Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Robindr

Bubba Kush Autoflowering (Dinafem) - Mijn Allereerste Kweek!

Recommended Posts

Hey Robin

 

Die witte vlekken heb ik vorig jaar ook gehad, en wist ook niet onmiddelijk wat het was. Volgens sommigen "meeldauw" een soort schimmel. Ik heb dan met een product "cupravit forte van Bayer" deze bespoten en deze gingen na enkele dagen weer weg. Al is dat natuurlijk geen biologische oplossing. In mijn geval gebeurde het in een binnenkweek, dus misschien is het beter om je planten buiten te zetten, een serre kan soms zeer vochtig worden binnenin.

 

Het was ook in het begin van mijn hydro DWC systeem, waarbij de wortels permanent in het water zitten, dus ik denk dat een te hoge vochtigheid aan de wortels dit veroorzaakte.

 

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip Elgay ivm de meeldauw.

 

Meeldauw is het hier niet hoor, 't zijn Trips.

Het beestje of een van zijn vrienden is nog eens langs geweest. Ik heb de indruk dat het vooral gebeurd wanneer het plantje in de serre staat. Binnenkort (deze week nog) verhuist ze definitief naar buiten. In de kas is de luchtvochtigheid toch veel te groot denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

26 dagen na ontkiemen.

Alles loopt goed zo lijkt het. Deze morgen ontdekte ik wel een geel bladpuntje. Ik heb er deze avond een fotootje van genomen.

Ik maak me er persoonlijk nog niet te veel zorgen om, maar heeft Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb de plant nog niet gevoed. Het is wel een zeer klein potje, dus misschien een eerste teken van voedseltekort?

 

De worteltjes komen ook piepen. Ik denk dat ik ze binnenkort maar ergens in de volle grond (met pot en al) ga stoppen.

 

gallery_47456_19371_471380.jpg

gallery_47456_19371_554192.jpg

gallery_47456_19371_485417.jpg

gallery_47456_19371_613660.jpg

gallery_47456_19371_182456.jpg

gallery_47456_19371_61084.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met pot in de grond? Dat lijkt me geen goed idee. Gewoon omdraaien en pot eraf ;)

 

Heb je je volle grond opgewaardeerd? Of een gat gegraven en vervangen door een andere meer geschikte grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ik lees overal dat een autoflower best niet herpot wordt. Daarom dacht ik gewoon de pot mee in de grond te stoppen zodat de wortels door de gaten kunnen verder groeien.

 

Is de stress voor de plant niet te groot als ik ze uit de pot neem en ze dan in de grond stop?

 

Ik zou sowieso wel eerst wat grond uitgraven en voldoende potgrond/cocos mix voorzien zodat de wortels in hetzelfde soort medium blijven en niet hoeven te schrikken van de zware kleigrond hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de wortels er nog niet uitkomen kan de plant eigenlijk niet eens weten dat ze in nieuwe grond staat ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee verpotten kunnen ze gewoon aan, als je het tenminste niet heel ruw doet.

Gewoon rustig pot omdraaien en in de volle grond doen. Wordt die ook een stukje groter :)

Plantje ziet er trouwens goed uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow, ok. Verpotten zolang de wortels nog niet door de bodemgaten steken kan dus gewoom. Thx voor de tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je goed na over de plek waar je haar plant? Met name de ligging ten opzichte van de zon !

Mijn ervaring is dat het een enorme struik kan worden, maar dat was in het geval van een powerplant (pp)

 

Greetz ramsus

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

- 37 dagen na ontkiemen.

 

Ik heb de plant wegens tijdgebrek en praktische redenen niet in de volle grond kunnen plaatsen zoals ik had gepland. Nu ik was van plan het plantje klein te houden aangezien dit een eerst kweek is, en ze ook gewoon veel minder opvalt op die manier dus ik kan er best mee leven dat ze klein blijft en de opbrengst gering zal zijn.

Als de kwaliteit zelf voldoende is om mijn slaapproblemen te verhelpen ben ik al zeer blij.

 

Zoals jullie weten heeft het de laatste 2 dagen behoorlijk geregend en gewaaid. Ik heb haar daarom, ze zat toch nog in de pot, terug in de serre geplaatst en zopas nieuwe fotootjes getrokken.

 

Alles lijkt normaal te zijn volgens mij.

 

Als ik me niet vergis, begint de bloei? Kijken jullie even met jullie geoefende ogen of alles ok is aub?

Ik zag 1 blad met een droog tipje. Reden om me zorgen te maken? Ik heb ze nog niet gevoed, dus misschien moet ik toch wel wat groeivoeding gaan gebruiken?

Er zat ook op de stengel onderaan en op een blad een soort spinnewebachtige iets. Hopelijk geen spint? Ik zag verder niets bijzonders.

 

Hier is ze dan. Ze is zóó klein dat ik ze schattig vind :D

 

gallery_47456_19371_128540.jpg

gallery_47456_19371_276462.jpg

gallery_47456_19371_390727.jpg

gallery_47456_19371_181365.jpg

gallery_47456_19371_156547.jpg

gallery_47456_19371_632.jpg

gallery_47456_19371_292166.jpg

gallery_47456_19371_457634.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plant! Ik zelf ben ook beginner maar die van mij hebben al veel meer bladeren en zijn nog veel kleiner dan die van jou. (ook autoflower)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er toch best goed uit voor de eerste keer.

Wees maar blij dat je hem niet in de vaste grond had met die wind van de afgelopen dagen.

Je kunt je plant nu tenminste nog verplaatsen indien nodig.

