Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
King_Kush

Soort Grond?

Recommended Posts

Jaja de zomer is weer bijna aangebroken!

Dat wil dus ook zeggen... buitenkweek!

Ik heb bijna alles al klaar staan alleen weet ik niet wat voor soort grond ik moet gebruiken, zit zelf te denken aan Plagron light mix met perliet.

Vorig jaar heb ik cocopeat gebruikt maar dit was mij niet zo goed bevallen.

Iemand suggesties?

 

Alvast bedankt! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan vanalles zijn. Ik gebruik batmix, maar dat is wel zwaar bemest. Met light mix zul je wel moeten bijvoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor soort?

 

Wat voor voedingslijn?

 

Hoe ga je het aanpakken?

Kiemen in light-mix en als ze adolescent zijn gooi je ze op full-mix?

 

Of knal je ze in de light mix voor een 2e keer,en geeft voeding bij?

 

Je kan ook zelf je grond mengen/bemesten met plagron bio supermix,zoals ik.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor soort?

 

Wat voor voedingslijn?

 

Hoe ga je het aanpakken?

Kiemen in light-mix en als ze adolescent zijn gooi je ze op full-mix?

 

Of knal je ze in de light mix voor een 2e keer,en geeft voeding bij?

 

Je kan ook zelf je grond mengen/bemesten met plagron bio supermix,zoals ik.

Ben eigenlijk van plan om het heel simpel aan te pakken.

Gewoon eenmalig potgrond, niks geen voedingslijnen.

De natuur doet zijn werk wel en als het nodig is kan ik altijd nog te hulp schieten.

Ik ben dus op zoek naar een simpele potgrond waar je niks meer aan hoeft te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuur doet zijn werk wel. Maar in de bodem van de natuur is leven, wat voor voedingsstoffen zorgt. In een kleine pot kunnen dus niet zomaar voedingsstoffen ontstaan uit een simpele potgrond. Voorbemeste grond zoals batmix geeft al voeding bijvoorbeeld. Batmix is erg sterk, merk het met mijn AF's onder LED. Zeker onder LED lijkt het wel of ze veel minder nodig hebben, ze is namelijk bijna vol donkergroen.

Ik persoonlijk heb een pot van 25L. Daar doe ik batmix in, maar laat een gat boven van +-1L over voor stekgrond, waar ik het zaadje in doe. Verder voed ik daar niet meer bij.

Wat ik wel ga testen is een voedingsloze grond, beetje zanderig aarde van 25L. Daar zitten nu al wormen in, en gooi ik af en toe organisch afbreekbaar afval in (theezakjes, koffieprut, dode bladeren), en er zitten wat wormen in. Kijken of ik de grond dan vruchtbaar kan maken, en een AF kweek op te zetten zonder bij te voeden op deze grond.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuur doet zijn werk wel. Maar in de bodem van de natuur is leven, wat voor voedingsstoffen zorgt. In een kleine pot kunnen dus niet zomaar voedingsstoffen ontstaan uit een simpele potgrond. Voorbemeste grond zoals batmix geeft al voeding bijvoorbeeld. Batmix is erg sterk, merk het met mijn AF's onder LED. Zeker onder LED lijkt het wel of ze veel minder nodig hebben, ze is namelijk bijna vol donkergroen.

Ik persoonlijk heb een pot van 25L. Daar doe ik batmix in, maar laat een gat boven van +-1L over voor stekgrond, waar ik het zaadje in doe. Verder voed ik daar niet meer bij.

Wat ik wel ga testen is een voedingsloze grond, beetje zanderig aarde van 25L. Daar zitten nu al wormen in, en gooi ik af en toe organisch afbreekbaar afval in (theezakjes, koffieprut, dode bladeren), en er zitten wat wormen in. Kijken of ik de grond dan vruchtbaar kan maken, en een AF kweek op te zetten zonder bij te voeden op deze grond.

Dus in andere woorden raad jij die batmix aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je het over potten? Ik zou eerder aan grote potten gaan denken dan aan de perfecte grond. Je zal toch bij elke potgrond (ook batmix) vaste of vloeibare voeding moeten meegeven na een tijdje. Als je er verder echt niks aan wilt doen zal je moeten denken aan potten van >100 tot 1000 liter gebaseerd op wanneer je gaat starten. Begin je nu al met ontkiemen, zullen die planten zo'n 2-3 meter groot worden en heb je minimaal wel 1000 liter potgrond nodig wat al stevig is bemest. Maarja, in potten zal je toch ook water moeten geven, kan je net zo goed wat voeding erbij gooien.

 

Wat jij wil doe je in de volle grond, het enige wat je daar vaak hoeft te doen is wat vaste meststoffen toevoegen en je bent klaar. Alle grond vervangen voor goede potgrond is niet nodig, misschien 1 zak per plantgat om de structuur wat te verbeteren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een simpele potgrond helpt je niet verder zoals je zou willen.

Ik zou bio supermix van plagron halen,en 1 liter van dat spul op 40 liter aarde en je hoeft alleen water te geven en te kijken hoe zij groeit.

Maak er even 100/150 liter aarde mee aan,en flikker dat in je kuil.

