Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sterredag

Help Zaailing Geknakt

Recommended Posts

zaadje binnen op laten komen, groeide aardig snel de lucht in, toen overgepot in grote pot. So far so goed.

 

Wel een stokje ernaast gezet omdat het buiten wat winderiger is (moeten dus vanavond echt naar binnen, omdat het gaat vriezen) ging eigenlijk prima. Werd steeds steviger.

 

Ik denk dat of mijn dochtertje of de kat even een kijkje bij het plantje is gaan nemen (denk aan dunne steel van zo'n 10 cm en 4 blaadjes) en zag ik dat het steeltje dus halverwege is geknakt.

 

Wat is nu het best om te proberen. Ik heb er wel acuut wat boterhamzakbinders omheen gedaan. Of kan ik hem nu beter afbreken en wortel laten schieten ofzo iets dergelijks (hoe zou ik dat moeten doen) of misschien een rietje doormidden en erom heen doen?

 

Graag hulp! :)

Edited by sterredag

Share this post


Link to post
Share on other sites

2vuhw7k.jpg

 

15nvajr.jpg

 

9stq3d.jpg

 

Dit is het beste wat ik kon doen, echte knakje zit dus ter hoogte van tussen de bindertjes. Eronder zit ook nog een klein knakje, maar daar is niks kapot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaadje binnen op laten komen, groeide aardig snel de lucht in...

 

Doorgeschoten, denk ik.

Hoofdzakelijk groei in de lengte.

Niet echt stevig geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je was een beetje te vroeg met ontkiemen e.d

Zou m een flink stuk dieper zetten als k jou was en hopen dat er een flink zonnetje op zn bolletje komt.

 

Als je kat eraan hebt gezeten zou k zeggen beest opsluiten.. in het geval dat je dochtertje eraan hebt gezeten ach dan gewoon je verlies dragen... daar is een jaar of 10/11 vroeg genoeg om dr optesluiten tot ze 20 is...

 

Suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je was een beetje te vroeg met ontkiemen e.d

Zou m een flink stuk dieper zetten als k jou was en hopen dat er een flink zonnetje op zn bolletje komt.

 

Als je kat eraan hebt gezeten zou k zeggen beest opsluiten.. in het geval dat je dochtertje eraan hebt gezeten ach dan gewoon je verlies dragen... daar is een jaar of 10/11 vroeg genoeg om dr optesluiten tot ze 20 is...

 

Suc6

 

Kortom gewoon dieper ingraven tot boven de breuk? Ik heb tuin op het zuiden, dus zon komt wel goed als deze gaat schijnen de komende tijd.

 

Ik heb nog een plantje, niet geknakt, maar ook doorgeschoten dan zou ik zeggen. Kan ik die gewoon laten staan, of is het verstandig deze ook dieper in te graven?

 

(ik had trouwens maart, april, mei in mijn hoofd. Heb eind maart het zaadje geplant, ze zijn dus nog geen 3 weken oud)

Edited by sterredag
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De knak lijkt me wel mee te vallen, maar je hebt een enorme strek.

Zoals foth al zegt.

 

Welk soortje is het?

Welk substraat?

 

Zou misschien aanvullen met aarde staat ie toch al terug steviger (tot aan waar nu de onderste metalendraadje hangt)

Edited by alkaline
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de plantjes tot aan de onderste lob blaadjes zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat houdt dat precies in veel te vroeg? Anders gezegd, wat is het bij veel te vroeg wat dit effect geeft?

 

De ene is prozac (geselecteerd op verhouding THC, DBC) dat is dit plantje. Het andere plantje is een autoflowering.

 

Ik kan ze dus tot bijna aan de blaadjes in principe ingraven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de autoflower is er niet veel aan de hand bij te vroeg zaaien (buiten het niet maximaal benutten van zon-uren voor een betere oogst)

 

Voor de reguliere soort deze kan misschien al in bloei komen te staan er is nu ongeveer 14uur tussen zonsopgang en zonsondergang (dat is voor sommige soorten al genoeg om in bloei te schieten)

 

dieper ingraven lijkt me niet zo'n goed idee, eerder verpotten in een grotere pot en dan de aarde ophogen tot iets onder de lob-blaadjes of gewoon in die pot ophogen

Edited by alkaline
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkaline kan je mij vertellen waarom niet dieper ingraven ? Zag hier op t forum laatsts ook al iemand melden dat t niet kon of goed was. Maar voorheen was het algemeen goed dat je gestrekte zaailingen tot de onderste lob blaadjes ingraaft.

Daarna krijgt ze daar ook gewoon wortels.

Mischien dat k iets gemist heb namelijk waardoor dit dan weer niet goed zou zijn.

