Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
w--w

beetje advies gevraagd

Recommended Posts

hey is er iemand die mij als beginner effe een beetje op weg wil helpen ?

ik heb een ruimte van 6/4 meter ik dacht zelf 1 groten bak te maken met vijverfolie .

moet ik nog loop ruimte vrij houden

thankxx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Tenzij je een of andere Jezus bent, kan je lekker zweven.

 

Wat denk je zelf? Je kan best nog wat meer info&kennis opdoen voordat je vage vragen gaat strooien.

 

PS looppad hoeft niet, ik ken iemand die trekt 1.05 g/watt zonder looppad met 16 lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk hier al ff rond maar je bent de eerste die met 24fucking vierkante meter BEGINT :)

 

als je 10 plantjes in een growbox zet kan je daar je beginners fouten mee maken heb je ook geen looppad nodig :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 bij 4 meter? lijkt me wel handig als je nog je middelste plantjes wilt kunnen bekijken.

maar dacht ga in potten zitten die kan je toch verplaatsen,

maar ik zal een looppad in het midden vrij laten

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik kijk hier al ff rond maar je bent de eerste die met 24fucking vierkante meter BEGINT :)

 

als je 10 plantjes in een growbox zet kan je daar je beginners fouten mee maken heb je ook geen looppad nodig :|

nee begin graag groot grapje heb al zo,n zwerf ketel of eigelijk ik heb er 2

maar vind dat je snel moet uitbreiden

want zoveel zal daar niet afkomen denk ik

laterzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doe maar ff foto's gappie, kijken we wel verder. :| :)

waar wil je foto,s van dan een lege ruimte van 6 bij 4 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch wat minder hooi op m'n vork nemen . Uitbreiden moet je alleen doen als je vorige kweek goed is gegaan ,en niet omdat ie slecht is verlopen. Het werkt net als bij 'normale, echte' ondernemers . Je moet je eerst waarmaken in het klein voor je aan uitbreiding begint . Tenzij je van gokken houdt .

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS looppad hoeft niet, ik ken iemand die trekt 1.05 g/watt zonder looppad met 16 lampen.

als je ze allemaal achter elkaar hangt is een looppad niet nodig nee... :|

maar hoe kweekt die dan? in een vierkant? en kan ie er nog wel omheen? lijkt me toch vrij lastig...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou toch wat minder hooi op m'n vork nemen . Uitbreiden moet je alleen doen als je vorige kweek goed is gegaan ,en niet omdat ie slecht is verlopen. Het werkt net als bij 'normale, echte' ondernemers . Je moet je eerst waarmaken in het klein voor je aan uitbreiding begint . Tenzij je van gokken houdt .

ik heb nog geen vorige kweek maar bedoelde niet dat het slecht ging nu er komt alleen niet zo veel af denk ik maar als ik 8 gr van een plantje pak ben ik dik tevreden met 216 stk zou ik meer dan 1.5 oogsten ben al tevrede met 1.5

 

maar ik begrijp je stelling wel hoor

laterzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Foto's van je 2 kweekketels in werking :( :no :|

 

Die cynische ondertoon die je hier een beetje hoort komt doordat je beginnersvragen stelt terwijl je al 2 ketels draait en 18 lampen wilt ophangen. Ervaringen uit het verleden komen hier bij kijken. (uit-de-nek-lullers).

 

Niet dat jij er eentje hoeft te zijn, maar toch, mooi fotootje maakt veel goed. De interesse naar die ketels is immers erg groot.

 

 

Hij kweekt L-vormig met die 1.05 g/watt, 1 vierkante meter vrij waar je de kamer inkomt en verder overal planten/lampen. 13 m2

Die ene vierkante meter kan je bij alle apparatuur, maar alleen bij 10-20% van de planten. En toch werkt het! Alles is blijkbaar zo goed voor mekaar dat ie niet meer bij de plantjes hoeft :angry: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat dus met 18 lampen van 400 watt en 216 steks werken.En ben je dan tevree met 1.5?

Dan moet er toch bakken met geld bij? :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je gaat dus met 18 lampen van 400 watt en 216 steks werken.En ben je dan tevree met 1.5?

Dan moet er toch bakken met geld bij? :|

nee die 216 en blij met 1.5 is in me kweekist

waar ik meebegonnen ben.