 

Best wel de lui en easy methode voor buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met autoflowers wel. Ik doe hier eerst +-3L in stekgrond, en dan gaan ze in 22L batmix. Heb vorig jaar in ieder geval niet hoeven bijvoeden, en dit jaar ben ik nu aan het voorgroeien onder LED, en heb al beetje last van overvoeding, dus bijvoeden gaat echt niet nodig zijn. Al is het wel zo dat ze onder LED echt het minimale aan voedingstoffen/water gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb veel goeds gelezen en gehoord over Biobizz Allmix.

Gebruikte vorig jaar Biobizz Light Mix in 130L kuipen, vervolgens Biobizz Grow en Biobizz Bloom na behoefte toegevoegd.

Is me prima bevallen dus neem aan als je niet veel wilt toevoegen in het begin, Biobizz Allmix een goede keuze is.

 

Het enige wat me tegenviel met Biobizz Light Mix is dat het inklinkte waardoor openingen ontstonden aan de randen van de pot.

Niet bepaald handig met water geven dus moest dit paar keer bijgevuld worden.

Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor? Of een goede mix die bij grotere kuipen niet inklinkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met autoflowers wel. Ik doe hier eerst +-3L in stekgrond, en dan gaan ze in 22L batmix. Heb vorig jaar in ieder geval niet hoeven bijvoeden, en dit jaar ben ik nu aan het voorgroeien onder LED, en heb al beetje last van overvoeding, dus bijvoeden gaat echt niet nodig zijn. Al is het wel zo dat ze onder LED echt het minimale aan voedingstoffen/water gebruiken.

 

Meerdere mensen raden de batmix aan, dus ik heb voor volgende maand alvast een zak batmix gekocht.

Dat wordt voor mij de eerste keer dat ik batmix gebruik.

 

De setup van 2017

 

Maar nu lees ik op meerdere plekken ook dat de batmix (te) sterk/zuur/zwaar is voor de plantjes.

Dus ik zit te denken aan de volgende oplossing: De batmix vermengen met een paar zakken Ecoterra potgrond.

Dan hoef je ook niet bij te voeden.

 

In de Ecoterra die ik heb gevonden, zit al perliet en lavameel, en met de batmix erbij, heb je een leuke samenstelling van de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slim, ik heb inderdaad nu ook last van overbemesting bij en AF. Wat ook kan is voorgroeien in light mix, en dan tijdens de bloei in batmix zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de duidelijkheid, ik wil ze gaan groeien in 4 potten van 21 liter en 1 pot van 30 liter.

Ook is de soort amnesia haze en is het een autoflower.

 

Een simpele potgrond helpt je niet verder zoals je zou willen.

Ik zou bio supermix van plagron halen,en 1 liter van dat spul op 40 liter aarde en je hoeft alleen water te geven en te kijken hoe zij groeit.

Maak er even 100/150 liter aarde mee aan,en flikker dat in je kuil.

 

Best wel de lui en easy methode voor buiten

Is die supermix ook geschikt voor potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net even uitgerekend, ben erop uitgekomen dat ik niet voor een kant en klare potgrond ga of een supermix. Dit wordt mij namelijk te duur.

Dus misschien moet ik toch maar na gaan denken over een voedingslijn? Wat zou ik dan moeten pakken? Heb nog een fles alga bloei van Plagron staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers mogen ook in kleinere potten, dat bespaart weer in de kosten.

Vuistregel is ongeveer 1 liter per week, en autoflower doen er meestal maar 8 tot 9 weken over.

Als je uit gaat van 9 weken, kom je uit op 9 liter en met 1 liter reserve er bij, kom je uit op 10 liter.

 

Hoe groot zouden de autoflower worden volgens de beschrijving? Meer dan 1 meter?

Ik heb ooit ergens een keer gelezen dat 1 liter grond per 10 cm plant ook een vuistregel is.

Aangezien autoflowers in de regel niet hoger worden dan 150 cm, zou je - op grond van deze vuistregel - voor de 15 liter moeten gaan.

Ik zou de vuistregel aanhouden die uitkomt op de meeste liters, maar alles boven de 20 liter is - naar mijn mening - zonde van de grond en van je geld.

 

Ik zou verder niet besparen op de grond. En ik zou alleen een voedingslijn hanteren als je ervaring hebt met die lijn (en met kweken).

Autoflowers nemen meestal al genoegen met de helft van hetgeen de voedingslijn voorschrijft.

Als je in de toekomst van plan bent om met voedingslijnen te werken, test dan dit jaar een voedingslijn op bijvoorbeeld twee planten (en twee of drie op goede grond zonder bij te voeden).

Dan heb je, als de voedingslijn mislukt, dit jaar toch wat opbrengst en ben je voor volgend jaar weer wat wijzer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon de aansluitende plagron voedingslijn gebruiken bij de plagron supermix.

Op alles gewoon de directies volgen,dan kan het niet mis gaan en hoef je niet te testen.

Zorgen dat je de klontjes in de supermix een beetje stuk knijpt ,en zeer goed mengen.

 

Kind kan de was doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...