Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Led Lamp Kopen.

Recommended Posts

1000 w bij eivol 

17 hours ago, macerror said:

mooi spul mooie site >
ik wil niet zeiken want ik moet pissen maar tis me voor de keutel nog te duur man heey !

:verrygood

 

Maar wel goed die 200 euro duurder heb ik er de eerste ronde al uit

Edited by Ronaldkoeman

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Wietefras said:

Dat is meer een marketing verzinsel dan dat dat echt zo is. Als je meer direct licht hebt dan wordt dat juist al gepakt op het bovenste bladerdek. Daarom is het juist beter met minder zware leds werken (en dan meer darvan) die er dichter op kunnen voor meer diffus licht zodat het van de zijkanten onder het blad door kan schijnen.

Sowieso is "penetratie" meer gerelateerd aan lichtintentiteit dan aan stralingshoeken.

Het probleem met led troep is te lage efficientie en juist een te kleine stralingshoek waardoor het ding alleen midden in de tent een felle cirkel geeft. Waar ze dan de intensiteit meten en kraaien dat ze met 50% van het vermogen een HPS evenaren. Ja ra je de koekoek als je maar 1/3 van de tent belicht dan kom je wel aan dezelfde intensiteit ja.

Paar procent meer dan 2umol/s/W (bij 65C ipv 25C)

Of het nou in of ex BTW is maakt toch relatief niet uit?

GPleds.com heeft  een professioneel 240W armatuur voor €450:  https://www.gpleds.com/nl/bridge-advanced.html

Dan ben je goedkoper uit en dan zitten er 4 van die Cree COBs op in plaats van 3. Op 60W en bij een lagere temperatuur (door geforceerde koeling en geen lens erop) komt zo'n CXB3590 dan wel op 2,3umol/s/W.

 

 

sorry maar totaal niet mee eens uit eigen ervaring. met die 3 of 5w led diodes kan je ze praktisch op het bovenste bladerdek hangen en ziet het er boven in wel goed uit, maar onderin is het echt allemaal fluf. echt waardeloos en meer werk en uiteindelijk minder opbrengst omdat een groot gedeelte van de fluf echt onbruikbaar is. alleen leuk als je je plantjes heeel kort houdt. Ik heb al een aantal grows met de cxb3070 en cxb390 gezien en dan is het heel erg duidelijk merkbaar dat de toppen onderin het veld ook harde golfballetjes zijn. hoe weet je trouwens zeker dat dit de cxb3590 is? als dat zo is, dan is het iig kwaliteit en geen goedkope chineze cob merk.
En idd dat heeft zeker ook met lichtintentiteit te maken en al die goedkope leds uit china hebben een zwakke lichtintentiteit. die hebben gewoon geen diepstraling. maar daarnaast heeft stralingshoek wel degelijk effect op de lichtintentiteit, want hoe kleiner de stralingshoek, hoe intenser het licht aangezien het gebundeld wordt en dus ook weer diepere penetratie...

in of ex btw maakt voor een glastuinbouw bedrijf wel veel uit. wij met ons hokje kunnen die btw niet terugvorderen lol

die GPleds.com zijn trouwens helemaal niet professioneel. is exact hetzelfde als een zelfbouw, maar dan hoef je het niet zelf te bouwen. gewoon een stukje aluminium met de cobs erop geplakt en fannetjes erop geschroeft. Totaal onbruikbaar voor de professionele glastuinbouw en eerlijk gezegd ook niet geschikt voor onze hokjes. wil jij het riskeren om ze onbeheerd bloot te stellen aan een hoge lv en al dat water overal? Al het electra en cob module ligt open en bloot. nou nee dank je. en daarnaast kunnen de fannetjes kapot gaan en branden de leds door. als je leds het dan begeven kan het funest zijn voor je sessie. zeker als je niet elke dag ff kan kijken.

