Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Qwuakerd

1St Time Guerilla Kweek

Recommended Posts

Dit jaar ga ik voor het eerst een guerilla kweek doen, de spot is gekozen de meeste voorbereidende werkzaamheden gedaan, en ik had een plan in mijn hoofd over hoe ik de kweek wilde aanpakken, op of aanmerkingen zijn altijd welkom en het liefst natuurlijk tips :)

 

Allereerst zijn de plantjes die ik ga kweken een autoflower namelijk: 00hashchis

 

Ik kweek ze vanuit zaad en wil ze gaan ontkiemen zoals beschreven in de guerillagids en ik ga ze voor laten groeien in een kast met 3 tl buizen van 24 watt , mijn lichtregime wil ik zetten op 24/0 aangezien ik gelezen heb dat dit alleen maar goed zou zijn voor autoflowers (hoeveel bewatering hebben ze eventueel nodig bij 24/0?).

 

Nadat ik ze sterk genoeg acht gaan ze naar de locatie en worden ze over gepot in 11L potten, waarbij ze in een mix van 5,5L potgrond, 1 kopje kippenmest, 1 kopje kalk en 1kopje houtas en 5L cocosblok en 1 worm komen te staan (Misschien over voeding?) ze staan mooi beschut tegen de wind en zouden goed veel zonlicht moeten kunnen vangen op de spot.

 

Voor de bijvoeding heb ik gekeken naar de voorgestelde compostthee en die vind ik erg interresant echter ben ik wel bezorgd of daar genoeg stikstof inzit voor de groeifase (hoe vaak per week/maand bijvoeden?) En voor de bloeiase schijnt fosfor en kalium zeer belangrijk te zijn.(de verhoudingen daarvan in compostthee zijn me niet duidelijk) Ik wil graag organisch bijvoeden dus daar zou ik graag over bijgeschoold worden door iemand met ervaring ;)

 

Verder wil ik ze graag zo snel mogelijk oogsten dus efficiency staat voorop ik hoop door de organische kweek de kwaliteit te waarborgen.

 

Als ik informatie vergeten ben te posten en je bent nieuwsgierig dan hoor ik het natuurlijk ook graag en zal ik zo snel mogelijk antwoorden.

 

Tips op of aanmerkingen zijn van harte welkom en ik wens iedereen een fijn groeiseizoen 2017 :)

Edited by Qwuakerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

De volle grond vond ik nog te riskant omdat op mijn spot een zeer speciale ondergrond aanwezig is, ik heb een aantal monsters meegenomen van de ondergrond daar om te kijken of het geschikt is voor de groei. Als blijkt dat dit zo is haal ik de potten weg voor de tweede draai als ik dat haal. Overigens staan de potten er al en is er niemand op die spot geweest voor minstens 2 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graaf dan een gat en gooi en potgrond in..

 

Suc6 met iedere dag water geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers moet je ook niet zo vaak overpotten. Anders haal je er nooit het maximale uit. Auto's op guerrilla is ook niet echt een goed idee. Potten ook niet zoals Wiekspiet ook al zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik vragen waarom auto's geen goed plan zijn voor guerrilla ?

Zover ik het begrijp zijn ze sneller klaar, blijven redelijk klein en wortelen als een gek.

Welke nadelen hangen hier dan aan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan de zaadjes ook ontkiemen al in de kweektray zou dat beter zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom, mijn woord is nog niet veel waard.

Autoflowers groeien snel en gaan meteen de bloei in, als je een normale plant overpot krijgt deze ook een flinke klap, echter omdat deze nog aan het groeien is komt deze de klap wel te boven.

Dus overpotten is nooit optimaal.

Een autoflower gaat vrijwel meteen bloeien en kan dus niet in chill modus herstellen van die klap.

 

Wat ik zelf nog moet ondervinden maar mij wel logisch lijkt: je hebt potjes van afbreekbaar materiaal.

Ik neem aan dat je moet oppassen met water geven aangezien je pot uit elkaar valt met een beetje water.

Maar!, de wortels worden niet tegengehouden en je kan dat afbreekbare potje 'planten' in een grotere pot of de volle grond zonder dat het plantje ooit weet heeft gehad dat het in een klein potje heeft gezeten.

Mits de wortels niet uit het potje zijn gegroeid natuurlijk.

 

Corrigeer me als ik het fout heb, zo doende leer ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een kweektray van karton en wilde proberen het karton weg te knippen om zo de plant te ontlasten van het over planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers zijn in guerilla geen goed idee omdat ze rotten waar je bij staat (de meeste)

Maar als je een snel rokertje wil, zou ik ze wel zetten..

 

Autoflowers kun je het beste meteen in de grond zaaien waar ze uiteindelijk in moeten komen te staan

Of de eerste week na ontkiemen overzetten.. als je ze te lang in kleine pot laat blijven ze klein en dat is zonde en eventuele wortel schade hersteld bijna niet meer.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn spot is wel echt afgeschermd van de elementen waardoor ik verwacht dat ze niet erg gaan lijden. Hopelijk kan ik daarom ook juist de rot uitsluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je guerilla kweken met een climate controller dan?

Zodat je geen dauw meer op/in de planten krijgt?

