Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

Mister X Gaat Een Dikke Led Lamp In Elkaar Prutsen

Recommended Posts

Ik reageer vaak niet omdat ik niets meer te zeggen heb als 'top!' of "Ziet er mooi uit" of zoiets. En daar wordt een topic meestal niet leesbaarder door.

Daarnaast kun je een growjournal ook zien als een dagboek dat je later nog eens terug kunt kijken en checken hoe je het deed. Voor beteringen o.i.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch prima uit ??

Mag nog iets voller :Dben benieuwd naar de fotos van nu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Op verzoek wat foto's

 

21 dagen bloei nu.

De soort is Skittelz uit stek:

Ik gebruik allerlei verschillende technieken om me planten te krijgen zoals ik wil. Dieven, Toppen, Suppercroppen , LST, Lollipopen, Defoliation 

Mijn doel is het zo vol mogelijk te krijgen zonder dat het fluff word, met zo veel mogelijk licht penetratie. Nadeel hier van is de gigantische hoeveelheid knipwerk om deze 5 planten te knippen

45 man uur knip werk is normaal. Ik hoop dat nu te verminderen naar 24 uur met 3 personen.

 

 

Vind het om sommige plekken eigenlijk nog te vol. Heb ijzerdraad gebruikt om de takken wat uit elkaar te trekken zodat het wat minder dicht op elkaar zit. 

met voeding doe ik weinig spannends, gebruik nog steeds omnipotent tot EC 1.8. Plus bij elke waterbeurt geef ik 10ML cal/mag mee op 50 liter

Draai gemiddeld ronde's van 1.0 gram per watt tot 1.4 gram per watt. Heb 1 mindere ronde gehad laatst, dit kwam doordat het te vol zat en te groot was geworden had toen 8 ons goeie wiet de rest was fluff

 

Wel merk ik dat mijn jongen planten het led licht niet zo lekker vinden en slecht aan slaan. Ik ga kijken of dit met de overstap terug naar aarde over is.

 

20190414_181940.thumb.jpg.c1a27d1a244d31f9ef6b6ea46e514ad5.jpg20190414_181928.thumb.jpg.f89f53edb4bd37b1d26c1daf42310886.jpgimage.thumb.png.bdde194616d3523d418eac5170338c2d.png

 

 

 

Hier een foto van een ronde van vorig jaar.

Dat was LA Confidential uit stek

large.20181011_200852.jpg.929fe58ba6792b

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/13/2019 at 11:56 AM, Limbic said:

Beetje jammer misterx. Er reageren maar 2 mensen? Ik zie er al  zo 10 op deze pagina.

Welk soortje heb je staan? Ik ben benieuwd of het knipwerk scheelt en toch goed oplevert. Suc6!

Momenteel voegt gewoon niet zo veel toe voor mij. Ik leer niks nieuws en heb ook geen grote kring met followers zoals de jongens met veel planten hier hebben en een kweekverslag doen. Daarbij kost het ook veel tijd om een kweekverslag bij te houden en tijd heb ik momenteel niet zo veel. Voor specifieke vragen kom ik nog wel op het forum maar bij de meeste dingen weet ik wel waar het aan ligt of kan het forum ook geen doorslag geven . Enigste wat ik nog bijhoud is een kalander voor de weken en met bloei timing.

De rest gaat op automatische piloot. Mensen zijn niet interesseert in iemand die steeds het zelfde kunstje herhaalt, zeker niet als het om maar 5 planten gaat. Zelfs niet als hij 250 gram per plant oogst

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Student becomes teacher.

Als je zegt uitgeleerd te zijn Einstein zou dat wel zonde zijn er is altijd wat te leren. Dat je er geen tijd voor heb is zonde jou kennis word zeker hier wel gewaardeerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de mensen die het leuk vinden. Momenteel is mijn uitdaging om het knipwerk te beperken. Er gaat namelijk insane veel tijd zitten in het knippen van dit hokje, Heel veel takken en toppen op een vierkante meter. Dat is het nadeel van grote planten denk ik. Het moet klaar in 1 weekend van mezelf IVM tijdgebrek, 15 uur knippen op 1 dag is niet ongewoon met 3 personen. en dan soms ook nog de zondag. 

Ik heb een verantwoordelijke baan en vrije tijd is schaars. Dus ben nu op zoek naar manieren om mijn tijd in de wiet te beperken.