Edited by miltank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voor merk A de btw kan aftrekken, kan dat toch ook voor merk B? Of zijn er ook lampen waar je geen btw over betaalt? Nee dus, dus wat is precies je punt met die btw?

Voor de rest ga ik even rustig achterover zitten en kijken hoe alles wat je zegt vakkundig onderuit gehaald wordt :popcorn:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, cannarie said:

Als je voor merk A de btw kan aftrekken, kan dat toch ook voor merk B? Of zijn er ook lampen waar je geen btw over betaalt? Nee dus, dus wat is precies je punt met die btw?

Voor de rest ga ik even rustig achterover zitten en kijken hoe alles wat je zegt vakkundig onderuit gehaald wordt :popcorn:

 

 

ik heb het ook niet over merk A of merk B, maar de aanschafprijs als bedrijf of particulier. Dus ik begrijp jou punt niet over merk A of B.

Voor de rest ga ik ook even rustig achterover zitten en kijken OF alles wat ik zeg vakkundig onderuit gehaald kan worden. Ik kan er namelijk ook wat van leren en ik beweer echt niet dat ik de waarheid in pacht heb... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, miltank said:

sorry maar totaal niet mee eens uit eigen ervaring. met die 3 of 5w led diodes kan je ze praktisch op het bovenste bladerdek hangen en ziet het er boven in wel goed uit, maar onderin is het echt allemaal fluf. echt waardeloos en meer werk en uiteindelijk minder opbrengst omdat een groot gedeelte van de fluf echt onbruikbaar is. alleen leuk als je je plantjes heeel kort houdt. Ik heb al een aantal grows met de cxb3070 en cxb390 gezien en dan is het heel erg duidelijk merkbaar dat de toppen onderin het veld ook harde golfballetjes zijn.

Dat heeft dus niets met de stralingshoek te maken. Nou ga je ineens over op wattage per led? De individuele diodes in een CXB3590 draaien maar op een halve watt per stuk (80W/144 leds). Die hebben dus volgens jou geen enkele penetratie?

Sorry, maar je verhaal klopt echt van geen kanten. Je verwart de penetratie door totale licht productie met verkeerde aannames over stralingshoeken en plaatselijke licht intensiteit plus nog een sausje van marketing verhalen over led wattages.

Sowieso hebben we weinig aan anecdotische verhalen over "goedkope Chinese leds". Die zijn altijd knudde ja.

Quote

hoe weet je trouwens zeker dat dit de cxb3590 is? als dat zo is, dan is het iig kwaliteit en geen goedkope chineze cob merk.

Bij GPleds staat het gewoon in de specs en in het geval van die armaturen van jou haal ik het uit de foto.

 

Quote

in of ex btw maakt voor een glastuinbouw bedrijf wel veel uit. wij met ons hokje kunnen die btw niet terugvorderen lol

Misschien moet je de betekenis van het woord "relatief" even opzoeken. Wat is meer: €600 minus BTW of €450 minus BTW?

 

Quote

die GPleds.com zijn trouwens helemaal niet professioneel.

Dat GPleds armatuur zit netjes in een behuizing en ze gebruiken kwaliteits onderdelen. Fans gaan jaren lang mee. Die van mij draaien al 4 jaar. Dat de leds doorbranden als de fans uitgaan is ook zo'n mythe. Ik heb zelf ook zo vaak gehad dat de fans per ongeluk uit stonden. Is geen enkel probleem. Het wordt wat warmer allemaal, maar ook weer niet zoveel warmer dan met een passief gekoeld armatuur. Zeker niet als er ij dat passieve ding ook nog eens lenzen op geschroefd zitten waardoor de warmte niet goed weg van de COBs kan.

Maar goed, ik begrijp dat je verkoper bent van die armaturen die 3 COBs erop? Zou zeggen doe er 4 COBs op ipv 3, haal die lenzen eraf, doe wat aan de prijs en probeer het nog een keer.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heerlijk die ledfights :specool

genieten met de grote G .

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...