Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wierie Wierie

Hok Op Zolder Zonder Betrapt Te Worden

Recommended Posts

ik vind aanzuigen van buiten in de zomer kutter. tenzij je em kan afsluiten tijdens zonlicht. in huis is ongeveer 22 graden, maar als het buiten 28 graden is zuig je dat ook aan als de lampen uitstaan. (afzuig draait altijd)

 

in de winter heb je vaak geen aanzuig nodig van buiten omdat het op je zolder dan ook kouder is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ja daar heb je wel een punt.

 

Iemand nog tips om vanaf zolder aan te zuigen binnenshuis? Ik heb wel allemaal schotten in de schuine stukken van het dak maar om daar zon groot gat in de muur te maken om bv vanaf de voorzolder/trapgat aan te zuigen word best lastig denk ik.

 

Tevens nog 1 vraag ,

 

Als ik 4x600 watt of 6x400 watt doe voldoe ik dan aan een 750M3 inblaas en een 1500 M3 afzuiging of is dit te weinig voor zeker een warme plek zoals de zolder?

 

Misschien beter een 2000M3 afzuig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen k nog op zolder zat had k een mooie plank bovenop de trap gemaakt zeg maar. Flens erop gat erin. Later heb k een dubbele plank genomen 4 afstandshouders de onderste plank was een stuk kleiner en ontnam alleen het zicht op het gat maar verder was er gewoon een vrij airflow. Was net wat meer stealth zeg maar.

 

Uiteindelijk vond k t helemaal kut op zolder en heb k na een paar ronde s alles verhuisd naar een etage lager gewoon een vierkante kamer 2.40 hoog werkte voor mij net wat beter. En k kon mn afvoer gewoon via de douche doen. Bijkomend voordeel was dat de douche altijd een lekkere temp had en de handoeken waren voor verwarmd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou altijd voor een wat grotere box gaan. vaak veroorzaken ze op maximale belasting teveel trilling (geluidsoverlast)

 

weet niet hoe jou huis precies in elkaar steekt, maar normaal gesproken trekt hij je lucht gewoon uit aan door de ventilatie roosters in de rest van je huis, of badkamer raampje. actieve inblaas is niet nodig. bij passief. 2x de grote van je uitlaat hanteren als inlaat.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de schoorsteen niet gebruiken als aanzuig...reden: als je buren t piepke wel gebruiken zuig je hun vuile lucht aan..

 

blaas uit via de schoorsteen en vraag aan je buren of ze je even n apje kunnen sturen wanneer ze de schoorsteenveger laten komen want dan kan hij meteen jou schoorsteenpiep meepakken...

 

in de tussentijd heb jij een tijdsindicatie en tijd om optijd even je afzuiger uit te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou altijd voor een wat grotere box gaan. vaak veroorzaken ze op maximale belasting teveel trilling (geluidsoverlast)

 

weet niet hoe jou huis precies in elkaar steekt, maar normaal gesproken trekt hij je lucht gewoon uit aan door de ventilatie roosters in de rest van je huis, of badkamer raampje. actieve inblaas is niet nodig. bij passief. 2x de grote van je uitlaat hanteren als inlaat.

 

Oke dus als je dan 20cm2 aan uitlaat hebt bv moet je 40cm2 aan inlaat roosters maken als ik het goed begrijp?

 

De reden dat ik liever een actieve inblaas wou is omdat je dan niet mega veel inlaat roosters hoeft te maken. Inlaat rooster is geluid doorlaat / gat in je hok , ik wil eigenlijk dat je buiten mijn hok niks hoort.

 

 

ook zou ik voor een kleine airco gaan

als je niet gaat uitblazen zoiets ----->

 

https://www.luchtbeh...1j40aAlZu8P8HAQ

 

en dan meer watts per m2 hangen.

 

Is ook interessant maar wat kost zoiets aan waterverbruik in de maand? Enige info?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit naar buiten afblazen is regel 1,dan ben je zoooooo zichtbaar op infrarood.

Blaas het gewoon je overloop op de 2e verdieping op zodat het kan vermengen met koudere lucht in huis.

Aanzuigen vanaf buiten kan natuurlijk wel als je zorgt dat de aangezogen lucht mooi gefilterd is van ongerechtigheden. :whistle:

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blaas gewoon naar buiten af door schoorsteen, deze lucht wordt wel gemengd met centrale afzuiging

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit naar buiten afblazen is regel 1,dan ben je zoooooo zichtbaar op infrarood.

Blaas het gewoon je overloop op de 2e verdieping op zodat het kan vermengen met koudere lucht in huis.

