Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
w--w

keuken afzuiging

Recommended Posts

kan ik mijn afzuiging 2 filters en 2 slakehuizen op mijn keuken afvoer van mijn gasfornhuis aansluiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan ik mijn afzuiging 2 filters en 2 slakehuizen op mijn keuken afvoer van mijn gasfornhuis aansluiten?

zou ik niet doen.....

 

dan blaast ie 't bij de buren naar binnen :|

 

hoeveel m3 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan ik mijn afzuiging 2 filters en 2 slakehuizen op mijn keuken afvoer van mijn gasfornhuis aansluiten?

zou ik niet doen.....

 

dan blaast ie 't bij de buren naar binnen :|

 

hoeveel m3 ?

maar mijn afvoer loopt naar het dak heb geen boven buren

het gaat om 24 m3

maar ik dacht zelf dat die uitgang voor je gasstel een beetje te kleine dia meter heb

in elk geval bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
het gaat om 24 m3

is je ruimte 24m3, of je afzuiging ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

keukenafvoer 10cm doorsnee??........zijn zeer geschikt voor growboxen met 1 lamp(zonder looppad :| )

Share this post


Link to post
Share on other sites
keukenafvoer 10cm doorsnee??........zijn zeer geschikt voor growboxen met 1 lamp(zonder looppad :| )

ja dat klopt zal ongeveer 10cm zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat meer informatie zou ook welkom zijn.....

 

een doorvoer van 10cm is voor één lamp max.....en dan 't liefst een 400 watt :|

 

zo te horen hangen er meer lampen (2 slakhuis)....als dat zo is, is dat gat véél te klein, en ook al zou het gat groot genoeg zijn, dan nog zal de afzuiger die op je dak staat nooit genoeg afzuigen, en 't dus bij je benedenburen naar binnen blaast :)

 

je hebt een aparte afvoer naar buiten toe nodig, van minimaal 25-30cm doorsnee

 

over hoeveel lampen gaat 't, en hoeveel m3 zijn die slakhuisventilators ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat meer informatie zou ook welkom zijn.....

 

een doorvoer van 10cm is voor één lamp max.....en dan 't liefst een 400 watt :|

 

zo te horen hangen er meer lampen (2 slakhuis)....als dat zo is, is dat gat véél te klein, en ook al zou het gat groot genoeg zijn, dan nog zal de afzuiger die op je dak staat nooit genoeg afzuigen, en 't dus bij je benedenburen naar binnen blaast :)

 

je hebt een aparte afvoer naar buiten toe nodig, van minimaal 25-30cm doorsnee

 

over hoeveel lampen gaat 't, en hoeveel m3 zijn die slakhuisventilators ???

ik zo,n 18 lampen ophangen en denkik wou er eerst 24 hangen maar ga toch maar een looppad maken.

en ga 2 meterfilters ophangen het slakhuis weet ik nog ivb met het geluid wat die maakt dus advies is welkom heb links en rechts buren o,ja beneden ook alleen geen boven buren de kamer is 6 lang en 4 breed dacht twee paden van 50 breed te maken om te lopen dan heb ik er drie van een meter brred en 6 lang .

kan ik niet gewoon 1 bak met aarde maken en er een loopplank in het midden leggen ?

 

laterzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zo,n 18 lampen ophangen en denkik wou er eerst 24 hangen loopplank in het midden leggen ?

 

laterzzz

haha.....en je hebt 't over een doorvoer van 10cm !!

 

voor zo'n aantal heb je toch zeker 2 afvoeren nodig van 250-310mm :|

 

die 10cm kun je vergeten, of je moet er een hogedrukpomp tussen zetten :)

 

de centrale afzuiging inblazen kun je ook vergeten met zo'n aantal.....

 

je moet echt afvoer naar buiten hebben vrees ik

 

hoe groot zijn die slakhuizen per stuk, want voor 18 lampen (600) heb je toch zeker 2x3250m3 nodig ofzo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zo,n 18 lampen ophangen en denkik wou er eerst 24 hangen loopplank in het midden leggen ?

 

laterzzz

haha.....en je hebt 't over een doorvoer van 10cm !!

 

voor zo'n aantal heb je toch zeker 2 afvoeren nodig van 250-310mm :|

 

die 10cm kun je vergeten, of je moet er een hogedrukpomp tussen zetten :)

 

de centrale afzuiging inblazen kun je ook vergeten met zo'n aantal.....

