Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fatamorgana

Voeding Producent

Recommended Posts

ik ben benieuwd wie de werkelijke producenten zijn van de planten voeding van bv canna of aptus

 

weet niet of iemand mij daar een antwoord op kan geven

 

de reden is dat ik het liefste me eigen voeding zou willen samen stellen, eventueel eigen merk maar dat zie ik dan wel weer

 

veel voeding is wel oke maar kan beter naar mijn idee

 

weet dat je met cristalon enzo a+b kan maken maar wil het wel wat completer dan dat

 

zat meer aan te denken aan A+B - pk20-25 - ca/mg - booster met sillicum fulvine humuszuren zoiets

 

als mensen nog betere ideen hebben hoor ik het graag..

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding komt van dezelfde fabrikant echter de samenstellling verschilt tussen de merken.

Je geeft op wat je wilt en ze stellen voor je samen (vanaf 10.000 liter)

 

Check wat poeder voeding topics voor zelf maken voeding en wat je nodig hebt, Worm kom je al snel tegen.

 

Ik ga na de zomer met onderstaande formule aan de slag nav advies van Worm gericht op ik de kleinere kweker en verkrijgbaarheid van voeding in poedervorm als particulier (wat nog niet zo makkelijk is):

 

Beter is het om Peters 06-18-36 te nemen is nagenoeg hetzelfde als kristalon bruin en weet zeker dat de verhoudingen juist zijn.

 

Klein verpakking Peters Combi Sol 06-18-36:

http://www.meststoff...2rcfk4c5l6fkvr4

 

Mbt de calcinit moet je opzoek naar een 15% water oplosbare kalksaltpeter.

 

Klein verpakking water oplosbare kalksaltpeter:

http://www.peyote-pa...id=5076&lang=NL

 

Heb ook een schema, PB me als je interesse hebt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik momenteel ook de combisol met calcanit

 

ik ga dr vanaf stappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke voeding op basis van chemie komt 99% van dezelfde firma. Ook de peters, canna en aptus.., waarom? Ze zijn het goedkoopst.

 

Als je al een tijdje mee loopt op de voedings markt herken je het vanzelf.

 

9/10 gebruiken minder dan een theelepel op een liter A of B. De rest in de fles is water.

 

Ze kopen het hier in:

 

http://www.iclfertilizers.com/Fertilizers/Pages/Products.aspx

 

Pg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom Capitano?

Teveel gedoe?

 

Ik wil juist zo puur mogelijke grondstoffen ipv de overpriced weet ik veel wat bevattende flitsende flesjes op mineraal gebied.

GHE was ok maar het is overgenomen en daarom niet ok meer voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies teveel gedoe,

 

en als je iets groter bent kunnen zulke geintjes duizende euros kosten..

 

vind t wel jammer dat ik het niet heb kunnen finetunen, maar dat zal misschien ooit wel komen alsk ik er iets kleins bij heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@el capitano

Ga je ook weer fotos plaatsen van je photoshop skills?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties, ben op de hoogte van de zogenaamde a en b peters en calcinit

 

ben meer benieuwd wie de producent is vind er weinig over terug( producent waar canna aptus en dergelijke het laten maken)

 

bedankt voor de link polderkweker, en lostchild voor de uitleg

 

dit is meer het minerale gedeelte maar je vind weinig terug over wat voor chelaten erin zitten

 

plus wat de extra top boosters enzo nou bevatten, bv pk snap ik dat het voornamelijk fosfor kalium is maar er zit toch onderling nog wel verschil in

 

canna boost zou bv nano zilver bevatten enzo toch benieuwd wat dat allemaal inhoudt en wat voor effect het heeft,

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chelatering is niet echt spannend, scheikunde.

De boosters verschillen onderling door de ratio's en eventueel een hormoontje meer of minder en dat valt dan weer onder de zogenaamde geheime formules.

 

Ze tappen allemaal uit hetzelfde vaatje, de een wil net ff wat meer van dit dan de ander en zo krijg je al die verschillende voedingen die in de basis precies hetzelfde (op kwaliteit grondstoffen na) zijn maar door de flitsende marketing heel anders overkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke stel je zou zelf een voedingslijn beginnen, wat zoude jullie graag willen zien, zoiets als die gold lijn of?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets wat 100% bio/organisch is zodat die zich ook kan onderscheiden, zo is er meer keus en komt er ook meer kennis.

 

Als je een voedingslijn begint zou ik me eerst afvragen als je een A en een B gaat ontwikkelen hoe jij je gaat onderscheiden van de rest? Aangezien er nog 33 andere producenten zijn die zich net als LC zegt zich onderscheiden door een hoop blabla reklame....

 

Je kan het ook klakeloos aannemen wat er op het stickertje staat en geloven dat Canna echt zilver in zn booster doet? Zou het echt helpen....

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou graag 1 fles voor de groei en 1 voor de bloei willen zien. Zoiets als de FloraNova die ik nu een paar dagen aan het gebruiken ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te starten zou je bv aan deze voeding kunnen denken. Hier zit ook mycorrhizae in wat goed voor je wortelgroei is.

