Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Qwuakerd

Zaailingen Vallen Om

Recommended Posts

Ik ben begonnen met het voorgroeien van mijn 00hachshis en nu zit ik met het probleem dat sommige omvallen, sommige zien er kerngezond uit, andere net weer wat gelige puntjes andere weer wat slapjes en hebben moeite met uitkomen. Ze zitten in een kast met 3 tl buizen en hebben een lichtregime van 20/4. Verder hebben ze laatst voor het eerst een beetje voeding gehad. Foto's volgen nog maar heeft iemand wat tips om al mijn plantjes gezond te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat een foto en meer info wel handig is.

Heb je lange stengels die omvallen bedoel je?

Edited by jeff-1986

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sommige hebben een lange stengel en vallen om sommige zijn kort en zien er sterk uit. En het gekke is dat het niet aan de positie van de plantjes in de kast lijkt te liggen, want er zijn er verschillende bij die pal onder de tl buis staan en ook die vallen om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit?

 

strekkendezaailingen.jpg

 

Dan zoeken ze licht.

Zijn het wel groeilampen? En hoe hoog hangt ie er boven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit?

 

strekkendezaailingen.jpg

 

Dan zoeken ze licht.

Zijn het wel groeilampen? En hoe hoog hangt ie er boven?

 

goed bezig, houd die rakkers recht op. staat er een waaiertje op?

zodra de eerste puntige blaadjes groter zijn zal het beter worden.

 

sommige zeggen ingraven tot de ronde blaadjes, ik twijfel daar aan, dan kan je stamrot krijgen,

gewoon steunen, en lampen tot 10 cm erboven,, 18/6 uren

Edited by growpro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn niet van mij of to. Ik gebruikte deze foto als voorbeeld of zijn planten er zo uit zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_47321_19365_788191.jpg

gallery_47321_19365_1544727.jpg

gallery_47321_19365_653150.jpg

 

Het lijkt niet echt dat ze aan het strekken zijn het lijkt veel meer dat het stammetje gewoon veel te dun is, nu beginnen er ook nog gele puntjes aan de plantjes te komen, en ik heb ze nog maar 1x een heel klein beetje gevoed met 1 op 10 met water. Het gekke is ook dat sommige zaailingen er kern gezond uitzien en sommige gewoon echt waardeloos, ik snap er helemaal niks van. Ze zitten in een karton voorgroei potje met kokos in een voorgroei bak met TL buizen op ongeveer 35CM ik geef ze water op het oog met een planten spuit, in de voorgroei doos zitten 2 gaten voor de frissen lucht.

 

Wie kan mij hier enige tips voor geven want ik ben bang dat ze het zo niet gaan redden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb erger gezien maar ze strekken wel. Wat voor tl dan? kleur en watt. Denk dat ze een stuk lager kunnen.

Kokos heb ik geen ervaring mee maar ik ga er vanuit dat ook hierbij voeden in het begin niet nodig is.

Sowieso is 1 op 10 erg veel. Weet niet welke voeding je gebruikt? Meestal is het iets van 5ml op een liter en is het raadzaam eerst met een halve dosis o.i.d te beginnen en het op te bouwen.

Ook verbruiken ze nu nog nauwelijks water.

 

Een expert moet me maar corrigeren. Maar ik zal zeggen: lampen lager en even geen water en zeker geen voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lamp op 35 cm hoogte hangt, is dat veeel te hoog, maximaal 10 cm erboven hangen.

 

Pas voeding gaan gebruiken als een volwaardige planten zijn (na week of 7).

 

Pure cocos zit 0.01 tot geen voedingswaarde in dus gebruik beter een mix van cocos en potgrond of wat wormenhumus.

 

Lampen moeten 865 of 840 zijn, coolwhite dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dat stadium hebben u planten nog geen voeding nodig. pot ze over naar een grotere pot tot onder de lobblaadjes met wa goeie grond!!

 

op de laatste foto ziet je plant er wa verbrand uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...