Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

johnkoos

Pineapple Punch Raamkozijn Kweek

Recommended Posts

Bij deze heb ik besloten om toch ook maar eens een wietplantje te kweken. Dit wilde ik onder spaarlampen doen maar nadat ik al 3 weken bezig was met het vinden van tornados en elke keer een email kreeg dat ze niet geleverd konden worden dacht ik fuck it, ik zet em wel int raamkozijn.

 

Ik heb een 7l pot met Plagron Batmix, geen groeivoeding, wel bloeivoeding namelijk Canna Terra Flores.

 

Het zaadje was op 1 April boven de grond gekomen.

 

Nu ga ik de post plaatsen en uitzoeken hoe ik fotos kan toevoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik heb geen idee hoe ik fotos toe moet voegen maar goed..

 

Ik dacht laat ik eens een kweekverslag posten van pineapple punch, want deze zijn dr nog niet.

 

Het kweken gaat als volgt:

De plant is nu 4 weken en 3 dagen oud en sinds anderhalve week zijn er bloeihaartjes zichtbaar.

 

Ze heeft 4 internodes, is zo'n 17 a 18cm hoog en 1 5-vingerig blad.

 

De geur is al aanwezig, je ruikt al een wietlucht als je de kamer binnenkomt en ze moet nog 5 of 6 weken :o.

 

Ik ga morgen beginnen met het geven van bloeivoeding. Hoop wel dat ze nog flink groeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe wel even voorzichtig met nu al voeden op batmix, is minimaal 6weken redelijk zwaar voorbemest en bevat al extra P&K

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh bedankt voor de tip, want vond het inderdaad al moeilijk om te bepalen wanneer ik met bloeivoeding moet beginnen. Ik zag verschillende dingen zoals bv:

- beginnen wanneer bloeiharen zichtbaar zijn.

- beginnen wanneer eerste 5-vingerige blad er is.

- na 3 weken beginnen.

 

Maar ik zou dus eigenlijk nog anderhalve week moeten wachten?

 

Daarnaast moet ik ook minder geven dan wat aanbevolen wordt toch?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan nu al 1/3de of 1/4de ofzo van de aanbevolen hoeveelheid voeding geven om te kijken hoe ze er op reageren

 

en zo verder opbouwen tot ze lichte overvoedings verschijnselen vertonen en dan een klein beetje terugschroeven.

 

Voed op maat niet op wat de fles of schema je verteld. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is goed, ze heeft vanavond waarschijnlijk weer wat water nodig dus dan geef ik een klein beetje voeding.

 

Verder houd ik de bladeren in de gaten om te kijken of er geen sprake van overvoeding is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20170503 190618




Het is mij gelukt om een afbeelding te uploaden, dus bij deze. De jongedame is hier 4 weken en 3 dagen oud. Let niet op het stokje dat aan de onderkant aan de plant zit, ze was omgewaaid in een storm dus dit houdt d'r rechtop. :likken: Edited by johnkoos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tornado spaarlampen kan je bij de action halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ho mijn excuses dacht dat ze al voorbloei verschijnselen vertoonde, omdat ze toch al +4weken oud was.

 

Zou toch nog even wachten met bloei voeding tot ze voorbloei laat zien.

 

Zo zie je maar het belang van een foto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant is nu 5 weken oud en ziet er als volgt uit:

 

gallery_47377_19386_1865576.jpg

 

gallery_47377_19386_539670.jpg

 

gallery_47377_19386_484639.jpg

 

Ik dacht bloeiharen te zien, maar dit worden gewoon nieuwe blaadjes, ze is misschien toch nog niet in de bloei? Dat lijkt mij wel raar voor een autoflower die al 5 weken oud is..

 

Ik heb overigens als bij de Action gekeken voor tornado's, maar ook daar hadden ze ze niet. Alles is vervangen voor van die LED-peertjes.

 

Verder reageerde ze wel goed op de voeding, ik had 2ml op 1l gedaan en dat tot nu toe 2x gegeven. Ze is nu in enkele dagen een paar cm gegroeid en maakt nieuwe bladeren aan, waaronder de bladeren bij de internodes.

