Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

Mister X Gaat Een Dikke Led Lamp In Elkaar Prutsen

Recommended Posts

maakt niks uit man. die 3 reacties in een week kan ik wel handelen.

Ik vind de prijs juist wel meevallen in vergelijking met de commerciële voedingslijnen. een hele run voeding voor 35 euro. Dan heb je aardeverbeteraar, basis voeding, N, en PK

Als je Aptus bijvoorbeeld gebruikt ben je veel duurder uit.

Tsja Aptus is dan ook wel de allerduurste voeding. Al is zelfs dat waarschijnlijk nog goedkoper als je alleen de basisvoeding neemt. Je hebt nu ook al die dure additieven niet.

Een beter vergelijk is dat je voor een 25kg zak professionele tuindersvoeding gemiddeld net zoveel betaald. Feitelijk is het dat ook. Het is standaard tuindersvoeding verdeeld in porties van een kilo.

Ik was iets van 75 euro kwijt voor een zak Calcinit en een zak Yara bruin. Kun je ook zelf op maat mengen. In plaats van 50 keer 35 euro scheelt dat nogal een slok op een borrel.

Gezien de problemen die je noemt zou ik je toch zeker eens aanraden om weer eens een andere voeding te proberen. Je ziet op het .eu forum toch bij de meeste kweken met die voeding wel vrij fluffy resultaten. Misschien iets minder op aarde dan met hydro, maar ze hebben eigenlijk nooit grote gesloten toppen maar altijd meer van die takken met kleine topjes erop. Al gebruiken ze daar ook de verkeerde lichtkleur, wat niet mee zal helpen.

Hetzelfde probleem had ik ooit ook met Bio Nova voeding op aarde. Dat is ook een voeding met een hoge N ratio gedurende de hele kweek. Met GHE FloraNova ging het al direct een stuk beter. Betere smaak ook had ik het idee. Al is die voeding weer irritant dik en lastig te mengen en dat ging ook irriteren.

GHE floranova heb ik ook een hele tijd gebruikt en ook nog wat van staan, idd wat je zegt wat een dikke slurrie.. schudden als een waanzinnige en nog brokken erin.

vrienden die van m’n wiet rookte vonden hem ook lekker smaken :).

zijn er ergens verhoudingen te vinden hoe je calcinit en yara moet mengen?

Ja hier op het forum zijn wat "recepten" te vinden. Meestal wordt dacht ik de "racker verhouding" gebruikt. Die varieert van 1 op 1 tot 1 op 1,5 (één deel calcinit op anderhalf bruin).

Hier bijvoorbeeld wel wat praat over verhoudingen: 

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met fluffy toppen. Dit is de eerste keer. Heb runs gedraaid met 1.3 en 1.4kg op 960watt op omnipotent

Ik heb dan ook 5 goeie aan een gesloten runs gehad met omnipotent. Ik zoek ook het ook niet in de voeding deze run, maar meer in het feit dat het gewoon te vol zit en daarom nauwelijks licht kreeg.

Ook mensen in mijn omgeving draaien goed op omnipotent (op aarde)

Edited by MisterX

Je wilt zeker niet meer dan 5 planten zetten? Want dan hoef je iig niet meer te scroggen en blijft het meer open.

tot nu toe ook nog geen klachten over omni, op de prijs na :p 

Op Rollitup zijn veel mensen erg enthousiast over MegaCrop. Vanwege de prijs, maar vooral vanwege de eenvoud.

Sinds kort ook in Nederland verkrijgbaar. Ik ken echter nog niemand hier die het gebruikt. 

Megacrop

Volgens mij kun je (tegen portokosten) een gratis sample krijgen van 300 gram. In de VS in ieder geval, maar hoe dat zit in Europa, weet ik niet.

Wiet was sneller droog als verwacht. Dit was een slecht teken.

560 gram en 200 gram fluff. en heb bergen fluff weg gegooit.

Deze "test" kan ik wel beschouwen als een flop

Geen scrog net meer gebruiken. maar gewoon grote planten maken zonder net

• Like 1

Wat wordt je volgende test? 

SWIM heeft in het verleden wel eens met 18 liter potten gewerkt. Dan 8 of 9 op 1 M2 (als SWIM het zich goed herinnert) en dan toppen.

Gaf nauwelijks fluf. Tenminste... niet uitzonderlijk weinig, maar 'gewoon' zullen we maar zeggen.

Denk als je nog minder fluf wilt, dan misschien 25 op 1M2 ?

Misschien wil ik wel proberen te main-linen

je gebruikt geen HPS meer dus aan je bulb kan het niet liggen...............of toch je ledlamp, iets ik weet niet wat