Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hi allemaal,

 

Na twee jaar met het idee te hebben gespeeld is de stap eindelijk gezet: de eerste plantjes staan in mijn DIY kast!

 

Ik gebruik de dames, icm anti-depressiva, erg effectief voor mijn milde depressie. De verschillende wietjes bij de coffeeshop waar zomaar namen aan worden gegeven hebben er voor gezorgd dat ik het nu toch zelf in de hand wil hebben wat ik rook.

 

Een heerlijke white widow en een Northernlight staan er momenteel in.

 

http://imgur.com/a/lBpNO de formaten zijn 0.5x0.7x1.7 (lbh).

 

Edit: icm:

- 400watt HPS (combinatie)

- GT125CTR + koolfstoffilter

Edited by Groningen27

Share this post


Link to post
Share on other sites

En gelijk heb je! Is dat radiatorfolie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt het met die radiatorfolie niet mannewarm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer als je kan straks de anti-depressivia af te bouwen en mee te stoppen nu je je eigen medicijn maakt kun je ook beter doseren en jezelf "medicated" genoeg maken ipv gebonden te zitten aan bijv. 1 gram p.d.

Waardoor je de combo nodig bent.

 

 

 

Lekkere oldschool soorten vooral de northernlight is een echte kalmerende indica waar ik zelf veel aan heb zijn ze uit stek of zaad .?

 

Peace

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@drrr Goede vraag, kort antwoord: ja. Door de relatief grote afzuiger kan ik al die warmte wel afvoeren (nu ingesteld op 27 graden maar hij kan hem ook makkelijk stabiel houden op 24/25). Probleem is alleen dat de luchtvochtigheid hierdoor erg laag wordt (30-35%). In de weer gegaan met natte handdoeken maar dat is knap lastig... Wat zou een goed alternatief voor radiatorfolie zijn?

 

@Medicalgrower Ben ik inderdaad van plan op de lange termijn! Ik hoorde inderdaad al veel goede verhalen over northernlight. Ze zijn beide uit zaad.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes! goede keuze om je eigen te kweken inplaats van die coffeeshop meuk.

Wat voor anti depresiva gebruik je als ik vragen mag? heb zelf heel lang fluoxetine gehad, kan je zeggen dat het zonder alleen maar beter word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xell

Sinds december Paroxetine. Geen bijwerkingen en voel me stukken beter (helemaal icm een klein sticky savonds haha)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de folie toch opnieuw gaat plakken, kan je piepschuim isolatie platen tegen de muren vast zetten (tussen de latten).

Als je ze iets te ruim uitsnijd kan je ze vastklemmen tussen je latten. En dan de muren met radiatorfolie bedekken. Dan heb je het hok ook nog is geisoleerd. Die piepschuim platen kan je gewoon met een mes of een zaag snijden, dat gaat heel makkelijk. De piepschuim zelf kost iets van 7 euro per pak bij de praxis. Geen geld natuurlijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi grunn

koop dan ook meteen een badge muizenvallen want die zijn dol op piepschuim .

ze maken er nesten van en /of gewoon om een heleboel rotzooi te creeren scheuren ze het helemaal uitmekaar .

piepschuim is prachtig spul mits je er geen muizen in krijgt .

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update!

White Widow - dag 23 veg.

Smoking Ripper - dag 20 veg.

De white widow is getopt en gediefd, de smoking ripper alleen getopt.

De white widow ziet er prima uit! De smoking ripper een beetje zielig. Waarschijnlijk door te lage luchtvochtigheid. Ze hebben een klein beetje groeiproblemen gehad door teveel en daarna te weinig water tijdens de 2e week van de veg.

 

Besloten om de radiatorfolie maar zo te laten en niet te isoleren met piepschuim. Na deze grow maak ik een nieuwe (iets grotere) kast waarbij de isolatie en radiator folie wél goed wordt gedaan.

 

Enjoy!

 

http://imgur.com/a/kXgGQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat je al 2 jaar met het idee loopt... vind k t allemaal niet zo heel strak zeg maar..

Met een 125m3 afzuigertje ga je het zeker niet redden.. althans als t voor de plantjes is... wat je wel gaat lukken denk k om binnen no time schimmel te kweken op al dat blanke hout dat zou zeker moeten lukken.

Daarnaast vind k dat hokje erg klein voor een 400 watt. En op die 1.70 hoogte zou k dan maar een sceog netje hangen anders zal je met de hoogte ook een probleempje krijgen.. 1.30 max voor je plantje incl pot is niet zo heel veel..

 

Toch veel succes en k hoop dat k het helemaal.fout heb natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waardeer je input Agent Orange!

Het is echter geen 125m3 afzuiger maar een 400m3 afzuiger ;). Hokje is idd erg klein, maar heb momenteel niet meer ruimte op mijn kleine (studenten)kamer en wilde niet bij de volgende grow meteen een nieuwe VSA en Timer-icm-Relais kopen.

 

Qua hoogte moet t net lukken aangezien het maar 10 liter potten zijn. Ben al blij als ik daarmee de meter haal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh okey dacht dat t 125m3 was met 400m3 zit je wel goed in principe. hoe heb je je inlaat geregeld?

 

hoop voor je dat t niet te snel te warm gaat worden je weet t maar nooit hier in nl..

 

suc6 iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn om te horen. Inlaat 3x flensmaat afzuiger dus 3x125 = 375mm2. Deze zitten onderin.

Hoop t ook niet maar met global warming heb ik daar weinig vertrouwen in :thumbsdown: .

Voor nu het grootste probleem de luchtvochtigheid...

 

De plantjes hebben trouwens wel heeele korte internodes... komt dit door het rode licht van de hps?

 

Dank en grt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kweekt uit zaad toch..? dus maak je over die lv maar niet zo n zorgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...