

 

Wat een prutbacterie zeg,letterlijk...

 

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wel grappig dat sommige zeuren en ondertussen 1 plantje kweken in hun kleren kast

 

goed stond het er niet bij dat is iedereen wel eens met elkaar

 

de planten eruit en opnieuw beginnen was denk ik ook wel het beste idee

 

de oorzaak lijkt me teveel water in het begin of dat je deense bodem niet schuin liggen dat het water blijft staan of de afvoer

 

hoeveel water gaf je per dag eigenlijk?

 

waarom pomp je niet de condenswater gelijk weg dan als je het niet gebruikt

 

hoop dat je collega zich er nu niet meer mee bemoeit haha, heb je al wat foto's ben wel benieuwd

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb wel foto,s misschien pst ik die aant einde van de weekals ik zin heb,

 

in het begin lagener wat sproeipennen op de grond omdat we niet uitkwamen met irrigatie,

dus een oerschot van ongeveer 20prikkers

 

we dachten dat het water wel mee zou vallen maar het tegendeel is bewezen en er ontstond weer een minimale laag water op de bodem, blijkbaar voldoende om die schimmel te doen activeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...