 

een kleine trowback naar begin 2018. deze run heb ik nooit meer verbroken.

Super soortje die Ghost Train Haze, Wel herma gevoelig vandaar dat ik haar niet meer kweek

 

Dat was ook me laatste verslag en had hem ook niet afgemaakt

 

 

4 planten Ghost train Haze

 

960WATT

 

1460g kwaliteit +30g fluff = 1490g

1,55g per watt

372,5 gram per plant

662g per m2

 

 

 

 

gallery_45001_19571_2682503.jpg

gallery_45001_19571_6342678.jpg

gallery_45001_19571_9692940.jpg

gallery_45001_19571_8591641.jpg

gallery_45001_19571_4024777.jpg

 

 

 

 

 

Hier een andere run ghost train haze

 

1335g kwaliteits wiet en 49 gram fluff= 1384 en heb de meeste fluff niet eens geknipt alleen de mooiste fluff

met 960 watt is dat een score van 1,41Gpw of 615 gram per m2 of 276g per plant

 

Wat fotos op

49 dagen 12/12 

 

 

 

gallery_45001_19487_3796155.jpg

gallery_45001_19487_741509.jpg

 

Tijdens de oogst

 

gallery_45001_19487_755924.jpg

 

Edited by MisterX
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

45 uur knippen lijkt me zoveel voor dit tentje...

Is toch iets van tussen de 2 en de 2,5 M2 ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,25m2

 

Der zitten veel meer takken in deze tent als met 11 of 18 liters. Soms is het nog meer als 45 uur afhankelijk van de hoeveelheid blad wat erop zit. Het knipt gewoon niet snel weg met de kleine toppen en grote hoeveelheid takken.

Laatste keer is er wel 55 uur in gegaan in 2 dagen met 3 personen. Dit was voor mij dan ook de reden om een keer wat anders te proberen, Als dit niet werkt ga ik proberen te mailen

Ik help een vriend ook wel eens met knippen en daar zijn we een stuk sneller klaar die kweekt in 11 liter.

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een knipmachine kopen. 

Ik zou helemaal knettergek en suïcidaal worden als ik tegen zo'n berg werk zou zitten aankijken, met dan zo'n - relatief - kleine opbrengst.

De kwaliteit zal prima zijn, en het is ook vast gezellig, maar aan alles zit een grens :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is vreselijk inderdaad, word er ook helemaal gek van en kijk er echt tegen op.

Bij tumble trimmer lees ik veel negatieve verhalen.

ik ben beetje bang dat ik met een knipmachine alles kapot maak of dat het nog niet goed genoeg is geknipt, is deze angst onterecht?

Welke vind jij goed?

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde tentje en ik knip alleen. Vorige ronde was Lavender en dikke harde knotsen die gemakkelijk in de tumble timmer konden. Als toppen mooi compact zijn is het wel te doen......anders ben ik 3 weken bezig en alleen met de tumble klaar in 4 dagen.

Blad word goed genoeg geknipt alleen sla je wel redelijk wat toppen los van de tak en das wel jammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees juist het tegenovergestelde. dat het beter geschikt is voor kleine toppen, en van de foto's die ik gezien heb knapt het er niet van op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen grote hoofdtoppen nee. Met de cob's waren de toppen zéér compact en van middelmatige grote.

Als ik naar het eindresultaat kijk is met de hand natuurlijk netter maar duurt 10x zo lang en dan ben ik héél blij met de trimmer.

Als je 2 man hulp heb is het misschien niks maar voor mij onmisbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerlijk gezegd dat jullie met z'n 3en ook extreem sloom knippen. Op 11 liters knip ik zelf 3 planten per uur, in jouw tentje zouden 32 stuks van 11 liter passen, dit zou mij in mijn eentje ong. 11-12 uur kosten. Ik begrijp dan ook echt niet hoe jij hier 4 à 5 keer zo lang over kunt doen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

32 potten staan ze straks tegen elkaar dan kan je je plantjes toch geen ruimte geven?

Voor mij max. 10 planten op 11 liters op 1m.

