Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mexxi0

Juiste Substraatmix En Voeding?

Recommended Posts

Hallo Leden,

 

Aangezien vorig jaar de Light Mix van Biobizz inklinkte in 130L kuipen ben ik dit jaar van plan het wat anders aan te pakken.

Het plan was om 3/4 Light Mix te houden en 1/4 perliet, hiernaast zou ik een laagje hydrokorrels onderin de pot leggen zodat de gaten niet vol komen te zitten met grond en er dus genoeg ruimte vrij blijft voor drainage en zuurstof.

Het probleem is alleen dat de gaten onderin te groot zijn en de hydrokorrels dus niet blijven liggen.

Het idee was om wat worteldoek onderin te leggen en hierboven de hydrokorrels.

Ik neem aan dat dit geen nadelig effect heeft op de wortelgroei, drainage en toevoer van zuurstof?

 

Daarnaast ben ik van plan om gedurende de groei hoofdzakelijk te gaan voeden met Biobizz Grow & Bloom.

Hiernaast heb ik nog Biobizz Rootjuice, Fish-Mix, Bioheaven en Topmax besteld.

Bepaalde planten zullen met de Fish-Mix en Bioheaven gevoed worden om te kijken of deze wat duurdere producten ook daadwerkelijk effect hebben.

 

Heeft iemand al ervaring met deze producten?

Op- en aanmerkingen op dit hele plan worden ook op prijs gesteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gooi er dan gewoon wormen in :whistle:

 

stof is poreus genoeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je biobizz gaat gebruiken hou er dan rekening mee dat je de biobizz grow mee blijft geven gedurende de hele cyclus anders ga je geheid tekorten, (kalium calcium magnesium) krijgen en niet te lang doorgaan met fishmix dat beïnvloed uiteindelijk de smaak, Bioheaven heeft mij niet kunnen overtuigen, ik gebruik liever Aptus regulator voor een verbeterde opname van voedingsstoffen, wat ga je in de potten gooien als bodemleven, en hoe ga je dat bodemleven aktief houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...