Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
g-o

Autoflower Ontkiemen.

Recommended Posts

Haaaai hobbyisten!

 

De zomer komt er weer aan. En de 3 zonnigste maanden liggen voor de deur. Mei, juni en juli schijnt ons zonnetje het meest. Perfect voor de autoflowers dus.

 

Echter zit ik te twijfelen om het volgende.

 

Ik wil mijn autoflowers (Mazar) in 18 liter potten zetten. Echter wil ik mijn zaden niet direct in deze potten stoppen omdat ze dan direct buiten moeten staan, de dames dan nog te kwetsbaar zijn en het nog redelijk fris kan worden in Mei. Mijn idee is om ze eerst te laten ontkiemen in 3,5 liter potjes onder 110 watt blauw groei licht om ze vervolgens na 2-3 weken in de 18 liter potten buiten te zetten.

 

Voordeel hier van is dat de dames direct (blauw) licht hebben als ze hun koppie boven het zand uitsteken. Ze hoeven dus niet te gaan strekken en energie te verliezen. Daarnaast hebben ze dan ook gewoon 18 uur licht en 25 graden warmte.

 

Nadeel hier van is dat ze moeten worden overgepot. Dit levert stress op en dus vertraging. Iets wat erg zuur is met een autoflower omdat zijn groei periode erg kort is.

 

Nu is mijn vraag; waar zouden jullie voor gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou me niet zo'n zorgen maken over het 1x verpotten van een AF.

 

Succes en veel buitenspeel plezier !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflower overpotten is geen ramp, maar liever voorkomen dan genezen.

Planten kunnen ook stress hebben door (constante) verandering van omgeving (van buiten naar binnen) door wisseling van licht, temperatuur, luchtvochtigheid etc.

Als je ze echt wilt overpotten, doe het dan wel tijdens de eerste paar weken, tijdens de groeifase.

 

Volgens mij is voor AF'jes het allerbeste een pot, op een plek.

 

Je kunt ook later beginnen en meteen buiten, bijvoorbeeld in de week van 15 mei. Dan is IJsheiligen voorbij (donderdag 11 t/m zondag 14 mei 2017). Je zit dan met je zonuren (ook) goed.

 

zonsondergang 2017

Edited by Hazing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonuren maakt voor AF niet uit. Wel weinig stress. De autoflower leeft maar een bepaald aantal dagen, dus dagen stress mindert dus groei = minder opbrengst, want zij kan niet herstellen zoals een normale plant in de groei, die pas gaat bloeien bij een aantal lichturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe beter de omstandigheden, hoe groter de opbrengst.

En zodoende levert, volgens mij, meer zonuren meer opbrengst op.

Ik kan me niet voorstellen dat een AF in de maanden juni, juli en augustus net zoveel opbrengt als in de maanden februari, maart en april.

Maar dit heeft overigens ook te maken met de temperatuur.

 

Zonuren maakt voor AF niet uit als het gaat om wanneer de bloeifase begint, want die is bij AF niet afhankelijk van wanneer de dagen korter worden. AF gaan in bloei vanaf de zevende vertakking.

Maar dat betekent niet dat zonuren helemaal niet van belang zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe beter de omstandigheden, hoe groter de opbrengst.

En zodoende levert, volgens mij, meer zonuren meer opbrengst op.

Ik kan me niet voorstellen dat een AF in de maanden juni, juli en augustus net zoveel opbrengt als in de maanden februari, maart en april.

Maar dit heeft overigens ook te maken met de temperatuur.

 

Zonuren maakt voor AF niet uit als het gaat om wanneer de bloeifase begint, want die is bij AF niet afhankelijk van wanneer de dagen korter worden. AF gaan in bloei vanaf de zevende vertakking.

Maar dat betekent niet dat zonuren helemaal niet van belang zijn.

 

Nee klopt, maar dat is gewoon de standaard regel: Licht = gewicht. Bedoelde het als reactie op het punt dat jij zei van na 15 mei dan zit je met je lichturen ook goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaden direct in de eindpont zetten. Plastic folie erover tot ze groen worden. OP de plek waar je zaadje komt eventueel wat stekgrond gebruiken vooor de eerste week.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...