Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Robindr

Bubba Kush Autoflowering (Dinafem) - Mijn Allereerste Kweek!

Recommended Posts

Thx.

 

Ik heb het zaadje deze morgen nog onder de grond gestoken voor ik voor 't werk vertrok. En dan de pot achter een raam gezet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fotootjes die ik deze morgen heb genomen. Het zaadje ligt eerder horizontaal, dan met het worteltje naar beneden, maar ik durfde het niet aan om het worteltje naar beneden te duwen. Ik vermoed dat de zwaartekracht wel zal zorgen dat het worteltje zijn weg naar beneden zal vinden.

 

gallery_47456_19371_243850.jpg

gallery_47456_19371_57842.jpg

gallery_47456_19371_863663.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt goed, de wortel zal vanzelf naar beneden groeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou er even plasticfolie over spannen tot ze boven de grond komt ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou er even plasticfolie over spannen tot ze boven de grond komt ;)

 

Dat was ik inderdaad vergeten te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kiempke komt uit de grond gekropen :)

 

Is dit nu 'dag 1'? Of begint men te tellen vanaf het ontkiemen?

 

gallery_47456_19371_161065.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal beginnen mensen met tellen vanaf ontkiemen, maar ik zou dit niet te serieus nemen. Een dag meer of minder maakt ook weinig verschil :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er nog wel een vernepelingske (sorry, Vlaams woord) uit, maar dat komt hopelijk wel goed :)

 

gallery_47456_19371_246476.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig geen water meer geven nu, zeker een dag of 4, ze staat al erg nat zo te zien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.

 

Ik had ze net met de spuitfles wat water gegeven. 't Is wel verleidelijk om snel-snel wat water bij te geven. Ik heb hier nog van alle andere soorten planten, bloemen en kruiden staan die aan het ontkiemen of opgroeien zijn. En sommigen hebben het echt wel nodig. Maar ik zal wat water-geven-dicipline aan de dag moeten leggen dus. :)

 

Er komt de volgende 4 dagen in alle geval geen water bij dit plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat de aarde gerust wat droger trekken, je wilt dat de wortels op zoek gaan naar water. Voel gelijk even het gewicht van de pot nu......Dat gaat je helpen verder in de kweek...... maar ook nu moet de pot beduidend minder wegen dan nu voordat je weer water geeft. Liever iets "te droog" dan te nat.

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra er sprake is van fotosynthese is er een eerste levensdag begonnen ;)

Dus zodra ze haar eerste blad heeft ontvouwen.

 

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra er sprake is van fotosynthese is er een eerste levensdag begonnen ;)

Dus zodra ze haar eerste blad heeft ontvouwen.

 

Dan is ze vandaag geboren :rolleyes:

 

Ze ziet er niet meer zo bleekjes en veel gezonder uit dan gisteren en er heeft voor het eerst fotosynthese plaatsgevonden, bewijze de groene kleur.

Ze had wel wat moeite met het afwerpen van het vliesje. Ik heb haar hiermee héél voorzichtig geholpen - een uurtje geleden - en kijk eens hoe leuk ze het nu vindt :D

 

gallery_47456_19371_516654.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een vraagje.

Momenteel staat ze overdag in een veranda (jullie noemen dit serre of buitentuin denk ik). Binnenshuis en achter glas dus.

 

Vanaf wanneer zou ik ze in de (folie)kas (wat wij dus serre noemen ;)) zetten buiten?

 

Morgen bvb geven ze 20°C en zou ik ze overdag in die kas (waar de temp wsl tot minstens 30°C zal oplopen) plaatsen om ze ten volle van de zon en warmte te laten profiteren.

 

Beter nog even wachten daarmee, of toch morgen buiten 's avonds dan weer binnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- 6 dagen sinds ontkiemen (in papier).

- 3 dagen sinds ze boven de grond kwam.

- Ze is nu 5cm groot.

 

Vandaag heeft ze in de namiddag een uurtje of 4 buiten van het zonnetje kunnen genieten.

 

Is dit een normale groei? Voor mij ziet alles er momenteel nog ok uit. Ik heb natuurlijk ook geen idee wat te verwachten. :)

 

Tot zolang de minima 's nacht onder de 10° duiken komt ze niet in de serre. Ik denk dus dat ze zeker nog 14 dagen binnen blijft 's nachts. Als de temp 18° is overdag én het is zonnig genoeg, dan zal ik haar, wanneer dat kan; wel in de zon zetten.

 

Ik zet ze nu 's avonds vanaf 20u ook altijd nog een tijdje (tot ong. 24u) onder het gloeilampje op mijn nachtkastje. Da's 40W en veel zal dat niet doen, maar ik zie wel dat ze telkens naar het gloeilampje buigt waarna ik ze 180° draai opdat ze opnieuw rechtop zou staan. Blijkbaar kietelen de fotonen van dat lampje haar toch wel wat. :)

 

gallery_47456_19371_1198241.jpg

gallery_47456_19371_804022.jpg

gallery_47456_19371_1886668.jpg

gallery_47456_19371_529307.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou wel rekening houden met 30+°C in de serre als dat al het geval is bij 20° wat moet dat dan zijn tijdens een hittegolf ;)

 

Ze ziet er niet ongelukkig uit, doe je best goed hoor :D

 

Welke kleurtemperatuur is die lamp?

Gloeilamp is toch redelijk oranje licht niet? Als je een spaarlamp of 2 nog ergens hebt ligge met 6500k kleurcode (cool white) zou beter zijn

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou het lekker bij echt zonlicht, en draaien van een plant moet je niet doen.

 

zet dr lekker in de serre met de deuren/luikjes open, er moet een briesje waaien en liever niet boven de 32 graden worden.

 

s nachts mag ze best onder de 10 graden, geeft niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

s nachts mag ze best onder de 10 graden, geeft niks

 

Vertraagt dit de groei dan niet veel? ' t Is een autoflower uiteindelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt, maar dat betekent dat de groeifase langer duurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt, maar dat betekent dat de groeifase langer duurt.

 

Als autoflowers geprogrammeerd zijn om te bloeien op een bepaald tijdstip en je verlengt/vertraagt de groeitijd van de plant, dan hou je toch minder bloeitijd over? En dus minder opbrengst?

 

Ik begrijp niet echt wat je met je bericht bedoelt Haze.Sorry :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vanavond de plant voor het eerst in 4 dagen wat water bijgegeven met de spuitfles.

Ze is op 2 dagen een kleine 2cm gegroeid. Er is wel nog geen zichtbare afstand tussen de lobladeren en de echte bladeren.

 

Omdat de stengel nu al meer dan 6cm hoog was, heb ik voorzichtig de grond aangehoogd en deze rond de stengel nat gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt alsof ze wat te weinig licht krijgen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt alsof ze wat te weinig licht krijgen?

 

Ja inderdaad. Maar ik kan ze echt niet meer licht geven dan ik al deed. Ze staat in onze veranda, de plaats waar het meeste licht binnenkomt in huis.

 

Morgen verhuist ze alleszins naar de kas buiten.

 

Heb het net even gecheckt. Daar in de kas was het nu opnieuw al 30°C. 't Zal dus zaak zijn die temperatuur in de gaten te houden en onder controle te krijgen. Best het deurtje open laten bij zo'n zonnig weer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

- 8,5 dagen sinds ontkiemen (in papier).

- 5,5 dagen sinds ze boven de grond kwam.

- grond werd ong. 2cm opgehoogd. (Zie vorige foto's)

 

gallery_47456_19371_1903815.jpg

gallery_47456_19371_248032.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...