Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Oude Aarde Opwaarderen

Recommended Posts

Wat is een mooi alternatief voor de bac bio bloei die ik nu gebruik dan?

 

En misschien word het tijd om het forum over te dragen aan hen die wel actief is, in een nieuwe vorm een doorstart maken. Er is zoveel kennis hier opgeslagen en aanwezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die doorstart is al gemaakt met Weedforum.eu waar een aantal leden posten die hier vroeger actief waren.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

BAC bio bloom is een prima product bruinevingers, Ik bedoel meer de tabs en de schimmels van BAC, daar betaal je echt de hoofdprijs voor. Bij Biotab en BAC zijn die producten gewoon echt duur in vergelijking met de producten van PHC. 100 tabs bij PHC voor 59.95 bij Biotabs €.... komt ie 122,00!!!!! dat is een keer zo duur. Echt belachelijk. het zelfde geld voor Bactrex en Mycotrex, dat prijsverschil kan je niet uit leggen vind ik.

 

BAC bio bloom is in mijn ogen een prima voeding, dit geef ik mee vanaf week 3 12/12, ingrediënten zijn; luzerne meel,gemengde melasse,Kali Vinasse, Yuccah en silicium, dus voeding voor de plant en bodemleven. Biobizz groei en bloei en topmax icm met tabs, schimmels en bacterien heb ik ook goede ervaringen mee, dat is een eventueel alternatief.

Edited by Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die biobizz gebruikte ik vroeger.

 

Ben gewoon blijven hangen op bac. Doe eigenlijk altijd nieuwe aarde, plant + myco's, en dan bijvoeden vanaf week 3 idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biotabs. eu

Nog nooit zo'n slechte bio ronde gedraaid als toen ik die Biotabs probeerde want de BAC was op bij de GS en ik kon weer eens niet wachten, moest wat meenemen. Ik gebruik nooit BAC tabs overigens.

 

Als de voeding al deed wat ie zou moeten doen is het in vergelijk tot zeg een BAC bio kuurtje 4x zo duur en werkt het voor de helft. De Orgatrex uit de fles krijgen na het schudden (klotsen eerder) is best al een hele kunst.

 

Reken uit je (bio) winst met de BioTabs :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedt op maat en niet op voorraad. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zo, OR. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die buffertabletten zijn geloof ik NPK: 12-8-8 geloof ik.Beetje teveel stikstof naar mijn mening voor als sativa's kweekt, tenzij je een compleet oerwoud wilt gaan kweken.Of de zadenbusiness goed gaat is ook maar de vraag.Veel soortjes van Esko niet op voorraad, las nog van iemand die voor USD 500, - besteld had, maar was niet aangekomen, dus dat moest ook weer opnieuw verzonden worden.Sannie schijnt nu wel een veel betere verzending te hebben gevonden, dus het beste maar hopen voor de kwekers buiten Nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat werken met oude aarde........geeft dat niet al die beestjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf gebruik altijd biobasis en biobodem gemixt door de aarde. Misschien leuk om eens te proberen ik heb er goede resultaten mee. En vindt het net iets beter dan tabs. Gedurende de hele ronde geef ik green accelerator mee en pk13/14 van canna. 1x per week kan je green leaf geven daar worden je planten wst sterker em resistenter van. Het is btw ook een goede manier je voeding is spotgoedkoop en je doet er lang mee.

Ik mix 30ge biobasi en 15 gram biobodem door 11 liter grond.

 

Het is te verkrijgen op tuinkenner.nl.

Tevens verkochten ze daar vroeger xardin tabs die volgens mij ook hetzelfde zijn.

 

Via google zijn die te vinden ik meen 20 euro voor 40 tabs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb 500 liter jongkind aarde welke ik ga opwaarderen.

 

De verkoper heb ik gemailed, die zegt 3 liter wormenmest en 2 liter premix, per 50 liter aarde.

 

Dat lijkt mij een beetje overkill, want dan zitten we op 30 liter wormenmest en 20 liter premix.

 

PG heeft ooit eens geroepen in 1 van mijn topics: 1 liter complete organics.

 

Is dat voldoende? Moet er nog iets van kalk bij oid?

 

En kan ik die aarde eventueel 3 weken stil laten staan, als ik hem gewoon vochtig houdt?

 

Zat te denken bovenste laag aarde eraf, hele bak complete organics erin, zooitje mycos erin, nieuwe aarde erop, inwateren met bactos, en vochtig houden tot nieuwe beplanting.

 

Gaat dat werken?

 

Heb ook nog een hele doos buffertabs liggen. Of wordt dat dan overkill. Lijkt mij dat die complete organics voor groei en bloei levert toch?

 

Ik zie ook die guano poeder, maar die zit super hoog in de P, das voor de bloei rite? Dus het lijkt mij dat ik in dat geval ook tabs moet bijsteken, die als ik het goed herinner vooral N leveren rite?

 

Maar die complete organics zit weer op 2-5-3 :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 liter wormenmest per 50 ltr & een ltrtje of 2.5 lavameel allebei met elkaar mixen er doorheen.3 a 5% premix wordt er aangeraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emmertje van dat spul van PG goed door je aarde heenmixen, zou er geen laag van maken denk ik.

Heb al n hele stapel van die lege emmertjes hierzo, doe verder niks erbij.

En dan gewoon weer starten met groeivoeding tot er zichtbare bloei is na klok om.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet zo dat als je een laagje maakt, en je watert het vervolgens in, dat het zichzelf vermengt door de aarde? Ik heb niet echt de mogelijkheid om het alllemaal door elkaar heen te husselen ben ik bang :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruimte is mijn probleem ;-))

 

Ik kan niet die aarde uit de bak halen, ergens mixen, en weer terug.

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er toch wel 100 liter uit halen.

dan de rest in de bak mixen,

en tot slot die 100 liter er weer door mengen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja in het geval van deze tent is dat best wel lastig. Aan weerszijden heb ik geen ruimte, het staat precies in een 'steegje'.

 

Ik moet er dan denk ik echt op gaan staan, en het pletten van de aarde lijkt me ook kut. Wat ik meestal doe is er karton op leggen en daar dan zoveel mogelijk mijn gewicht over te verdelen om achter opnieuw te beplanten, maar echt gaan lopen mengen e.d, dan moet ik op vol gewicht zitten op de knie'en. en dan krijg je van die drukpunten. Misschien denk ik wel weer te moeilijk hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red-Bull of Always gebruiken ;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff aan Jongkind vragen of die het willen mengen 😬

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een gedoe allemaal, koop dan liever een paar zakken kokos en wat GHE voeding.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...