Google maar eens op: High quality rooting agent mycorrhizae

 

 

Product name Rooting agent Organic matter

≥150g/L Humic acid

≥30g/L Fulvic acid

≥20g/L Amino acid

≥20g/L NPK

≥120g/L

B+Mg+Zn

≥10g/L

Edited by Klungelaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou graag 1 fles voor de groei en 1 voor de bloei willen zien. Zoiets als de FloraNova die ik nu een paar dagen aan het gebruiken ben.

 

Guanokalong hanteert Kalong grow en bloom, gemak dient de mens. Het is wel 100% bio.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik op aarde zou kweken zou ik die voeding graag willen proberen PG, maar vzv ik weet is deze niet geschikt voor rfx. Het grappige van die FloraNova is dat die wel geschikt is voor zowel aero/hydro/aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grootste/meeste aantal ingredienten zijn in chelaat vorm waardoor ze in een hele brede range opneembaar zijn, ook op aarde.

Daardoor blijven er geen afval/balast stoffen over in je pot. Veel duurder in aanschaf maar veel betere kwaliteit dan menigeen voedingsproducent/lijn op de markt. Als ik geen bioboer zou zijn zou ik dit gebruiken, en daarom zweert pH Donner erbij. Ook de vorm van afzuren en hun bio-sevia voeding is opgebouwt met bio toevoegingen. Ph Donner weet er meer van dan ik.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het zilver gedeelte was meer een voorbeeld, of het wat toevoegt aan je resultaat of groei is het tweede

 

groei en bloei onderscheiden lijkt mij ook een pre, gezien een groeiende plant toch andere behoeftes heeft dan een bloeiende

 

het viel me op dat pro xl dit wel heeft groei a+b en bloei a+b dat zou ook een optie zijn voor het hydro gedeelte

 

voor grond zou half organo half mineraal ook een optie zijn toch

 

ik zal die rooting agent eens bekijken, veel stoffen die erbij gebruik ik ook of een mix ervan

 

je hebt gelijk poldergrower, er zijn veel merken die al aardig aan de weg timmeren alleen door te onderscheiden geef je een beter alternatief

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meststoffen zijn oa explosieven, denk je dat je zomaar een paar 100 kilo naar je rijtjeshuis toegestuurd krijgt? Kijk eerst eens naar regelgeving, komt aardig wat bij kijken. Ik zou ook eerst een jaar of twee even doorleren, als je vragen op wietforum stelt omtrend zulk soort zaken dan weet je er gewoon nog te weinig van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo klinkt het wel. Spreekt bovendien niet echt veel vertrouwen uit als de producent vragen gaat stellen die hij zelf allang had moeten weten. Kopiëren van voedingslijnen is makkelijk, mensen te woord staan die jouw producten kopen wat minder als je zelf niet alles begrijpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook wat zinnigs zeggen zoals de meeste ipv het alleen maar af te kraken

 

ben benieuwd hoe het in elkaar zit, beweer ook niet dat ik een producent ben toch vraag alleen wat andere denken en wat ze graag zou willen zien

 

en wat leren begint bij vragen aan mensen die zich er misschien al in hebben verdiept dan hoef je niet 2 keer het wiel uit te vinden dus als je niks nuttigs heb te zeggen zeg dan niks

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel duurder in aanschaf maar veel betere kwaliteit dan menigeen voedingsproducent/lijn op de markt.

 

Pg

Ja, het is duurder dan gemiddeld, maar ach, maken een paar tientjes meer of minder echt wat uit als we het hebben over wiet kweken? Als ik voor twee tientjes meer een topproduct koop hetwelk mij een prima oogst helpt te produceren verdient dat zich toch dik terug?

 

Ik zou zelfs zeggen dat ik liever een topproduct koop dat een stuk duurder is, dus wat mij betreft Fata, graag echt goed en duur(der).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ik het aan zou pakken is al gedaan en bleek niet succesvol:

Analyse voeding (Ferro).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat leren begint bij vragen aan mensen die zich er misschien al in hebben verdiept dan hoef je niet 2 keer het wiel uit te vinden

 

Precies, maar dit leek meer op; "vertel me hoe het werkt, stel mijn voeding samen en ik verkoop het voor je", dat is wel heel makkelijk.

 

Wat nuttigs. Wat doet nano of colloïdaal zilver?

The effect of nano silver liquid against the white rot of the green onion caused by sclerotium cepivorum:

https://www.ncbi.nlm...pubmed/23956623

 

Meest voorkomende (synthetische) chelaten die je in voeding tegenkomt zijn EDTA, DTPA en EDDHA. Wat doen chelaten?

https://en.wikipedia.../wiki/Chelation

 

PK boosters zijn vrijwel allemaal monopotassium phosphate (kaliumdiwaterstoffosfaat) in soms verschillende sterktes.

https://en.wikipedia...ssium_phosphate

Edited by Blowmonkey
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...