Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lekkerbezig

Grote Potten

Recommended Posts

Hoi allen,

 

ik ben onlangs weer begonnen jaren, heb 5 plantjes nu iets van 2 weken staan.

 

ik was even benieuwd of mensen grote potten gebruiken bij hobby kweek, heb zelf namelijk (misschien iets te snel besloten! :)) 30L rootpounch zakken gebruikt voor deze kweekje.

 

misschien dat ik dingen over het hoofd heb gezien ivm grote potten en potentiele problemen, vandaar dat ik benieuwd was naar ervaring, heb gezocht maar kan niet iets vergelijkbaars terug vinden via search. ik gebruik overigens coco van Canna, 3x 50L zakken verdeeld over de 5 rootpounches.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kost je meer aarde/ruimte maar verder alleen voordelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 liter zijn kleintjes.

Ik gebruik speciekuipen.

 

gallery_1115_4477_226890.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik overigens coco van Canna, 3x 50L zakken verdeeld over de 5 rootpounches.

 

Had je niet te kort??

En wat FotH zegt.

bij weinig op de 4 kante meter, zo groot mogelijke pot..

 

We opletten, dat je ze qwa hoogte nog kwijt kunt..

Flink knakken en brekken dus..

 

Ik zou ze ook zeker 1 x toppen op de 4e internode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor binnen heb je zulke grote potten echt niet nodig als je zoals jij op kokos kweekt. Vijf 18 literpotten zijn groot zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grotere potten kunnen grotere planten voortbrengen, dus daar moet je een beetje op anticiperen. Ik heb 30 liters waar bio op gekweekt wordt, dus veel ruimte voor bodemleven en een grotere buffer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor buiten zijn 25L potten toch ook wel prima, als je worm erin hebt zitten en eventueel nog bijvoed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien handig om mijn opzet even kort te vertellen

 

tent is 1.20 by 1.20

5x 30L root pounch met Canna coco erin (niets anders erin gemixed)

1x 600w

softbox 1000 cub met filter (heb dit van een vriend gekregen, 1 ronde gedraaid)

 

mijn insteek is een scrogg, dus de plantjes ga ik 2 x toppen denk ik (ben nog niet uit of ik de 2de keer fimmen wil proberen of bij 1 van de planten als test)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groter hoe beter als je het mij vraagt. Ik gooi het liefst één smartpot met een liter of 350 aarde in zo een tent.

5 voorgegroeide dames erin en gelijk op 12/12.

Elke 8 weken weer een nieuwe ronde en met een beetje kunnen oogst je gewoon 1 op 1 of meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 van mijn eerste hobby dingetjes vroeger was een hokje van pakweg 3 bij 1 met 3x 600

Daar had ik 5 speciekuipen in staan (zijn geloof ik 60ltr die dingen)...

Gaten van 16mm onderin met een opvangbak eronder. Laag hydrokorrels van 5cm, daarboven afvullen met aarde.

2 weken voorgroeien en dan de bloei erin.

Werden echt bomen, had toppen zo lang als me onderarm zeg maar zoals bij buitenplanten, en draaide altijd ongeveer 1,5kg weet ik nog.

Deed altijd wel veel onderin weg knippen waar toch geen licht kwam.

Ik ging zelfs in dat hokje zitten knippen,... knettergek hahaha...

Best wel lang gedraaid zo. Praat nu wel over ruim 10 jaar geleden hoor :dribble:

Veel geleerd in die tijd :book: Toen was het forum ook nog hot

EDIT;... lol, ik zie zelfs in mijn gallery dat er nog fotos staan hierover, voor de liefhebber ;)

Edited by defQon Soldier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eerst een 30liter pot maar ik behaal nu hetzelfde resultaat met een 12liter pot, het zijn autoflower whitewidows en amnesia. Ik wilde al wel zoiets als een rootpouch vanwege ruimtegebrek maar wilde het eerst met potten proberen. Nu verspil ik wat ruimte omdat de potten niet goed aansluiten. Binnenkort bouw ik een nieuwe kast en neem ik wel iets anders dan potten, 15-20ltr zakken of hoge vierkante potten voor niet-autoflowers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...