Ik ben wel benieuwd hoe groot je ze laat worden pindarots en hoe lang je ze voorgroeit? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een 150x150 passen er 36 11 liter potten, grote planten zijn veel bewerkelijker als kleine planten op 11 liter potten. ik heb ook al enkele keren een 11 liter tent leeg geknipt en daar waren we inderdaad vrij snel klaar.

op 11 liter potten groei ik met een sativa 1 week voor en met een indica ongeveer 2 weken op 11 liters. Met beide heb ik dus ervaring alleen van deze kweekjes zijn nooit verslagen gemaakt.

 

de foto hieronder zijn 36 planten op 150x150. je ziet dan ook 36 toppen eigenlijk. De toppen zijn wat zwaarder per stuk als bij een scrog, ik heb er alleen veel meer.(niet mijn foto)

 

post-774-0-73546200-1430148731_thumb.jpg

 

Kijk nu eens kritisch naar de hoeveelheid toppen op de onderstaande foto. Het zijn veel meer toppen en heel dicht tegen elkaar aan. en dan 30 tot 50cm lang Ik heb geen grote Cola's maar heel Medium size toppen met veel bolletjes.

 

ik heb veel eens geteld en er zijn meer als 100 hoofdtoppen, en dan is er voor elke hoofdtop ook nog wel een tak met bolletjes/wat kleinere toppen

en daaronder een laag fluff van soms wel 20 tot 30 cm wat ik niet eens knip maar zo weg gooi.

 

Het is dat je niemand kan vertrouwen met dit anders had je het van mij mogen knippen als aangenomen werk.

gallery_45001_19487_3796155.jpg

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip altijd met tumble trimmer, alleen hoofd toppen met de hand.

anderhalf uur op 16 planten met 2 man. Heb nog nooit klachten gehad over kwaliteit.

moet wel zeggen je ziet wel verschil tussen hand geknipt of machine knipt. Met de hand is wat ‘witter’.

weet niet welke streek je komt maar je mag em gerust een keer proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Limbic said:

32 potten staan ze straks tegen elkaar dan kan je je plantjes toch geen ruimte geven?

Voor mij max. 10 planten op 11 liters op 1m.

Ik ben wel benieuwd hoe groot je ze laat worden pindarots en hoe lang je ze voorgroeit? 

Het voorbeeld was theoretisch, maar als je 3 à 4 takken per plant aanhoudt bij 11 liters tegen elkaar aan, krijg je een mooi dichtgegroeid veldje. Voorgroeien verschilt natuurlijk per soortje, maar als je langer met dezelfde stek werkt weet je wel hoelang je moet voorgroeien/schakelen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk zal elk apparaat net wat meer eraf 'slopen' als wat je met de hand doet.

Maar het is een keuze: Wil je 2 dagen met 3 man in een tent zitten, of binnen een dag in je eentje klaar zijn?

Wil je per se de maximale opbrengst of neem je met iets minder genoegen? keuzes, keuzes, keuzes.

Er is vast ergens een middenweg te vinden.

Maar effe heel flauw, economisch bekeken. Stel je knipt met een machine van € 300 in 15 uur en zonder machine 55 uur. Dat is een verschil van 40 uur. Zelfs met het grootste kut bijbaantje verdien je in die 40 uur tussen de € 300 en € 400. Dus als je gaat werken, heb je die tumble trimmer terugverdiend. 

Misschien dat die apparaten uit Amerika (die met die verticale buizen met gleuven en de messen aan de buitenzijde) het netter doen, maar die zijn stervens duur. Tumble trimmer, zowel handbediend of met motortje werkten prima. Spin Pro weet ik zo gauw niet. Ik zou wel net als Wiekspiet zegt de hoofdtoppen met de hand doen. Alleen die kleine zooi erin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, MisterX said:

ik heb veel eens geteld en er zijn meer als 100 hoofdtoppen, en dan is er voor elke hoofdtop ook nog wel een tak met bolletjes/wat kleinere toppen

en daaronder een laag fluff van soms wel 20 tot 30 cm wat ik niet eens knip maar zo weg gooi.

Die laag fluff is perfect om ICE van te draaien wat je misschien nog wel meer oplevert dan die 100 hoofdtoppen wiet;)

Laatste keer dat ik in een CS was waar ze het verkochten (ruim 10jr geleden) stond het voor € 25/gr op de kaart.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel een skuff maker. Waar zitten de messen en scharen vraag ik me af.

Droge wiet moet je niet schudden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wiet moet vaak zo droog zijn dat het zowat verkruimelt..

Dus ik zou zo,n trimbag niet aanraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...