 

Terwijl k t zelf eigenlijk wel altijd doe als ze t lang zijn en heb er eigenlijk nooit nadelige effecten van gehad.

 

..... zie t al.. je hebt bezwaar tegen t opnieuw ingraven niet tegen de diepte van de onderste lob blaadjes.

Maar als je naar zn pot kijkt lijkt het mij heeeeeel sterk dat er al veel wortels inzitten dus over potten geeft net zo veel schade als ff flink ruim met je handen eromheen zodat je een flink kluitje hebt.

 

Ff wat grond eruit scheppen en kluitje weer terug erin vervolgens de aarde weer aanvullen.

 

Edited by agent orange
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

dieper ingraven lijkt me niet zo'n goed idee, eerder verpotten in een grotere pot en dan de aarde ophogen tot iets onder de lob-blaadjes of gewoon in die pot ophogen

 

Hij staat al in een grote pot, wat is het verschil tussen dieper ingraven of ophogen? Zoveel ophogen lijkt me erg lastig, komt dat niet eigenlijk op hetzelfde neer?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 kweken terug ontdekt dat planten en mijn katten niet samen gaan :mellow:

2 waren geknakt en 1 echt bijna helemaal gebroken. Zette er sateprikkers bij en met naaidraad (wel voorzichtig) vastgebonden. Allemaal vrij snel goedgekomen.

Waren alleen wel aanzienlijk korter (veel minder strek).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je trouwens je plantje instaan sterredag ? T lijkt wel gewoon zand op de foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je trouwens je plantje instaan sterredag ? T lijkt wel gewoon zand op de foto

 

Kuiltje potgrond, daaromheen oudere aarde uit de tuin, waar wat zand tussen kan zitten. Eigenlijk heb ik de grond/aarde waar vorig jaar de tabaksplanten in gegroeid zijn gebruikt om de grote potten te vullen. Toen een kuiltje gegraven daar potgrond ingedaan en daar de inhoud van het stekbakje (met potgrond) daarin gedaan aangevuld met potgrond beetje van de oudere aarde eroverheen.

 

Aangezien ik dit nog nooit gedaan hebt en ik van mening ben dat je al doende leert en van je fouten beter leert dan mega inlezen in 600 verschillende meningen, wou ik het voor nu zo simpel mogelijk houden. Baal er gewoon van dat die ene nu geknakt is. Ze werden al steviger dat merkte ik echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben t met je eens dat je meer leert door gewoon te doen. Maar dat wil niet zeggen dat je helemaal niets hoeft te lezen.

 

Je leert van je fouten e.d allemaal helemaal waar. Maar als je met dit grondje verder gaat kan t seizoen maar zo heel kort zijn.

 

Toch suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben de eerste periode een te lage licht-intensiteit gehad.

Zodra ze ontkiemt zijn willen ze veel licht, heel veel licht.

 

Tijd genoeg om opnieuw te beginnen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Je leert van je fouten e.d allemaal helemaal waar. Maar als je met dit grondje verder gaat kan t seizoen maar zo heel kort zijn.

 

Toch suc6

 

Ik heb ook wel veel gelezen in het verleden, maar werd helemaal dol van allemaal verschillende meningen en informatie. Werkt niet zo goed samen met mijn "handicap" :) Dus vandaar maar gewoon aan de gang.

 

autoflowerplantje laat ik dus gewoon staan, even beschermen tegen dier en kind dat dan weer wel :)

andere plantje kan ik dus steunen of ingraven of ophogen. Arghhhh (kijk dat is wel weer mijn probleem 3 verschillende meningen en ik moet dan als leek gaan kiezen :) ) maakt niet ik kom er wel uit. Vooralsnog zijn de blaadjes niet meer gaan hangen in de loop van de dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...de grond/aarde waar vorig jaar de tabaksplanten in gegroeid zijn gebruikt...

 

Tabak kan de grond enorm uitputten, (vooral wat betreft de stikstof), en Cannabis ook.

Dus je zult moeten gaan bijvoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha sterredag .. die keuze s blijven komen.. dan wil k waarschijnlijk niet weten hoe je de zaadjes hebt uitgezocht..het ene soortje ziet r nog beter uit als de andere..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijvoeden is haalbaar. lol wat een experiment zo zeg. Dan zeggen ze dat het een onkruid is. Lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha sterredag .. die keuze s blijven komen.. dan wil k waarschijnlijk niet weten hoe je de zaadjes hebt uitgezocht..het ene soortje ziet r nog beter uit als de andere..

 

ooo, dat is puur geselecteerd op 1 autoflower (en letten op THC en DBC verhouding) en 1 niet autoflower en de beste THC en DBC verhouding. thats it eigenlijk :)

@

Elpredatoror

 

Ja vanavond gaat het al vriezen, ze gaan dan naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...