Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BigT

Eerste Kweekverslag: 5X Og Kush 690W

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

M'n eerste post op dit forum en ook meteen m'n eerste kweekverslag! Sinds kort ben ik namelijk van start gegaan mijn eerste kweek!

Set-up: tent van 1,20x1,20, Dimlux 690 op boost, 5x Rollex OG Kush!

 

Na ontkieming en eerste groei onder LED heb ik sinds zondag de dames in de tent geplaatst. Langzaam het wattage opgevoerd en sinds gisteren staan ze onder 690W. Heb ze daarbij gisteren ook voor de eerste keer - na overpotting in 18L potten (plagron) - extra water gegeven (0,5L). Staan momenteel nog op 18/6 en vanaf komend weekend (?) op 12/12. Temperatuur varieert tussen 22,4 en 27,6. Ietwat aan de hoge kant dus?

 

Wat eerste foto's, ben benieuwd wat jullie er van vinden! Alle tips/tricks zijn welkom uiteraard.

gallery_47274_19349_2436528.jpg

gallery_47274_19349_2195262.jpg

gallery_47274_19349_2142730.jpg

gallery_47274_19349_1461985.jpg

 

edit/ wat extra foto's toegevoegd

Edited by BigT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker soortje 😁 Ik volg ook, temperatuur is prima. Als je dat in de komende maanden zo kan houden, niks meer aan doen. Ik heb m lager maar dat is mijn eigenwijze voorkeur 😎

 

Foto's kun je beter met de code plakken, dan hoef je niet door te klikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, lijkt een beetje op mijn eerste setup, toen ook met een kushsoortje. Ik zou goed blijven letten op hermaverschijnselen en vooral rustig aan doen met de voorgeschreven voedingen.

 

Verder, als je een 120x120 tent vol wilt krijgen met 5 plantjes, dan zou ik de plantjes nu toppen en minimaal nog een week voor laten groeien en wat takken dmv een netje naar de zijkanten leiden. Het zou zonde zijn als je dimlux straks op een half lege tent staat te knallen. In topics van MisterX kun je goed zien hoe een scrog werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het advies! Ik ga morgen toppen en rond donderdag/vrijdag gaat de knop om naar 12/12! Dames groeien aardig door en voor zover ik kan zien (met mijn ongetrainde oog) doen ze het vrij aardig.

Wel heeft 1 plant (linksachter) wat gele vlekken op twee bladeren. Het neemt over de afgelopen dagen niet toe, maar heb ook niet het idee dat het wegtrekt.. Enig idee wat dit kan zijn?

 

gallery_47274_19355_1154108.jpg

 

 

Daarnaast wat foto's met net het licht aan:

 

gallery_47274_19355_905522.jpg

 

gallery_47274_19355_1328622.jpg

 

gallery_47274_19355_2424850.jpg

 

 

 

Thanks,

BigT.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond,

 

Ze groeien behoorlijk door, zal later deze week nog wel een fotootje uploaden voor de geinteresseerden.

Ik zit momenteel met de volgende vraag, misschien dat iemand mij van advies kan voorzien:

 

Vanaf morgen ga ik over op 12/12. Nu is het voor mij het makkelijkste en efficienste om dit om 7u in de ochtend te laten starten, tot 19 'savonds. Daardoor moet ik alleen de volgende keuze maken voor de overstap naar 12/12:

 

Ofwel langdurig donker (zo'n 24-uur) of

Een korte licht-cyclus van 5-uur en daarna 8u donker

 

Wat is hierbij het beste?

 

Wil de dames niet te veel stress bezorgen natuurlijk ;)

 

Thanks,

BigT

Edited by BigT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi BigT,

 

Het beste advies wat ik je kan geven is om nog wel ff te wachten met omschakelen (tenminste , dat is mijn mening) , tenminste als je de tent vol wilt krijgen, OG kush is indica dominant en maakt niet zo'n enorme groeispurt als sativa dominante soortjes. Die tent wordt maar voor de helft gevuld als je nu al op 12/12 gaat. Als ik jou was zou ik een scrognet fabriceren en gaan buigen en binden, dan krijg je tenminste een beetje rendement uit je Dimlux lampie. Als je nou 16 potten strak naast elkaar had staan op 1.2m2 had ik je keuze enigszins begrepen, maar je hebt maar 5 planten staan dat is bijna 1/3 van wat er qua aantal in je tentje past. wil je de tent gevuld krijgen dan moet er nog zeker een week of wat bij. Verdeel je planten nu eens goed over het oppervlak wat je hebt (als de 5 op een dobbelsteen) en schakel pas om als het totale oppervlak voor 2/3 is gevuld, met een scrognet ga je een mooi resultaat halen, als je nu al omschakelt ga je 100% een lage score halen onder een lamp waarmee je goede resultaten moet kunnen halen, aan de lamp zal t in ieder geval niet liggen, stel je haalt droog 40 gram per plant x 5 planten, dat is 200 gram droog, terwijl je makkelijk minimaal het dubbele kan halen als je nog even wacht met omschakelen.

