Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Trektor

Wat Gebeurt Er Met M'n Zaailing?

Recommended Posts

Goedemorgen,

 

Als ik naar de eerste 2 blaadjes kijk van m'n zaailing zie ik dat ze een beetje omhoog krullen? Het is wel al minder dan gister maar hoe kan dit?

 

http://imgur.com/lXRilxe

 

Hoor graag van jullie,

 

Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Erik op de Trektor, het is niet nodig om weer een nieuw topic te openen, gisteren krulden je blaadjes omlaag en vandaag omhoog? Ik zie geen verschil namelijk. Wat ik gisteren ook al zei..... geef je zaailing de tijd om zich te ontwikkelen, komt echt wel goed. Je zaadje is pas net uitgekomen. de ontwikkeling is als het goed is in volle gang, even een kleine uitleg zodat je begrijpt wat je plantje aan het doen is. Je plantje heeft een aantal dingen nodig om zich te ontwikkelen; licht, lucht,water en voedingsbodem in grote lijnen. Eerst moet het zaadje uitkomen, In de eerste blaadjes zit bladgroen (chlorofyl), chlorofyl absorbeert licht en voila er ontstaat een fotosynthese proces het ontwikkelingsproces/celdelingsproces is begonnen. verwacht nou niet dat je van de ene op de andere dag een goed ontwikkelde plant in je pot hebt staan want de ontwikkeling van je zaailing is afhankelijk van verschillende factoren die goed op elkaar moeten zijn afgestemd. Een veel gemaakte fout is te veel water geven, als ik naar de kleur kijk van jouw aarde is die behoorlijk donker wat aangeeft dat je aarde erg nat is, dat vind een zaailing of een stek niet fijn, je hebt de kans dat je wortels gaan verstikken/verzuipen wat de ontwikkeling weer tegen houdt, zorg ervoor dat de temperatuur van je aarde ook o.k. is, als het te koud is remt dat de ontwikkeling, bij een minimale temperatuur van 20 graden zit je safe. Als het echt helemaal fout gaat, dan begin je gewoon op nieuw, maar over het algemeen heb je na een week of 2 na ontkiemen al een mooi plantje in je pot staan.

 

Mocht het echt uitlopen op een fiasco, dan krijg je van mij een nieuw zaadje. ;)

 

Groet Plantformer

Edited by Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had gisteren al willen melden dat t " droogtrekken wel iets langer duurt als een nachtje..

Gewoon even wachten met wateren tot je pot een stuk ligter aanvoelt als nu.

 

@plantformer mocht je echt van wat zaad afwillen hou k me aanbevolen.. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erik, geen zorgen. Als dit je ergste uitdaging wordt deze kweek dan zit je geramd. Als ze er over week nog "raar" uitzien nog maar eens een foto posten. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...