Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

konopi

Medicinale Wietclub Suver Nuver Komt Ook Naar Eindhoven

Recommended Posts

EINDHOVEN - Na Leeuwarden, Groningen, Zwolle en Amsterdam krijgt ook Eindhoven een medicinale cannabis social club. Doel is om over heel Nederland een netwerk te creëren voor de distributie van wietolie.

 

 

Het pand is gevonden, de franchisenemer ook. Een Marokkaanse jongen. ,,Ik werk nou eenmaal graag met minderheden. In Amsterdam heb ik rastafari's zitten", vertelt Rinus Beintema. Nu nog even praten met de verhuurder, want die moet wel weten wat ze er precies uitspoken. Als dat is gebeurd, mag ook bekend worden wáár precies de eerste medicinale cannabis social club van Eindhoven komt. Maar dat -ie er komt staat vast, zegt Beintema. ,,Voor de zomer nog."

 

Beintema is de oprichter van de stichting Suver Nuver (Fries voor 'heel raar', red.), een medicinale cannabis social club met vestigingen in Leeuwarden, Groningen, Zwolle, Amsterdam en vanaf 1 mei Kerkrade. Eindhoven is de volgende op de lijst, maar ook in Den Haag en Rotterdam heeft de voormalige hennepteler uitbreidingsplannen.

 

Betaalbaar

Doel is om iedereen in Nederland die er baat bij denkt te hebben aan betaalbare wietolie te helpen, die - het moet gezegd - vanwege het hoge THC-gehalte wel onder de Opiumwet valt. Want dé manier om in Nederland legaal aan medicinale wiet te komen, is nog altijd middels doktersrecept bij de Transvaal Apotheek in Den Haag. ,,Maar dat is duur en slecht verkrijgbaar." De andere optie zijn de olies die onder meer bij de natuurwinkels te koop zijn. ,,Maar die bevatten alleen CBD en dat is niet voldoende om effect te hebben."

 

Wat hem betreft mag de pandeigenaar alles in het huurcontract zetten. ,,Dat ik er geen hennep mag telen of handelen bijvoorbeeld. Geen probleem, dat gaan we niet doen", zegt hij, aan een van de tafels in de Leeuwardse club. Het is een mooie, lichte ruimte met geel geverfde wanden en kleurrijke kunst aan de muur, bedoeld om mensen op hun gemak te stellen. ,,Het enige dat wij doen tijdens clubbijeenkomsten is informatie geven over de werking van wietolie."

 

Ledenaantal

Maar als in de social clubs zelf geen hennep over tafel gaat, hoe komt Suver Nuver dan aan de wiet? ,,Dat deel van het verhaal is dus nog steeds illegaal. Ik verbaas me dat het Openbaar Ministerie nog niet bij mij op de stoep heeft gestaan. Ik kweek niet meer zelf, maar heb een netwerk van telers die knipafval aan mij doneren. Voor de wietolie is dat genoeg. Alle illegale activiteiten houd ik in eigen hand. Ik ben voorzitter, secretaris en penningmeester tegelijk van de stichting, houd in mijn eentje ledenvergaderingen. Dat mag, dat heb ik uitgezocht. We hebben nu 5.000 à 6.000 leden en kunnen doorgroeien tot maximaal 20.000. We hebben nu wel een punt bereikt dat ik me zorgen moet maken over de kwaliteit van het product. Met een compagnon zet ik daarom nu een analysebedrijf op dat wiet test op de aanwezigheid van werkende stoffen, pesticiden en schimmels."

 

De cannabinoïden die voorkomen in hennepplanten kunnen mensen onder meer helpen bij een slechte stoelgang, bij ontstekingen, om beter te slapen en om pijn te verlichten bij allerlei aandoeningen ,,Epilepsie, de ziekte van Crohn, ALS, reuma, kanker, noem maar op. Maar ik zal nooit zeggen dat je er kanker van kunt genezen, want dat is niet bewezen. Het werkt ook niet bij iedereen. Mijn vrouw bijvoorbeeld heeft zenuwpijnen, maar bij haar helpt het niet."

 

Per post

Bij Suver Nuver werkt het dus zo: iemand die aanklopt, krijgt per post een proefpakket opgestuurd. ,,De olie gaat in plastic zakjes, dan blijven we onder de 20 gram en vallen we onder de niet-gecontroleerde post." Rustig aan beginnen is het devies. Eerst een paar druppels. De dosering mag langzaam worden opgebouwd totdat bijvoorbeeld de pijn wegebt, eetlust terugkomt of ontlasting weer normaal wordt.