 

Ik zag echter wel op twee bladeren kleine vlekjes waaronder bij de bladpuntjes dus vandaag zal ze alleen water krijgen om overvoeding te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In iedergeval niet druk maken over de lichte achterstand, komt voornamelijk door het aantal lichturen en de lichtintensiteit die nog niet optimaal zijn en achter het raam gaat het toch allemaal wat trager ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar is het niet raar dat de plant al 5 weken oud is en nog geen tekenen van bloei vertoond? Behalve dan dat ze erg sterk ruikt (stond gister een paar uur in de schuur en het stonk echt vreselijk naar de wiet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: de plant is nu 6 weken en 1 dag oud en vertoond bloeiverschijnselen sinds een dag of twee.

gallery_47377_19386_88287.jpg

 

gallery_47377_19386_958655.jpg

 

Bij de bovenste node zijn bloeiharen zichtbaar. De plant is nu zo'n 31cm hoog en de schutblaadjes beginnen groot te worden. De plant is de laatste dagen flink aan het groeien en is nu dus in de bloei dus ik kan zeggen dat het goed gaat zo in het raamkozijn. Wel raar dat ze pas na 6 weken ging bloeien, maar goed. Ik geef nu canna terra flores. Dit geef ik 2x en vervolgens geef ik 1x water maar denk dat ik minder voeding moet geven (geef nu 2ml op 1l water) aangezien er wat bladpuntjes verbrandt uitzien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het nu al vindt ruiken, dan maak je borst maar nat haha, gaat nog veel erger worden.

Beter koop je gewoon een tentje en de hele mikmak, of zet dat plantje buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dankje, je moet de heg aan de achterkant eens zien, die wordt wekelijks samen met alle bloemen enz bijgehouden . En ja die geur is best erg als het zonnetje lekker schijnt maar ach; hij staat toch in een kamer waar niks mee gedaan wordt. Ik wou ook eigenlijk alleen maar testen of je een AF int raamkozijn kan kweken, ga volgende week ofzo een ander zaadje ontkiemen (geen AF) en die komt op het balkon.

 

Over 5 dagen komt er weer een update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant is nu precies 7 weken oud en staat sinds zo'n anderhalve week in de bloei. Ze is zo'n 40cm hoog. Zo staat ze er nu bij:

gallery_47377_19386_749566.jpggallery_47377_19386_488816.jpg

 

gallery_47377_19386_974257.jpg

 

Het gaat best aardig zo int raamkozijn. Ik ben benieuwd wat de opbrengst zal zijn als alles zo doorgaat. Ik gok een grammetje of 10 droog? xD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, grammetje of 3, maar leuk is het wel. :D

 

Goeie naam trouwens Johnkoos hahaha. Dat is van de straattaal weer terug naar: uit klei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja thx man, ik heb er goed over nagedacht. 3 gram zou btw wel erg treurig zijn, dan is een vensterbank kweek eigenlijk helemaal niet rendabel.

 

Dan maar hopen dat mn cherry bomb die op het balkon komt het beter gaat doen. Dat is tenminste geen autoflower.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant is nu precies 8 weken oud en vertoonde 2,5 week geleden de eerste bloeiharen. Ze is nu zo'n 49cm hoog en ziet er als volgt uit:

gallery_47377_19386_1629617.jpggallery_47377_19386_1418476.jpggallery_47377_19386_1312398.jpggallery_47377_19386_1077922.jpg

 

Ze is aardig bezig met het maken van kleine topjes. Ben benieuwd wat er van gaat komen. Ze zou nu nog zo'n 6,5 week moeten bloeien.. Daarnaast zijn de onderste bladeren wat gelig van kleur. Wellicht komt dit door te weinig voeding of te weinig licht, maar dat ga ik nog uitzoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat klopt. Beetje voeding halen bij de lokale growshop. Dat gaat je helpen bij het af bloeien. Mooi plantje zo verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb al Canna Terra Flores dat ik al geef vanaf het moment dat de bloeiharen zichtbaar waren, maar was begonnen met zo'n 4ml per liter. Dat heb ik opgeschroefd naar 7ml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: de plant is nu 6 weken en 1 dag oud en vertoond bloeiverschijnselen sinds een dag of twee.

gallery_47377_19386_88287.jpg

 

 

Slimme foto, nu ben je zeer herkenbaar voor een aantal mensen :whistle:

En je overburen zullen er mss ook niet echt blij mee zijn :thumbsdown:

 

 

En 7!!!!!!ml per liter voor dat sprietje???

Ik zou zeggen lees nog even wat verslagen door of zo.....

 

Succes!

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtf 70ml per 10L???

 

Als je wilt dat je plant wat wortels en bladeren overhoud zou ik terug gaan naar 4ml per L of nog minder.

Paar dagen alleen water vinden ze ook wel fijn.. voorral als je zoveel voeding erin hebt gepleurd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...