Aanzuigen vanaf buiten kan natuurlijk wel als je zorgt dat de aangezogen lucht mooi gefilterd is van ongerechtigheden. :whistle:

 

Jah Bless!

 

Haha als je een huis vol schimmel wil moet je dat vooral doen, gaat ook enorm muf ruiken. Warmte meting doen ze alleen na een tip man.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oke dus als je dan 20cm2 aan uitlaat hebt bv moet je 40cm2 aan inlaat roosters maken als ik het goed begrijp?

 

De reden dat ik liever een actieve inblaas wou is omdat je dan niet mega veel inlaat roosters hoeft te maken. Inlaat rooster is geluid doorlaat / gat in je hok , ik wil eigenlijk dat je buiten mijn hok niks hoort.

 

 

klopt idd.

 

ik denk dat je met actief meer hoort. scheelt aan gat, maar daar krijg je een extra afzuiger voor terug.

je kunt 2x passief maken aan weerszijden. met een S bocht in slang. Komt bijna geen geluid door.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha als je een huis vol schimmel wil moet je dat vooral doen, gaat ook enorm muf ruiken. Warmte meting doen ze alleen na een tip man.

ja na de tip schroeven ze de warmtecamera er weer af? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

phoe hey nog meer kletsen over dat hok en je bent al betrapt voor dat hij staat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon box in a box principe..

Zou me minder zorgen maken om sneeuw,en eerder om warme zomerdagen..

Als het 2 dagen 30 graden is buiten en je ruimte is niet optimaal ingericht(aanzuig,afvoer,isolatie) krijg je zowiezo troubles :P

 

Ik zou op zolder geen hok bouwen,maar gewoon een tent zetten..

Hokken werken beter in kelders of andere ruimtes :)

In de kelder hoef je ook geen anti detectie folie te gebruiken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder betrapt te worden?

Dat willen we allemaal wel.

 

Er staat nergens dat hij wiet wil gaan kweken.

Ook nooit een plant van hem gezien.

 

Ik zou op zolder geen hok bouwen,maar gewoon een tent zetten..

 

 

Dan is het kringetje rond...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gwtf..als het 2 dagen 30 graden is wat maakt dan de opstelling nog uit ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een paar lampjes zou ik me echt niet druk maken op het smelten van sneeuw. Uitblaas het liefst direct naar buiten ook. Met infrarood zien ze echt niet alleen je uitblaas maar je hele hokkie.

 

Ik heb veel op zolders gekweekt en meestal verving ik een dakpan door een met een uitblaas/schoorsteentje. Lijkt gewoon op uitblaas van je ketel.

 

Goede stille afzuiger en een goed filter is veel belangrijker. Aanzuigen met die paar lampen lekker doen uit het (verwarmde) huis.

 

Overweeg geen hps te nemen maar voor een goede cob ledlamp. Beter voor je klimaat/warmte en geen problemen in de zomer. Daarnaast behaal je met de helft aan stroomverbruik t.o.v. hps een hogere opbrengst. 1.2 tot 1.4 gram de watt gemiddeld zonder te overdrijven.

 

Succes met je hokkie en zeker niet in de blokhut in de tuin doen. Dat is mijn ongevraagd advies.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder betrapt te worden?

Dat willen we allemaal wel.

 

Er staat nergens dat hij wiet wil gaan kweken.

Ook nooit een plant van hem gezien.

 

Ik zou op zolder geen hok bouwen,maar gewoon een tent zetten..

 

 

Dan is het kringetje rond...

 

Er staat toch ook nergens dat je je planten verplicht moet posten op dit forum??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook zou ik voor een kleine airco gaan

als je niet gaat uitblazen zoiets ----->

 

https://www.luchtbeh...1j40aAlZu8P8HAQ

 

en dan meer watts per m2 hangen.

 

En wat verbruikt zoiets aan water? Want die opticlimate`s zijn ook heel erg groot die kan ik zoiezo niet makkelijk kwijt maar die verbruiken ook veel water.

 

Enig idee van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 tot 9 liter per minuut voor de 15000kw.

 

google voor opticlimate.

 

of kijk voor een lynx airco precies t zelfde als opticlimate(160kg) alleen veel lichter(90kg) uit mn hoofd verwamt niet in de nachtmodus.

 

en minder storingsgevoelig.

 

volgends mij had rodja dr zo 1.

 

zelf heb ik een opticlimate 15000kw.

max 24x600

 

weet niet wat he zou gaan draaien anders kan t natuurlijk ook veel kleiner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een paar lampjes zou ik me echt niet druk maken op het smelten van sneeuw. Uitblaas het liefst direct naar buiten ook. Met infrarood zien ze echt niet alleen je uitblaas maar je hele hokkie.