 

Leden krijgen medicinale olie, geen gedroogde wietbloemetjes om een jointje van te draaien, want volgens Beintema heeft dat laatste een te gering helend effect. ,,Als je het oprookt, raak je veel cannabinoïde-waarden kwijt, maar als je het eet niet."

 

Een doktersverklaring is niet nodig, maar wie alleen komt om eens lekker te ontspannen van een stresserende werkweek, wordt de deur gewezen. ,,Die mensen moeten gewoon naar de coffeeshop."

 

Stuff-kikkers

Beintema: ,,Voel je niks, dan is het niet voor jou. Of het percentage THC of CBD moet omhoog, dat is een kwestie van proberen. De basisolie bevat 10 procent THC en 5 procent CBD, maar we hebben ook sterkere olies. Sinds de oprichting van Suver Nuver in 2011 hebben 24.000 mensen een proefpakket aangevraagd, van wie circa 25 à 30 procent lid is geworden en bij wie het dus werkt. Voel je verbetering, dan word je lid en mag je wietolie bestellen, tegen kostprijs.

 

En voor wie denkt dat de doelgroep een stel hopeloze stuff-kikkers is: ,,Het gemiddelde lid is een vrouw tussen de 55 en 59 jaar oud, die haar kinderen altijd heeft gewaarschuwd voor de gevaren van softdrugs."

 

http://www.ed.nl/ein...hoven~add1e88c/

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ja. laten we gaan snitchen op een wietforum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn ook net een stel Coronation Street wijven hierzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is geen halve. Is een hele

 

hey ja. laten we gaan snitchen op een wietforum?

 

 

snitchen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand verlinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarvan zou Rinus Beintema oplichter moeten zijn dan?Lijkt de overheid wel die hetze begint tegen hem.:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof er allemaal geen reet van. Die zalverige teksten, Een minderheidje hier, een huismoedertje daar, tussen neus en lippen door het OM ff uitdagen, enne: "de illegale activiteiten hou ik zelf in de hand, vergaderen doe ik in mijn eentje, ondertussen was ik mijn poen wit, mochten ze me aanhouden met 5 kilo achterin, dan is dat voor mijn Suver Nuver mediwiet clubje".

 

Hier bij mij in de buurt lopen ook een paar van die mediwiet goeroe's. In de jaren 90 hun zakken keihard gevuld met het exploiteren van diverse coffeeshops in de stad. En nu hoog van de toren blazen over het groene medicijn.

Edited by De_Föhn
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand verlinken.

 

Ja dat begrijp ik. Maar snap het in deze context niet. Alsof ik hèm verlink

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof er allemaal geen reet van. Die zalverige teksten, Een minderheidje hier, een huismoedertje daar, tussen neus en lippen door het OM ff uitdagen, enne: "de illegale activiteiten hou ik zelf in de hand, vergaderen doe ik in mijn eentje, ondertussen was ik mijn poen wit, mochten ze me aanhouden met 5 kilo achterin, dan is dat voor mijn Suver Nuver mediwiet clubje".

 

Hier bij mij in de buurt lopen ook een paar van die mediwiet goeroe's. In de jaren 90 hun zakken keihard gevuld met het exploiteren van diverse coffeeshops in de stad. En nu hoog van de toren blazen over het groene medicijn.

 

Hulde, precies dit! Laat de medicinale kracht van cannabis vooral uitgezocht worden door mensen met verstand van zaken. Let wel, dan bedoel ik niet verstand van wiet kweken. Alsjeblieft zeg, net of onze Rinus een accurate diagnose kan stellen bij de mensen (met de meest vreselijke ziektes) die hij "helpt".

 

Bij ons in de buurt precies hetzelfde verhaal. Een aantal halfbakken wietcriminelen die een verhelderend tripje naar het met-marketing-volgepompte stadje Denver heeft gemaakt. Nu zijn ze ineens Dr. Cannabis en weten voor elk kwaaltje wel een olietje. Maar aan diezelfde soort olie (weliswaar met een iets hoger THC gehalte) wordt grof geld verdiend in de markt voor recreatief gebruik.

 

Ook al is het maken van olie in beginsel niet zo lastig, let alsjeblieft op met dit soort kwakzalvers. Een bekend fenomeen in onze markt waar (veel) te veel geld wordt verdiend: mensen die weten hoe ze een steeltje met topjes kunnen kweken denken kennis te hebben van de meest uiteenlopende zaken. Zo ook van (bio)chemie en geschiedkunde, wat nog tot daar aan toe is. Maar nu beginnen ze zich ook al geneeskundige of patholoog te wanen.

 

Mensen, HOUD HIER MEE OP!