 

Je plantjes zien er mooi kort en gedrongen uit, korte internodes en lekker compact, ik heb dezelfde lamp hangen, sommige van mijn plantjes zijn qua hoogte en groeifase net zo ver als die van jou, ik kweek met 11 liter potten en mijn potten staan strak naast elkaar, die van mij gaan echt nog niet op 12/12 dat duurt zeker nog een week. Je hebt ze net getopt dus hou er rekening mee dat ze even stil staan qua lengte groei. Nu omschakelen is echt niet handig in mijn ogen.

 

Groet PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 uur donker is mij goed bevallen

 

als je die in het midden 45* draait, kun je ze dan niet mooier in het midden krijgen?

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook weleens iets gelezen over 24 uur donker voor 12/12. Iets met bloeihormonen oid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ongeveer wel, ieder uur donker gaat de plant bloeihormonen aanmaken, die in de ochtend weer verdwijnen, maar met 24uur donker komt die ochtend niet en zitten ze dus vol bloeihormoon :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze niet toppen en nog even wachten met 12 12.

 

Btw, kijk voor volgende keer eens naar de witte cementkuipen in de bouwmarkt. Passen er mooi 4 van in en dat is een stuk makkelijker met watergeven en je hebt meer ph en voeding buffer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de adviezen! Heb er toch voor gekozen om 'snachts de lamp aan te zetten, dus sinds deze avond ben ik over op 12/12.. Hopelijk schiet de groei er nu in!

Scrogg-netje is onderweg dus deze ga ik dit weekend installeren.

 

Wat foto's:

 

gallery_47274_19349_343015.jpg

gallery_47274_19349_2859424.jpg

gallery_47274_19349_519523.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrognetje zal weinig nut hebben... denk dat je zelf geen netje ter ondersteuning nodig hebt ...dit is eigenlijk gewoon zonde... zou als k jou was t maar even aankijken anders je lamp straks gewoon dimmen ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1....Agent Orange..... snap het ook niet helemaal.

@Big T: Ik vraag me af wat je heeft doen beslissen om nu al om te schakelen? Je kweekt een OG kush maar volgens mij heb je je niet echt verdiept in de strain ... maar goed..... misschien zit ik er naast

Edited by Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde soortje staan en ongeveer evenveel planten per m2. Iets meer voorgroei gegeven maar ramvol in de breedte en hoogte. Ik denk dat t best goedkomt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reacties! Heb me wat ingelezen en verwacht inderdaad dat dit helemaal goed komt.

Zal komende week nog wel even fotootje plaatsen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes man, ziet er goed uit toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks :) Denk het ook, heb er wel vertrouwen in:

 

gallery_47274_19349_207176.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes!

Hopen date het tentje goed volkomt!

Ik heb me twijfels of je het vol gaat krijgen met deze indica.

Met een 100% sativa had het al een uitdaging geweest

 

Denk persoonlijk dat 2 aan 3 weken voorgroei minimaal zijn

Je oogst zoveel meer als het goed vol zit.

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 Mister X, het zou mij enorm verbazen als deze tent vol gaat komen, de planten op zich zien er mooi uit, korte internodes en mooie structuur, maar zelfs met een groei spurt (wat een OG kush niet echt maakt) gaat het denk ik niet vol komen. Maar ja, als BigT zo door gaat heeft ie over 10 weken wel een lekker rokertje waar de meeste coffeeshop meuk niet tegen op kan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle adviezen guys! Het wordt sowieso een mooi rokertje inderdaad :dribble:

Bijkomend voordeel is dat ze nu veel ruimte hebben ;) met het inmiddels geinstalleerde scrogg-netje (op advies van Agent Orange +1). We gaan het meemaken!

 

Even een vraag; de tensio blijft steken op zo'n 200/300+ (met soms uitloop tot +/- 450). Ook al heb ik ze water gegeven - meestal zo'n 600/700ml - zakt de waarde niet veel. Vind dat de blaadjes wat hangen dus heb niet echt het idee dat ze meer water nodig hebben, al geeft de tensio duidelijk anders aan.. Enig idee?

 

Wat foto's:

 

gallery_47274_19349_1741404.jpg

gallery_47274_19349_367375.jpg

 

Pindarots123 was het dus :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja? Wat bedoel je nou precies zeggen dan? Letterlijk iedereen in je topic zegt toch te snel 12/12 en jij denkt aan de hand van deze 2 foto's een ongelijk te bewijzen ofzo met een stel schrale planten waaraan duidelijk af te zien is dat ze het zwaar hebben? :wave:

 

7 posts :oeps

4 weken onderweg en het nu al een mooi rokertje noemen :no

een netje spannen terwijl je niet eens getopt hebt :rofl

 

Ik zou je praatjes nog even in de broekzak houden totdat er daadwerkelijk toppen verschijnen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee? Beide foto's zijn gericht op de daarbovengestelde vraag en dus totaal niet gericht om mijn gelijk te bewijzen.

Sterker nog, dat ze het zwaar hebben kan ik zien met m'n ongetrainde oog, zodoende mijn vraag over het watergebruik en de tensio-waarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee? Beide foto's zijn gericht op de daarbovengestelde vraag en dus totaal niet gericht om mijn gelijk te bewijzen.

Sterker nog, dat ze het zwaar hebben kan ik zien met m'n ongetrainde oog, zodoende mijn vraag over het watergebruik en de tensio-waarde.

En waarom ga je nu voorbij aan het feit dat je expliciet mijn naam noemt in je laatste post?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...