Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GeenNei

Eerste Kweek! Frisian Dew.

Recommended Posts

Beste Lezer,

 

Om wiet echt te kunnen waarderen moet je het eerst zelf gekweekt hebben, vind ik :P

Daarom ga ik dit jaar voor het eerst de uitdaging aan!

Ik hoop hier veel van te leren, maar hoop ook dat anderen hier van kunnen leren.

 

Ik ga voor een buitenkweek, eentje in de volle grond, en 2 in grote potten(3 zaadjes in totaal).

nu heb ik, na een tijdje op het internet te hebben gespeurd, besloten om voor de Frisian Dew te gaan vanwege zijn goede eigenschappen als buitenplant, en goede high en smaak volgens de recensies :smoke

 

 

 

Na de zaadjes te hebben ontvangen op 19 april ben ik gelijk begonnen met het ontkiemen op een nat doekje in een plastic bekertje.

Het was 3 dagen wachten maar de meiden kwamen uit hun schild. Heb ze denk ik 2 mm uit laten komen en zo in een growpot lekker ingestopt met wat losse aarde van buiten. later ook nog plastic folie erover gedaan voor een hogere luchtvochtigheid.

 

gallery_47443_19379_515494.jpg

Op 24 april staken ze hun koppie uit! :jump:

gallery_47443_19379_1923113.jpg

gallery_47443_19379_230299.jpg

 

 

De plantjes heb ik voornamelijk binnen staan in een soort aanbouw aan ons huis waar het op een zonnige dag +/- 24 graden is met een hoge luchtvochtigheid. ze staan op de vensterbank natuurlijk. ik Geef ze zelden een beetje water, zodat de wortels lekker gaan zoeken naar vocht.

(voor de foto zet ik ze even buiten)

 

De plantjes zijn nu(30 april) al aardig gegroeid, heb ze buiten gezet en wat grond erbij gegooid zodat de lange dunne steeltjes niet knakken met deze wind, hier had ik van te voren al rekening mee gehouden, dus niet het hele potje tot het randje met grond.

 

overigens zijn alle tips en vragen welkom, ik zal regelmatig een update plaatsen zodra er dingen veranderd zijn.

 

gallery_47443_19379_2603485.jpg

Edited by GeenNei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste GeenNei, succes. Ik zou de eerste foto ff verwijderen. Je zet de deur zo wagenwijd open voor kwaadwillenden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste GeenNei, succes. Ik zou de eerste foto ff verwijderen. Je zet de deur zo wagenwijd open voor kwaadwillenden

ja inderdaad beetje dom van mij, hoewel ik niks te verbergen heb is het wel makkelijk om zo je wiet binnen te halen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn het vrouwelijke of reguliere?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

is kruising skunk met en paarse, goed in volle grond en niet schimmelgevoelig.

 

50% sativa (langbloeiend/haze) 50%indica (kortbloeiend/skunk)

 

mooi gat gemaakt trouwens!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje!

 

De aarde hier is heel erg kleiig, toen ik 50 cm diep zat was het best pittig om tot 80 cm te gaan.

Heb Alles wat ik uitgegraven heb gemengd met 5 zakken universeelgrond, en ik moet zeggen dat het een heel mooi luchtig grondje is geworden.

 

Ergens gelezen dat kleigrond heel vruchtbaar is dus dat is alleen maar goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent er vroeg bij! Leuk te zien, ik ga je volgen.

Vorig jaar heb ik er ook een aantal gehad. Bij mij "vielen" de planten bijna om door het gewicht van de toppen.

Al ideen wat je gaat voeden?

 

En wat zijn "grote" potten?

 

Hier een voorproefje van de Frisian Dew bij mij vorig jaar.

 

gallery_12602_19380_3119669.jpg

 

gallery_12602_19380_1249640.jpg

 

gallery_12602_19380_1980849.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, kleierig is heel goed dat gaat helemaal goedkomen daar.

super mooie open plek.

 

ik zou er 2 in de volle grond zetten, op de uiterste hoeken en niet toppen,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om bevestiging te krijgen dat deze plant die potentie heeft.

