Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongepot

Dimlux 720Watt 400V Op Een 600Watt Davin 12 Of 14?

Recommended Posts

Hey,

 

Sinds kort heb ik deze EVSA (https://www.greensell.nl/a-36303860/dimlux-apparatuur/dimlux-xtreme-600w-400v-dimbaar/#description). Werkt voorderest als een trein en ben er erg blij mee. In de omschrijving staat dat er op een input van 230v een output van 400v wordt gegeven, doordat hij zichzelf op een slimme manier opvoert. Nu heb ik het nieuwe model. Die gaat tot 720 watt (ipv 690 watt op het oude model). Ik heb hem al die tijd op 530 watt gehouden en dat werkte prima. Sinds gister heb ik hem op 600 watt gezet, echter klapte de Davin schakelklok ergens midden in de nacht de lamp eruit. Vanochtend aangezet, maar klapte kort erna weer uit. Terug gedimd naar 530 en alles werkte weer prima. Ik kan dus niet anders concluderen dat het voor de Davin teveel wordt.

 

Ik had graag willen testen of ik met de zogeheette overdrive techniek met 720 watt op een 600 watt kan werken. Zou dit gewoon moeten kunnen met dit specifieke EVSA? Immers geeft hij 400v af op een 230v aansluiting, dus waarom zou dat met de wattages qua techniek anders moeten zijn (mijn logica dan haha). Of zal ik hiervoor toch een 1000 watt schakelklok moeten kopen? Alvast bedankt!

 

Spongepot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2x Dimlux 720 watt op mn Cli-mate mini grower die 4x 600 watt aansluitingen heeft (https://www.greensell.nl/a-27502423/cli-mate/mini-grower-4x600-complete-controller-van-cli-mate/#description). Ik weet ook dat dit met 1x 690 werkt op de mini-groter met 2x 600 watt lamp aansluiting. Dus het kan zeker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om te horen dat het kan! Denk dan dat die Davin 12 een beetje verrot aan het worden is. Heb ook nog een Davin 14K met 4x600 watt aansluiten staan. Ga die vanavond eens proberen. Kijken hoe dat gaat. Bevalt de mini-grower je een beetje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de kabel tussen EVSA en Davin wel goed zitten?

De euro plug zit hier soms wiebelig en kan ervoor zorgen dat de Davin ermee kapt om erger te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild: had ik vanochtend inderdaad al gevoeld. voor zover ik kon voelen, zat hij er stevig in.

@plantformer: ben daar niet erg handig mee, dus daar ga ik niet aan zitten :) maar heb nog wel een davin 14-k liggen, waar 15-a in zit. De davin 12 heeft als ik me niet vergis 6-a, wat (lijkt me) ook voldoende hoort te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren de Davin 12 vervangen met de Davin 14-k. Tot nu toe geen problemen en werkt nu prima. Hopen dat het zo blijft. De dimlux staat nu op 600w. Heb daarnaast ook nog een LED lamp van circa 550 Watt. Volgende week de dimlux opvoeren naar 720 watt, kijken hoe dat gaat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...