18 lampen op 24m3 met loopruimte en daar wil ik heel wat meer uit halen dan 1.5 hoop wel een gram of 7000 a 8000

laterzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Foto's van je 2 kweekketels in werking :( :no :|

 

Die cynische ondertoon die je hier een beetje hoort komt doordat je beginnersvragen stelt terwijl je al 2 ketels draait en 18 lampen wilt ophangen. Ervaringen uit het verleden komen hier bij kijken. (uit-de-nek-lullers).

 

Niet dat jij er eentje hoeft te zijn, maar toch, mooi fotootje maakt veel goed. De interesse naar die ketels is immers erg groot.

 

 

Hij kweekt L-vormig met die 1.05 g/watt, 1 vierkante meter vrij waar je de kamer inkomt en verder overal planten/lampen. 13 m2

Die ene vierkante meter kan je bij alle apparatuur, maar alleen bij 10-20% van de planten. En toch werkt het! Alles is blijkbaar zo goed voor mekaar dat ie niet meer bij de plantjes hoeft :angry: :)

ik dacht dat je bedoelde van die lege ruimte sorry mijn fout

foto,s van die kisten tuurlijk die laat ik graag zien en ja ik ben echt een beginner heb in nov 2004 de eerste kist aan gezet

 

 

http://groups.msn.com/white-widow/shoebox.msnw

 

by the way ik had hier al een topic over verticaal kweken staan hele mooie foto,s en goede adviezen helaas kan ik niet zeggen van mij maar wie weet komt dat nog ooit

laterzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Te gekke foto's, ik neem alles terug :angry: Nu neem je misschien alleen nog wat teveel hooi op je vork inderdaad :no

 

Hoop dat je het ooit allemaal veilig voormekaar krijgt :) :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te gekke foto's, ik neem alles terug :angry: Nu neem je misschien alleen nog wat teveel hooi op je vork inderdaad :no

 

Hoop dat je het ooit allemaal veilig voormekaar krijgt :) :|

die kasten komt goed al weet ik niet wat er af komt maar zoiezo leer ik er weer van die andere tuin heb ik nog een beetje hulp dus dat gaat wel goed komen

en dan dit forum nog maar laat het nog wel weten of een paar foto,s van die kweek kisten plaats ik regelmatig foto,s die eene is eind jan klaar

laterzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel interessante plaatjes idd :|

 

soort van vereenvoudigde zelfbouw "CAGE".........complimenten :)

 

hoeveel licht zit daar in om aan die 1,5kilo te komen????

 

ennuuuuhhh als dat lekker gaat waarom bouw je dan niet meer van 't zelfde in dat grote hok???

 

 

THANXX :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he, w--w

 

effe een vraagje in verband met die kweekkisten

is dat aarde in die pijpen en hoe geef je dat water

Share this post


Link to post
Share on other sites
heel interessante plaatjes idd :|

 

soort van vereenvoudigde zelfbouw "CAGE".........complimenten :)

 

hoeveel licht zit daar in om aan die 1,5kilo te komen????

 

ennuuuuhhh als dat lekker gaat waarom bouw je dan niet meer van 't zelfde in dat grote hok???

 

 

THANXX :angry:

er zitten 2 lampen in 400 watt wil eerst effe een paar keer resultaat zien.

laterzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
he, w--w

 

effe een vraagje in verband met die kweekkisten

is dat aarde in die pijpen en hoe geef je dat water

ja er zit aarde in en een druppel systeem er word vanaf boven en in het midden gedruppeld

laterzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou ik zeker ff wachten met je grote hok tot je resultaat hebt uit je kast(en)

 

al haal je maar 1kilo/800watt is dat nog steeds meer als je met een horizontale opstelling ooit zal halen :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je heb gelijk maar wacht tot de eerste oogst en dan wil ik dat andere hok starten afwachten is geen optie voor mij maar bedankt in elk geval hartstikke bedankt

laterzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke iedereen bedankt vorr zijn of haar adviezen of reacties.

ben er uit wat ik ga doen

me bak word 5/4 ga lekker veel belichten ga er 30 neer hangen van 400 watt liever 600 maar dat zal wel niet gaan .

zet er 14a 15 onder een lamp in 9 liter potten.

waar ik nog niet helemaal uit ben is wat voor afzuiging ik ga gebruiken 2 slakkenhuizen 4000 kub en 2 meter filters of 1 slakhuis en dan een zware 6000 of zo en 1 anderhalve meterfilter

zo.

ga uitblazen op me zolder waar 1 lucht uitlaat zit naar het dak

 

nou foto,s volgen als hij draaid

 

laterzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...