 

De pot is volgens mij een 90 liter bak waar ik al een aantal gaatjes aan de onderkant in heb geboord. Deze bak ga ik voeden met goei en bloei mix van plagron. Weet alleen niet precies wanneer ik het beste kan beginnen, een jong plantje kan wel een tijdje gaan op de universeel mix met gewone aarde toch?(1/3 verhouding, 1 universeelgrond en 2 buitengrond)

 

Ik ga het advies van growpro opvolgen want dan hoef ik niet nog een pot te kopen, scheelt weer een paar duiten:)

 

Dus nu worden het 2 in de volle grond en 1 in een grote pot van 90 liter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Het zijn gefeminiseerde zaadjes van dutch passion. Als het goed is zijn het autoflowers. Dit zijn ze: https://www.dutch-passion.com/nl/cannabis-zaden/product/frisian-dew/

 

Eventjes waarschuwen/corrigeren :)

Als het die uit de link zijn, zijn het geen autoflowers

 

Succes alvast!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn gefeminiseerde zaadjes van dutch passion. Als het goed is zijn het autoflowers. Dit zijn ze: https://www.dutch-pa...ct/frisian-dew/

 

Eventjes waarschuwen/corrigeren :)

Als het die uit de link zijn, zijn het geen autoflowers

 

Succes alvast!

 

Oei, dan heb ik een vergissing gemaakt daarin.

dan komt er wat meer bij kijken toch? verduisteren etc?

 

zal mij daar nog even meer in moeten verdiepen denk ik..

 

bedankt voor de waarschuwing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor alleen als je er 1 in een 90 ltr bak zet wordt ie rustig 2 meter +. Je zal ook een beetje moeten weten hoe het zit met voeden.

Verduisteren is niet nodig, kan uiteraard wel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren is een optie ja maar zeer veel werk,

 

DP geeft aan 7,5weken bloei reken daar nog ±2weken bij pak dat ie rond 2de week augustus begint te bloeien kom je ergens half oktober uit ten laatste.

 

Maar de frisian dew is hier wel een ideale soort voor omdat ie niet zo schimmel gevoelig is.

 

(Ze hebben er inderdaad ook een automatic versie van ;) )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo Geenei,

 

je kweekt op een grasveld. volop zon en wind, je hoef je niet druk te maken om rot.

de vroege zon uit het oosten die doet de dauw verdampen.

 

niet verduisteren, lekker tot eind van het jaar laten staan.

 

je kan nu meteen beginnen, ontkiemen en voorgroeien op de vensterbank en dan beschut plekje buiten .go,go,go

 

zitten er konijnen daar?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kans op hongerige konijnen is aanwezig, maar zeer klein. Voor de zekerheid doe ik er toch een stukje kippengaas overheen, tegen bijvoorbeeld een nieuwsgierige kraai.

 

Ik vraag mij af wanneer ik ze het best buiten kan zetten. Het liefst zo gauw mogelijk lijkt mij, maar dan wel wanneer er geen vorst word voorspeld. Ook vraag ik mij af met welk weer het plantje zo snel mogelijk kan herstellen van de verandering, met veel zon, of juist weinig zon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon op zonnige dagen lekker buiten zetten en snachts binnen, er komt geen vorst meer. maar ze houden niet van dc kou

als ze net zo breed als het potje zijn dan kunnen ze definitief naar buiten. (nog een paar weken)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar je kweekverslag en naar het resultaat! Succes!

 

Dit jaar ga ik voor de autoflowers, maar ik zat er nu al aan te denken om volgend jaar voor de reguliere Frisian Dew te gaan.

Of zal ik dit jaar een van Frisian Dew erbij zetten... ah, nu twijfel ik weer :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet geschoten is altijd mis!

 

En bovendien kun je nu al van je fouten leren om volgend jaar parel van een boom te kweken.

 

Just saying;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

------------------------------UPDATE------------------------------

 

 

De stand van zaken:

 

gallery_47443_19379_941888.jpg

 

Zijn lekker aan het groeien.

