Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiwawietje

Licht Combineren

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

Ik heb 5 mini wietplantjes maar ze sprieten heel erg, nu heb ik een lamp erboven gehangen maar er komt ook nog zonlicht door mijn dakraam. Is het wel goed dat de plantjes van 2 kanten 2 verschillende lichtsoorten krijgen met 2 verschillende sterktes??

 

Is mijn lamp überhaupt goed?

 

oude lamp

 

[edit: Ik heb inmiddels een andere lamp]

 

ikea lamp, 7w 50/60Hz 260lm 220-240V 0,061A

 

Er zit een soort spiraaltje (tl buis achtig iets) in en volgens mij is dat een goed teken.

 

Ik kan niks veranderen aan het dakraam dus is het verstandig om het licht te houden of om het licht uit te doen??

 

alvast thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

is een clf met kapje, geef maar aan oma voor in een tafellampje :whistle:

 

ik zou ze overdag gewoon voor het raam houden, buiten zonder glas is beter, maar savonds binnen onder een lampje, een 2 euro spaarlamp van een watt of 20 bij de action werkt beter, een 5 euro led lamp bij de action werkt nog beter, om je uren licht per dag hoog te houden

 

ik heb een boekenkast waar ik een ledje op heb gehangen, zodat ik daar makkelijk kiemplantjes onder kan zetten, als ze cm of 10-20 zijn zet ik ze buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze lamp komt ook letterlijk uit een tafellamp

Ik wil ze niet steeds verplaatsen van buiten naar binnen, sowieso wil ik ze zo min mogelijk verplaatsen wat dat vinden ze ook niet bepaald lekker.

Ik zal wel even naar de action gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

action heeft 3500kelvin maar ook 6500 kelvin, de laatste is beter voor jou

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo min mogelijk verplaatsen wat dat vinden ze ook niet bepaald lekker.

Jawel hoor. Ik had mijn planten 's ochtends op het oostbalkon en 's middags op het westbalkon zodat ze zoveel mogelijk zon kregen. Dat vonden ze héél lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb als test ook een keer met de helft van de planten dagelijks lopen slepen en de andere helft niet. De versleepte dames waren een stuk groter en steviger, want die kregen veel meer zon. Maar goed, het is wel een gedoe.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een nieuwe lamp gekocht, een spaarlamp 20watt, 2700k warm white, 1170Lm, 240V, 50/60Hz, 152mA.

 

Nieuwe lamp 2

 

ik hoop dat dit een betere lamp is er was zo ontzettend veel keuze uiteindelijk heb ik dus maar gezorgd dat het een spaarlamp van 20watt is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

action heeft 3500kelvin maar ook 6500 kelvin, de laatste is beter voor jou

 

Zoals al gezegd werd had je beter voor de 6500k kunnen gaan dat is coolwhite wat je nu hebt(warmwhite) heeft veel meer rood, wat je in de bloei wil zeg maar.

maarja hier groeien ze ook wel op.

 

Ga je de planten later buiten zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is idd je plan? Dan is t wat makkelijker in te schatten wat je het beste kan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu binnen en als het straks wat warmer is en minder kans op vriezen zet ik ze in de volle grond in de tuin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...