Deze lui hebben niet geleerd om diagnoses te stellen of iemand te helpen bij het genezen of verlichten van een ziekte. Zij zullen ook nooit een dergelijke studie volgen. Ook al kan ik niet oordelen over de beweegredenen van Rinus uit het bericht hierboven, hij zou moeten worden veroordeeld voor kwakzalverij!

 

Let wel: de effecten van cannabisolie liegen er niet om. De wetenschappelijke onderzoeken er naar zijn veelbelovend. Laat de wetenschappers het even goed onderzoeken voordat we er weer als hyena's opduiken.

Edited by Thomson
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben betrokken bij een zeer belangrijke zaak; hillebrand.hiv patient in adam.

ik vecht al jaren voor verbetering van positie patienten in NL.

 

En het belangrijkste aspect wat ik keer op keer tegen kom:

dat de wetenschappers het wel ff zullen vertellen......

quatsch it is!!

de persoonlijke ervaring van patienten en gebruikers staat voorop,

niet de uitleg van een wetenschapper,

 

en juist op dit vlak, heeft suvernuver een grote bijdrage geleverd, en dat doen ze nog.

dus kritiek hebben is goed,

maar misschien dat het wel gefundeerd mag worden op argumenten.

en niet op een "soort van visie"

Share this post


Link to post
Share on other sites
de persoonlijke ervaring van patienten en gebruikers staat voorop,

niet de uitleg van een wetenschapper,

 

Geef een aap met rugpijn morfine en deze zal denken dat z'n rugpijn verdwijnt door de morfine en het zien als een 'geneesmiddel', daar waar jij en ik weten dat dit niet het geval is. Je hebt dus wel degelijk serieus en betrouwbaar onderzoek nodig om te kunnen verklaren wat deze patienten nu werkelijk ervaren en hoe dat in z'n werk gaat. Daar kan je als weldenkend mens simpelweg niet 'tegen' zijn.

 

En ja, het is triest als 'men' iets van je wil afpakken waarvan jij vindt dat je er beter door functioneert, maar dat ligt niet aan 'wetenschap', dat ligt aan onhebbelijke idioten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof ook helemaal niet in die poeha, maar als het die mensen hun levenskwaliteit verbeterd wat de fuck maakt het dan uit.

 

 

Al ben ik wel benieuwd waar boef nou percies op doelt.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

snitchen is een foute woordkeuze van Weetje, zoals vaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over wetenschappers gesproken, waar blijven die vervolgonderzoeken op het onderzoek uit 1974 waaruit bleek dat het tegen verschillende vormen van kanker werkt?

De meeste patiënten hebben geen tijd om nog ff 10 jaar te wachten op een onderzoek met daaruit voortkomend een middel op basis van Cannabis.Dat er beunhazen nu op beginnen te duiken, die denken goudenhandel gevonden te hebben met de verkoop van wietolie zal je altijd blijven houden of die Rinus daartoe behoort kan ik niet beoordelen, ken de man ook niet.Dan hebben we nog een overheid die eerder tegenwerkt dan meewerkt, dus moet je als patiënt zijnde het allemaal zelf uitzoeken, de zogenoemde participatie, iets waar Rutte voor in is, maar zodra je eigen medicijn wilt gaan verbouwen, gaat die sputteren & is de participatie ten einde & dat werkt beunhazerij ook weer in de hand.

Geen van de zorgverzekeraars vergoeden ook het groene goud, ondanks dat je het bij de apotheek voor veel doekoe kan krijgen.Ook kan je de olie daar bestellen tegen EUR 178,- per 10 ml met wat THC erin, maar op een vergoeding hoef je niet te rekenen.Zo werkt dat hier in Nederland.

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ponix-

en dit vind ik dus juist essentieel anders:

als iets niet werkt zegt een patient toch niet dat het wel werkt?

 

zo ook een aap.

ik geloof zeker niet dat die zichzelf voor de gek houd.

 

Maar de volgorde waarin jij het zegt, daar sta ik volledig achter, en dat is ook de kern:

eerst menselijke ervaring

daarna kennis om deze ervaring te kunnen verklaren.

 

@Al-

dat doe ik toch voor jou liefje....

anders heb je nix te kwebbelen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brrrrrr, nu word je echt eng......

 

Het zou je sieren om je woorden richting Boef terug te nemen .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn woorden richting Boefje?

Ik zou niet durven.

Dat was een algemene waarheid,poppie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weetje weet niet helemaal wat snitchen is. Maarja eigenlijk moet ik hem ook helemaal niet serieus nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel verstandig.

Hij roept vaker dingen die achteraf niet juist blijken te zijn. Beperkt typetje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

he poppies wat last van de hitte?

ik weet zeker niet wat snitchen is,

dat is voor droeftoeters zoals rippers etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmmmmm, alles komt goed in het leven..

You get what you deserve...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...