Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiwawietje

Hoe Verander Je De Ph Waarde?

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik heb een Ph waarde meter besteld, en verwacht hem binnenkort in huis te hebben. wiet groeit het beste bij een Ph van 5.5-6.5 nu weet ik dat mijn leidingwater ongeveer een Ph heeft van 7,4. Ik moet dus het water iets zuurder maken maar waarmee maak je het zuurder? kun je gewoon een beetje azijn door je water heen doen of zitten daar weer verkeerde stoffen in? Zo ja, wat gebruik je anders en hoe duur is dat?

 

Ja ik ben een beginner maar ik verwacht wel serieuze antwoorden.

 

Alvast Thanks! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph min bloei bij de growshop, (fosforzuur) kost 10-15 euro

 

geen azijn gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph min bloei bij de growshop, (fosforzuur) kost 10-15 euro

 

geen azijn gebruiken

 

Waarom geen azijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niet stabiel genoeg

 

Meer uitleg please, ik ben beginnend weetje. xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zuurt af met azijn tot een bepaalde waarde en de volgende dag is de waarde anders..... volgens mij de betekenis van niet stabiel....... moeilijker kan ik het niet maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha die wiewert

hoe kan je de ph van je leidingwater al weten terwijl je ph meter nog onderweg is ?

probeer het eens met augurkennat .

droge witte wijn .

griekse yogurt

je kan er ook live een scheut uit je miegert overheen jekkeren dat is ook afzurend .

meer uitleg gaat niet lukken wiewert .

 

:vape:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist als beginnert is het raadzaam om sommige zaken gewoon aantenemen van de iets meer ervarende kweker..

 

Waarmee zuur je af ? Ph min ... waarom ? Daarom !

 

Meer info staat er zeker op t forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat advies van Macerror, gaf hij mij ook....ik heb de yoghurt variant geprobeerd........kan alleen bij wit-soortjes..... geloof ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

*zucht, gaat naar growshop koopt fosforzuur*

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey t hoeft niet hoor... je kan ook gewoon met azijn,cola,citroenzuur, enz gaan experimeteren zoals we dat heel veel jaren geleden ook deden.... tot we tot de conclusie kwamen dat ph min beter werkte..

 

geen dank hoor....

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat word de volgende vraag ?

 

Mijn ec -meter word vandaag thuisbezord .

Hoe verander ik mn ec en waar mee ?

 

@wiew :met voeding beste man !

 

Waarom dan ?

 

:vape: laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

*zucht, gaat naar growshop koopt fosforzuur*

 

Als het je allemaal te veel moeite is.. loop lekker LANGS de growshop richting de coffeeshop..

Share this post


Link to post
Share on other sites

*zucht, gaat naar growshop koopt fosforzuur*

 

Als het je allemaal te veel moeite is.. loop lekker LANGS de growshop richting de coffeeshop..

 

Het gaat me niet alleen om het wiet maar ook om de plant zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het met citroenzuur idk of dit toepasselijk is maar m'n planten doen het er uitstekend mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

met ph min dan blijf je ph ongeveer het zelfde, stel je zuurt af naar 5.5 en de dag erna zal het niet veel verschillen misschien 5.6 5.7

 

doe je dit zelfde met azijn dan word 5.5 de dag erna ineens 6.7, mocht je dit dat aan je planten geven krijg je problemen met je voedingsopname

 

ook breekt azijn kalk af in je grond daar word het ook niet beter van, citroenzuur breek voedingszouten af dacht ik

 

zou het gewoon bij fosforzuur houden, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en de kosten zijn het ook niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom afzuren..? Omdat 'ze' zeggen dat het beter is lol...

 

Lekker 100% bio dan hoef je niks af te zuren, lekker makkelijk voor de luie stoner!

 

En anders het huiswerk doornemen van Mac!!

 

Veel succes!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker blijven dromen poldergrower. Je "hoeft" met mineraal ook niet aan te zuren overigens. Alleen als je betere wiet of meer wiet wilt hebben is in beide gevallen aan te raden om de pH te controleren en corrigeren indien nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had jij je pH wel gechecked Wattefries? In zie in je topic een prachtig voorbeeld van "betere' wiet inderdaad......................

 

De meest fluffy crap die ik ooit heb gezien van een dwc grow! Maar het is de voeding he van GHE...

 

Ik ga verder met dromen kun jij je kennis nog wat bijschaven lol!!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph range vd GHE nova is ok hoor P_G, tussen de 5 en 8 heb je er geen omkijken naar al presteer je beter als je bij hydro kweken wel aanzuurt.

Je komt omdat die zooi zo goed in elkaar steekt steeds ergens rond de 6 uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha Poldertje heeft ook een keer een plant met een dikke top. Mocht ook wel eens een keertje ... Lol. Eindelijk een heer goede genetica gekocht?

 

Die ene paarse top van mij lijkt inderdaad net een "NAW top". Al is die nog een stuk compacter dan de gebruikelijk buitenwiet in jouw thread. Is overigens wel gebruikelijk bij paarse soortjes dat ze wat meer fluffy zijn, maar dat weet je natuurlijk dan weer niet. De rest is een stuk compacter dan jullie ooit hebben gehad trouwens.

 

Als er iemand zijn kennis moet bijschaven ben jij het wel. Dat jij niet snapt dat een correcte pH net zo belangrijk is voor het bodemleven als voor de wortels zelf ga je nooit over die 0,75g/W heen komen. Oh en als je toch bezig bent, dan moet je misschien even kijken wat een overdosis aan fosfor met je bodemleven doet.

 

Dat moet je diep van binnen wel snappen, maar de marketing is belangrijker natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijft een tering zooi hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...