 

Inmiddels plagron alga bloei en groei gekocht voor de plant in pot.

 

Zodra ze breder zijn als de pot ga ik ze definitief buiten zetten (waarschijnlijk deze week).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

------------------------------UPDATE------------------------------

 

eergister(10-05-2017) op dag 17 sinds ontkieming heb ik 2 planten in de volle grond gezet en 1 in de grote pot.

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/650090-verpotten-5/]gallery_47443_19379_844529.jpg[/url]

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/650088-verpotten-3/]gallery_47443_19379_2238252.jpg[/url]

 

in de foto hierboven is mooi te zien hoe de kwetsbare worteltjes hun weg naar beneden zijn gaan zoeken.

ik kon de wortels onder de pot nog niet zien dus het was eigenlijk op de gok, volgens mij geen slechte timing van verpotten.

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/650089-verpotten-4/]gallery_47443_19379_720657.jpg[/url]

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/650087-verpotten-2/]gallery_47443_19379_1323687.jpg[/url]

 

ben benieuw hoe de plantjes deze nieuwe omgeving vinden

 

 

 

------------------------------UPDATE------------------------------

 

op 11-05-2017 lijken de plantjes het te redden, ze hangen alleen wat slapjes, zal wel van de stress komen, heeft iedereen soms wel last van ;)

komt waarschijnlijk ook omdat ik ze volledig doordrenkt heb voor het verpotten, maakt het wat makkelijker.

 

gallery_47443_19379_1692670.jpg

 

gallery_47443_19379_543414.jpg

 

ik typ dit wanneer er op dit moment een pittige stortbui gaande is(12-05-2017), gelukkig had ik al een soort afdakje gemaakt met

wat rest-plexiglas om de meeste regen weg te leiden zodat ze niet drijfnat staan. hoop dat het ze goed gaat.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

------------------------------UPDATE------------------------------

 

Het is inmiddels dag 26 sinds ontkieming en de plantjes doen het fantastisch.

ze hebben de hevige regenbuien prima doorstaan mededankzij mijn geïmproviseerde dakje.

 

 

dag 20 sinds ontkieming:

gallery_47443_19379_2105596.jpg

 

dag 26 sinds ontkieming:(vandaag)

gallery_47443_19379_3946849.jpg

 

ik heb besloten om er voor de grap nog een autoflower bij te doen, dit is de auto bubble gum, klaar in 8-9 weken.

deze zal eerder klaar zijn als de Frisian dew, dit is handig want dan kan ik alvast een beetje oefenen met toppen drogen, zodat ik de (hopelijk) grote Frisian dew oogst niet zal bederven.

 

https://www.wietzaad...nised-00-seeds/

 

gallery_47443_19379_1184154.jpg

 

de auto stond in 100% universeel grond.

 

gallery_47443_19379_1788555.jpg

 

ook heb ik sinds de vorige update een aantal PH testjes gedaan met hier de resultaten:

 

Frisian dew volle grond: +/- 6,7

 

Frisian dew pot: +/- 7

 

autoflower bubble gum: 4

 

omdat ik de universeel grond(die volgens het pak tussen de 5,5 en 6.5 zou zitten) nogal zuur vond, heb ik hem verdund met 1 emmer grond van buiten die ik gemeten heb op +/- 7,5.

 

vervolgens nog een test gedaan en dit was de uitslag:

 

gallery_47443_19379_1627435.jpg

 

gallery_47443_19379_1762097.jpg

 

ongeveer 6,3, een prima score als je het mij vraagt!

 

 

ik weet niet of het echt nodig is om de Frisian dew pot waarde nog te verlagen , ik denk zelf van niet, maar misschien weet iemand van jullie wat het beste is?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de interuptie, maar hoe meet je de ph van grond ? Met vloeistof wil me dat nog wel lukken.

 

Never mind. Ik zie nu dat je er 1 of ander test setje voor gebruikt. Hoopte dat er een manier was waarmee dat met een ph meter kon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...