 

Ik heb veel op zolders gekweekt en meestal verving ik een dakpan door een met een uitblaas/schoorsteentje. Lijkt gewoon op uitblaas van je ketel.

 

Goede stille afzuiger en een goed filter is veel belangrijker. Aanzuigen met die paar lampen lekker doen uit het (verwarmde) huis.

 

Overweeg geen hps te nemen maar voor een goede cob ledlamp. Beter voor je klimaat/warmte en geen problemen in de zomer. Daarnaast behaal je met de helft aan stroomverbruik t.o.v. hps een hogere opbrengst. 1.2 tot 1.4 gram de watt gemiddeld zonder te overdrijven.

 

Succes met je hokkie en zeker niet in de blokhut in de tuin doen. Dat is mijn ongevraagd advies.

 

Ik ben nog steeds in de voorbereidende fase, Mijn dakkapel moest eerst even onder handen genomen worden voordat ik met mijn hok kan gaan beginnen.

 

Ik denk zeker aan LED lampen , maar nu heb ik hier wel een vraag over.

 

1. Is dit een goeie lamp ? https://www.ledstrip...wlight-cob.html

 

2. Als ik 4 van deze lampen ophang is dat genoeg voor een hok van 2.50 x 3.00 ?

 

3. Ik heb nog een 750 m3 en een 550m3 softbox. Als ik de 750 voor afzuig gebruik en de 550 voor inblaas is dit genoeg om het klimaat onder controle te houden? (Hoeveel warmte komt er van 4 van die apparaten af ongeveer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realiseer je je dat kweken op Led een hele andere tak van sport is? Je moet je hok constant bijverwarmen tot 29 graden omdat er niet genoeg straligswarmte van je lamp af komt. Natuurlijk is "bij" verwarmen altijd interessanter als moeten "koelen" maar vergis je hier alsjeblieft niet in. Als je een grammetje per watt wilt halen en een beetje opbrengst daarbij dan kom je uit op de Solar Storm 880 die 1800 euro kost. De kwaliteit van de Led Lampen is nu anno 2017 zeker uitmuntend, ookal hebben ze in het verleden een valse start gehad door alle rommel die er op de markt kwam. Hou ook je voedingspatroon goed in de gate met het kweken met Led. Je waterafgifte gaat omlaag en ook de EC is anders als kweken op aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan autocad je wat, freesje hier, slangetje daar, en dan gewoon je externe koelblok voor je inlaat hangen, hoppa gratis koeling gratis warmte :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben inmiddels begonnen met de bouw van het hok.......afblazen gaat gewoon via het dak.

Kan afblazen tot 360mm als ik dat eventueel zou willen dus daar zal ik geen problemen mee krijgen.

 

Aanzuiging kan vanuit het huis tot 250mm

 

Voor klimaat beheersing komt et wel goed.

 

Maar zoals ik al zei het hok zelf is 2.50 x 3.00 ik wil liever niet 6 x 600 neer hangen........ ik heb me de laatste weken wat meer in de LED lampen verdiept maar weet nog steeds niet of ik nu met LED moet gaan kweken of de oude vertrouwde HPS.

 

Heb nog wel een paar vragen

 

Ik ga eerst een rondje of 2 draaien met de spullen die ik nog heb (3x 600 watt en de bijbehorende afzuiging) 32 stuks. Dat neemt ongeveer de helft van het hok in want dit stond vroeger in een tent van 2.40 x 1.20

 

Na wat gespaard te hebben wil ik het hok graag luxer inrichtigen

 

Voor 2.50 x 3.00 wat is het beste 6x400 of 6x600 ? uiteraard meer Watt is meer opbrengst maar het hoeft geen mega plantage te worden. 6x600 zal ook wat koeling/afzuiging voor moeten komen. Het moet ook allemaal niet te gortig worden.

 

Volstaat 4x600 op zon oppervlakte of is dit aan de krappe kant?

 

Of zal ik gaan voor 1ste klas LED lampen? Dan dacht ik aan de Fluence Spydr https://www.ledparad...x-led-kweeklamp

 

Conitan dabitur , bij verwarmen is volgens mij makkelijker als constant een dikke in en uitlaat softbox laten draaien om de juiste temp te behouden??

Maar wat bedoel jij nu met andere EC waardes voor de planten omdat je met LED kweekt? Kan je dit eens nader toelichten of een bron?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de hoogte hebt 4x1000w ipv 6x600 pakken?

Ledlampen zijn leuk, maar als je voor t geld kweekt totale onzin.

En ik neem aan dat je met 6x600 toch niet over de meter gaat draaien...20.000kwh/jaar + je gewone verbruik is wel opvallend veel voor n gewoon huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...