En aangezien de bloei is begonnen maakt het volgens mij niet meer zoveel uit.

Groter wordt ie nog wel.

Succes verder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plant! Ik zelf ben ook beginner maar die van mij hebben al veel meer bladeren en zijn nog veel kleiner dan die van jou. (ook autoflower)

 

 

Dit is een indica vandaar

 

Greetz ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

45 dagen na ontkiemen.

 

Ik heb ze nu 2 keer (een beetje) voeding (Plagron terra Bloom) gegeven. Zeker helft van wat aangegeven stond.

Ze heeft sinds gisteren haar blaadjes wel heel rechtop gezet. Geen idee of dat iets dramatisch is? Ik las iets over een hoge LV hier op 't forum, maar ze staat buiten, dus daar kan ik niets aan verhelpen in dat geval.

 

Verder lijkt alles ok (volgens mij)

 

gallery_47456_19371_474759.jpg

gallery_47456_19371_691477.jpg

gallery_47456_19371_94450.jpg

gallery_47456_19371_512976.jpg

gallery_47456_19371_246162.jpg

gallery_47456_19371_35001.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die iets meer kan zeggen over rechtopstaande bladeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je plantje heeft het naar haar zin?? Ik zou me er niet teveel zorgen om maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien behoefte aan meer licht, dat is toch 1 van de hoofdbehoefte van indica

 

Maar inderdaad niet te druk om maken , ons humeur is ook niet iedere dag het zelfde

 

Greetz ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

52 dagen na ontkiemen.

 

Niets speciaals te melden. Wel wat bruine vlekjes op de randjes van de bladeren. Misschien lag dat aan de voeding die ze onlangs kreeg. Ik maak me voorlopig echter geen zorgen. Alles alles blijft verlopen zoals het al is geweest, prijs ik me gelukkig.

 

gallery_47456_19371_500093.jpg

gallery_47456_19371_538273.jpg

gallery_47456_19371_268739.jpg

gallery_47456_19371_427524.jpg

gallery_47456_19371_286190.jpg

gallery_47456_19371_259286.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat me opvalt, is hoe weinig water ik ze moet geven. Ze staat in een zeer kleine pot. Ik dacht dus dat ik ze tegen deze tijd misschien wel 2x per dag zou moeten water geven. Maar niets van dat. Gisteren water gegeven en de grond is nog zeer vochtig.

Omdat ze is omringd door andere plantjes valt er natuurlijk wel redelijk wat schaduw op de grond in de pot.

 

*snel nog wat fotootjes van nemen* :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resolutie hoger gezet op smartphone en even de vocht / licht / pH meter bovengehaald.

 

gallery_47456_19371_241631.jpg

 

Vocht (ong. 24 na vorige waterbeurt)

 

gallery_47456_19371_2989447.jpg

 

pH (lijkt me rond 7,5 te zitten.)

 

gallery_47456_19371_705289.jpg

 

Licht (meer dan voldoende de laatste dagen :-D)

 

gallery_47456_19371_2600348.jpg

 

Haar engelbewaarder :wave:

 

gallery_47456_19371_776602.jpg

 

Focus verkeerd.... :huh:

 

gallery_47456_19371_1368681.jpg

 

Ik ben steeds zeer secuur omgegaan met water geven. Ik vond ze vaak (op het zicht) zeer droog staan, maar kon toch de dwang bedwingen om ze teveel water te geven. Ze kreeg dus hooguit eens om de 3 - 4 dagen wat water. Het is uiteindelijk ook een klein plantje hé.

 

Vandaag krijgt ze dus zeker geen water meer. Temeer ze onweer hebben voorspeld. Hopelijk komt dat goed, maar ze staat mooi beschermd tussen zonnebloemen, riddersporen, papavers, dille enz. :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Robin, ziet er goed uit. Hoe groot is ze ongeveer? Best goed vastbinden met een onweer in zicht.

 

 

Van welk merk is jouw ph-meter? Ziet er een strak ding uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schat dat ze zo'n 60 cm groot is. De opbrengst zal waarschijnlijk dus wel zeer gering zijn, maar dat is niet zo verwonderlijk met zo'n klein potje. Maar dat is ok. Ik wou in de eerste plaats weten of dit kweekprojectje uberhaupt kans tot slagen heeft. En ik heb ook nog 4 Dutch Automatic, 1 Litlle Dipper (Kiwi Seeds) staan die het redelijk ok doen.

 

Gisteren heb ik ook nog eens 1x Dutch Automatic, 1x Little Dipper en 2 Bubba Kush Auto in een pot gestopt die ik in oktober hoop te mogen oogsten. Ik zal dus wel een mooie tinctuur kunnen maken veronderstel ik.

 

Ik zal vanavond nieuwe fotootjes nemen.

 

Die pH, licht en vocht kocht ik in de plaatselijke Aveve-winkel.

Dit is 'em:

https://avevewinkels...ygrometer/b6d89

 

Geen idee of dit kwalitatief goed is, maar het is wel een handig dingetje om 3 zaken kwasi tegelijk te kunnen meten. Ik kan er niet over klagen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotootjes zullen voor volgende week zijn.

 

Ik vertrek morgenvroeg tot maandagnamiddag naar Frankrijk. Ik heb ze vanavond nog water met voeding gegeven en morgenvroeg krijgt ze nogmaals veel water. Vanaf dan zal ze tot maandag geen water meer krijgen.

 

Een enorm risico dat besef ik zeer goed, maar ze geven behoorlijk wat regen dit weekend dus ik denk dat het wel goed komt, althans dat hoop ik toch... :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...