Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
PABL0

1 Zaadje, 2 Plantjes

Recommended Posts

Hallo tuinbouwers,

 

Vorige week 3 zaden in een glas water gegooid, 2 daar van ontkiemde gelijk dus in potjes gezet.

 

Het andere zaadje was nog geen worteltje te zien en aangezien ik een paar dagen niet thuis was heb ik deze gewoon laten liggen 'in de water' lol

 

Bij thuiskomst bleek dat zaadje wel ontkiemt te zijn alleen was het opgesplitst in 2 stukjes, een worteltje en het zaadje.

 

Goed, weg gooien is altijd kut dus deze 2 stukjes gewoon in een potje gedaan al had ik de hoop al op gegeven...

 

Potje op tafel laten staan enkele dagen en wat schetst mijn verbazing? Juist, er komen gewoon 2 plantjes op!

 

Nu is mijn vraag: hebben jullie dat wel eens gehad en wat kan ik van deze 2 verwachten? (Als ik je ze al uit elkaar krijg)

 

Zo ies natoer, nie normaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat gehad bij een Amneesje maar daar bleef 1 plantje zover achter dat ik die heb verwijderd. Het andere plantje groeide verder wel normaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dank u, denk dat t nog niet mee gaat vallen om ze te scheiden maar ik ga me best doen ;)

 

De ene is idd wel wat kleiner dan de andere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, voor zover ik weet kan je er voor kiezen om de kleinste weg te doen of je kan er ook voor kiezen om ze voorzichtig van elkaar te halen en over te planten. Ik zou gaan voor optie 2. Hou je ons op de hoogte :D?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja doe ik!

 

Denk dat ik ze idd nog iets groter laat worden en dan probeer te scheiden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow zoiets heb ik nog nooit gehoord, het zou biologisch gezien niet eens kunnen. De enige manier waarop het zou kunnen die ik kan bedenken is dat dat ene zaadje 2x bevrucht is, wat volgens mij ook weer niet zou kunnen (alleen als het een mutatie is). Gefeliciteerd met je natuurfoutje!

Je hebt een soort eeneiige tweeling gekregen. Wat dus inhoud dat ze qua DNA precies hetzelfde zijn. Als ze dus allebei groot worden heb je 2 exact gelijke planten (als ze zijn opgegroeid in de zelfde omstandigheden).

 

Ik zal ze proberen te scheiden als ik jou was en proberen ze allebei te redden! Succes ermee!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha leuk! Ik zou puur voor de leuk ze allebei proberen op te laten groeien. Houd ons op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto van gister...

 

gallery_47052_19384_6019.jpg

 

Wow zoiets heb ik nog nooit gehoord, het zou biologisch gezien niet eens kunnen. De enige manier waarop het zou kunnen die ik kan bedenken is dat dat ene zaadje 2x bevrucht is, wat volgens mij ook weer niet zou kunnen (alleen als het een mutatie is). Gefeliciteerd met je natuurfoutje!

Je hebt een soort eeneiige tweeling gekregen. Wat dus inhoud dat ze qua DNA precies hetzelfde zijn. Als ze dus allebei groot worden heb je 2 exact gelijke planten (als ze zijn opgegroeid in de zelfde omstandigheden).

 

Ik zal ze proberen te scheiden als ik jou was en proberen ze allebei te redden! Succes ermee!

 

Dacht idd ook aan zoiets als een eeneiige tweeling, wat een eer ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dit wel grappig, bij de mens is het ook zo dat meestal 1 van de tweeling zwakker is :P Net zoals hier het plantje kleiner is. Fenomenaal :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vette shiit toch, ik ga hoop echt dat ik ze uit elkaar krijg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...