 

Achja. Gewaarschuwd mens telt voor 2 :)

Edited by Wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen Climate controller maar we gaan het zien ik hou iedereen hier op de hoogte. Ik had wel graag wat advies gehad wat betreft ontkieming, grond en voeding keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al die topics heb ik al doorgespit maar ik was er niet zeker van dat het geschikt zou zijn voor guerilla autoflower. Maar fijn om te weten van wel :) bedankt voor de verwijzingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik in een ander topic heb gesteld gaat het een beetje vaag met m'n plantjes veel zien er goed uit en een aantal een heel stuk minder. Ik ga proberen wat foto's uploaden van mijn zaailingen als ik uitgevogeld heb hoe het moet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan ze al buiten ?

Afgelopen nacht zal niet leuk voor ze zijn geweest, veel succes in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nu toch echt wel defcon 1 aan het worden, er beginnen er ook al een heel stel gele puntjes te krijgen, er zijn er weer een paar omgevallen omdat ze gewoon zeer slappe stammetjes hebben, en sommige zien er weer bere sterk uit. Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is eerlijk gezegd, omdat er totaal geen consistentie in zit. Ze zitten in kartonnen voorgroei potjes met kokosblok, ze zitten in een voorgroei kast waarbij de Tl buizen ongeveer 35cm van de plantjes afzitten er zitten 2 gaten in voor de ventilatie en de frisse lucht, ze volgen een lichtregime van 20/4. Ze krijgen op het oog water als ik denk te zien dat de grond droog is besprenkel ik de grond met een plantenspuit. In de grond zat geen voeding ik heb echter wel 5 dagen geleden een klein beetje voeding gegeven met een verhouding van 1 op 10 voeding op water. Nu zijn er 3 voornaamste problemen: 1 sommige hebben VEEL te dunne stammetjes, 2 er beginnen nu ook plantjes geel te worden, 3: Na het ontkiemen, (ik heb het worteltje gezien voor het planten van de zaadjes) zijn er een paar totaal neit op gekomen. Wat doe ik verkeerd?? Dit is wel echt een dringende vraag. Moet ik er een ventilator op zetten?? Moet ik ze overpotten?? Zit de TL buis er te ver van af?? Zou iemand mij van advies kunnen voorzien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een foto?

 

en zou de tl naar beneden doen op 10-15cm van de plantjes.

 

Hoe oud zijn ze momenteel?

 

En een ventilator stilletjes over het bladerdek laten waaien, helpt inderdaad voor stevigere steeltjes

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee ouwe reus,

volgens mij doe je veel te moeilijk.

 

ik gebruik geen lamp, geen voeding, alleen potjes en aarde, als ze de volle grond in gaan dan zijn ze al gewend aan deze situatie.

mijn ervaring met die kartonnen potjes is kut, binnen geprobeerd om niet te hoeve overpotten, maar het zit de wortels toch in de weg.

 

 

 

denk volgende keer gewoon aarde gebruiken, kokos zit geen voeding in.

licht op 18/6, planten hebben ook rust nodig, ze groeien in de nacht..

 

en kweekkast met lamp en afzuiging is verboden, kan je net zo goed 100 planten of meer afbloeien binnen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

en kweekkast met lamp en afzuiging is verboden, kan je net zo goed 100 planten of meer afbloeien binnen :)

Dom gelul?

Jij groeit jou planten toch ook thuis voot? Met of geen lamp als je er meer dan 5 hebt ga je 'nat'

En ook guerilla kweken is verboden.

 

Qwuakerd

Je hebt van die kleine voor groei tentjes (propagators) 60x90x60 (lxbxh)

Hang daar paar tl buisjes in of tneon setje kleine afzuiger en filter als je wil.(kun je gebruiken om in te drogen)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo kerel :wtf:,

 

ik heb er teveel en ze vliegen er gelijk uit als er zo'n padvinder voor m'n deur staat.

en volgende week ga ik ze op de plek verder laten voorgroeien omdat ik dit risico niet wil open.

ik kweek buiten omdat ik geen kerstboom-size planten in m'n (eigen) tuin ga zetten en ik wil er tientallen.

Dan houd ik er nog wat aan over :wave:

 

5 (in de tuin)worden er gedoogd, tenzij je lampen, afzuigers en weet ik et wat gebruikt. dan ben je bedrijfsmatig bezig volgens hun.

ik heb binnenplanten gezien met een halve kilo eraan. ze kijken ook naar het gewicht wat eraan zit,

5 kerstbomen van 2 ons ga je ook gewoon voor naar de rechter, en eventuele huisuitzetting of poging)

met al die politie voor de deur zullen je buren blij met je zijn. en je gaat de rekening krijgen van het opruimen..

 

https://www.politiea...k/PDF/44532.pdf

 

zodra de wiet geknipt is of van de stam af is dan is het wiet en daarvan wordt (thuis) 30 gram nat of droog gedoogd, en buiten 5 gram.

het bewerken van hennep is ook in strijd met de opiumwet.

 

helaas spreek ik uit ervaring......wietspiek

 

om het dan nog maar niet te hebben over een vordering tot ontneming van het zogenaamde wedererchtelijk verkregen voordeel & een correctie op je aangifte inkomstenbelasting.

 

wees gewaarschuwd het is het risico niet waard tenzij je 2, 3, 400 stuks doet aftelen en na twee of drie oogsten gewoon (met een extra jaarinkomen in je ouwe sok) stopt, voordat je gepakt wordt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...