 

je moet echt afvoer naar buiten hebben vrees ik

 

hoe groot zijn die slakhuizen per stuk, want voor 18 lampen (600) heb je toch zeker 2x3250m3 nodig ofzo..

hij is behoorlijk groot die vent in de shop had het over 4250 of een 6000 maar die was niet om aan te horen in elk geval bedankt voor je reactie,s

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je minstens 2x310mm nodig als afvoer

 

als je 't door een kleiner gaatje probeert te persen, mag je blij zijn als ie de helft afzuigt van z'n vermogen...(om nog maar niet over 't geluid te spreken)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan heb je minstens 2x310mm nodig als afvoer

 

als je 't door een kleiner gaatje probeert te persen, mag je blij zijn als ie de helft afzuigt van z'n vermogen...(om nog maar niet over 't geluid te spreken)

oke mensen iedereen bedankt ik ga dus een groot slakhuis op hangen met 2 filters laat ze uitblazen in een geissolerden kist met uiteraard een lucht uitgang van uit daar gaat de lucht hopelijk zonder geluid zijn wegdenk dat me buren een beetje gek kijken als ze dat ding horen blazen ga ook maar 18 lampen op hangen van 400 wattdan heb ik 2 loop paden van 50 cm breed en 6 meter lang

en 3 bakken van een meter breed en 6 meter lang

oke dit was het ik weet wat ik wou weten en nogmaals iedereen bedankt

 

laterzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
waar laat je ze nou uitblazen ??

 

naar buiten ?

de geisolleerde kist staat buiten op het balkon het balkon is 3 bij 4 meter

laterzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
naar buiten op het balkon staat die kast waar ik het over had

enne...valt dat niet op ?

 

hoe hoog woon je ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar buiten op het balkon staat die kast waar ik het over had

enne...valt dat niet op ?

 

hoe hoog woon je ?

ja die kist moet ik wel effe camoefleren zat te denken aan zo,n groten vuil container wel issoleren en dan ergens een lucht uitlaat uit het zicht

kan hem ook rechtstreeks laten uitblazen en er een rooster voor maken maar dat blazen maakt zo,n herrie is mij verteld.

het is een boven woning met rechts en links buren kunnen niet op mijn balkon kijken maar zouden wel kunnen horen .

andere adviezen graag want het liefst blijf ik binnen meschien de douce van af me keuken kan ik boren dan komt het in de douce ???????

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ok ik geef me over dat je te veel tegelijk wil schijn je niet aan te willen nemen :|

 

geld speelt bij jou ook geen rol heb ik 't idee.......doe 't dan meteen goed!!!!!!

 

mijn idee is: ......overkill aan afzuiging b.v. 2x4000 met therm. regeling :no

voordelen zijn :

 

=geen last van evt. hittegolf ook al zit je op de bovenste verdieping(altijd warmer als de rest)

 

=van 2 afzuigers kan er 1 stuk gaan zonder dat 't gaat stinken :)

 

=ze draaien waarschijnlijk nooit volle toeren dat maakt veel minder herrie als 1 die voluit draait omdattie maar net groot genoeg is :angry:

 

 

maak in je balcondeur een rooster zo laag en dichtbij de muur als mogelijk, zo groot als de 2 ventilator uitgangen bij elkaar,

 

maak de rest licht dicht en plak 't dan vol met geluidsisolatie,........dan 25cm nixx dan een tussewand met aan de binnekant ook geluidsisolatie......

 

in die tussenwand zo hoog en ver mogelijk bij je rooster vandaan 2gaten met opschroefflensen en geluitabsorberende slang voor aan je afzuigers........

 

afzuigers aan rubbers in kisten bekleed met geluidsisolatie ........kisten aan rubbers aan 't plafond.

 

ook tussen kisten en filters de zelfde slang

 

als je dan ook nog tussen de buitenmuur en de tussewand in zigzag schotten plaatst hoor je op je balcon waarschijnlijk nixx meer :(

 

afzuiger op 't balcon zit te dicht bij de buitenlucht .......dus hoor je hem buiten en wordt hij vochtig waarvan die stuk gaat .......zou ik dus niet doen

 

 

STRKT

Share this post


Link to post
Share on other sites

thankxx again

 

alleen heb ik glazen deuren gehele achter kant is van glas

laterzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...