Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

Mister X Gaat Een Dikke Led Lamp In Elkaar Prutsen

Recommended Posts

28 dagen bloei

PH 6.0 EC 1.9  10ml op 50 liter Cal-Mag de rest Omnipotent

Het is er rustig aan toe gegaan laatste week. dag temperaturen zijn niet boven de 27 graden geweest en nacht temperaturen zijn niet onder de 20 graden geweest de luchtvochtigheid hang rond de 45%

De toppen ontwikkelen zich rustig aan verder, ben benieuwd hoe ze zich verder gaan ontwikkelen volgende weken. ik denk nu al te zien dat er bijna helemaal geen fluff meer op zit deze keer omdat het licht redelijk penetreert.

Als ik hier meer dan 1000 gram afhaal word dit mijn nieuwe werk methode want wil niet meer scroggen.

 

De 3 voorste planten vertonen iets lichtere bladeren als de planten achter die nog donker groen zijn deze planten zijn iets groter als de achterste. het iets geler worden van de bladeren komt door overbelichting van de planten de led lampen geven zoveel licht dat de planten wat gelig worden halverwege de bloei. De achterste planten hebben dit niet omdat deze iets verder weg van de LEDS staan en daar schijnen niet meerdere LEDS op. Dit geel worden heeft niet echt invloed op me eind gewicht, ik kan me wel voorstellen dat bij lang bloeiende soorten dit uiteindelijk wel nadelen kan hebben. ik kweek echter nooit soorten die langer als 9 a 10 weken moeten dus ik ondervind geen nadelige gevolgen.

 

 

P.S

eind week 2 heb een groeistopper gebruikt omdat ik vond dat ze te groot werden.Veel mensen zeggen dat dit negatief is voor de opbrengst dus we gaan dit zien

 

 

eindweek4.thumb.jpg.8e05d2cddde66cd983ac43564c06530e.jpg

 

 

 

Edited by MisterX
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk bij de boxfan ventilator dat het ook veel verschil maakt of de plant in de luchtstroom staan. Ene kant van m'n tentje verdampen de planten een stuk sneller dan de andere kant, waardoor ze logischerwijs ook meer voeding verbruiken en nodig hebben. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal hem vanavond eens in een andere hoek hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Klaas Bruinsma said:

Mooi veldje X de 1k is je gegund :tu

verwacht dat dit wel gaat lukken, hoop eigenlijk op meer. dat red ik normaal ook :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, MisterX said:

word dit mijn nieuwe werk methode want wil niet meer scroggen.

Is dat wat normaal fluffig word je nu heb weg gediefd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ook in grote kuipen gaan kweken. 4x90 liters en in mn andere tent mn moeder. Ik ga t proberen met mapito zonder scrog. Geen idee of dit eerder geprobeerd is.

Hoe lang groei jij voor eigenlijk? Ik kan mn leds niet dimmen en 5 weken 18/6 lijkt me nogal prijzig... (Ik heb wel 2 tneons van 110 watt, maar die zullen niet 4*90 liter belichten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees Amnees

 

Als ik ze meteen in de aarde/kokos zet als aangeslagen stekje dan ongeveer 4 weken. Dan zal je bij een sativa wel je best moeten doen dat hij niet te groot word een goeie sativa red je het ook nog wel met 3 weken voor groei. zelf gooi ik ze op het laatste moment in de bloei voordat ze te groot gaan worden, Ik wil mijn ruimte namelijk goed vol.

Ik zet dan 1 van mijn 3 armaturen uit en dim mijn lampen zodra mijn planten goed aangeslagen zijn knal ik ze op volle licht sterkte. Als jij Meanwell drivers hebt moet je deze als het goed is kunnen dimmen met een schroevendraaier die je in een klein gaatje steekt in de driver. Ik maak me niet druk om de stroom kosten. Mijn opbrengst is er ook naar.

Als ik klaar ben met een run neem ik altijd even een maandje pauze. Dit compenseert weer kwa stroom kosten.Ik draai ook maar 3 ronde's per jaar, vind het wel prima zo heb genoeg andere dingen te doen.

laatste rondes heb ik problemen met het aanslaan van jongen planten onder de COBs. deze ronde heb ik ze dan ook 3 weken voorgegroeid in een 4 liter potten onder T-neon en daarna nog eens 3 weken in de grote tent. Het liefst heb ik ze meteen in de mega potten dit verkort de voor groei tijd namelijk. Dit gaat echter niet zo  makkelijk onder de COBs

Volgende run ga ik het weer eens proberen op aarde om te kijken of ze dan beter aanslaan. Bij een maat van mij leek dit te werken.

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste 35 dagen bloei zitten erop, ze gaan nu dus aan week 6 beginnen.

Vind de top ontwikkeling eigenlijk een beetje tegen vallen. Het lijkt allemaal wat kleiner te zijn als ik gewent ben. Vind ook dat de takken iets minder dik geworden zijn als met een echte scrog.

Verder ziet het er wel goed uit. Toppen beginnen wel om te vallen, ga ze weer omhoog binden met binddraad

PH 6.0 EC 2.0 

Ferto-meter staat nog steeds in het groen. ze drinken ongeveer 3.5 liter per dag

 

kiekeboe11.thumb.jpg.06c090d5ca5b5340c4e1fdd2f6553895.jpgkiekeboe1.thumb.jpg.33b00c726465a35633becbff43bb00c7.jpgkiekeboe.thumb.jpg.aa9450938b00a8b783cb4300c454b1bf.jpg

 

 

 

Edited by MisterX
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar denk je zelf dat het aan ligt dat ze nu minder ontwikkeld zijn vergeleken met voorheen dan?

Het blad lijkt wel heel erg donker nog. Zit er niet teveel stikstof in je bloeivoeding? Dat wil ook nog wel eens de topontwikkeling remmen.

Sorry, weet niet of dat al besproken is, maar hangen je lampen ook niet wat te hoog (hoger dan 35cm)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampen hangen op 40 45 cm. wou testen of de bladeren minder gebleekt zouden worden. 

Bleek aan de ventilator te liggen. ik laat hem vandaag wel zakken naar 35 cm kijken of het dan wat harder gaat.

 

Normaal gesproken hangen ze ook wat langer, maar dit is voor het eerst dat de planten niet zo extreem groot zijn.

Karel spreekt altijd over een CM als 50 als idealen afstand. Dus dacht eens testen hoe de planten de wat grotere afstand vinden.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja Karel roept wel vaker foute dingen. Ze snappen daar de natuurkunde erachter gewoon niet goed en dan roepen ze maar wat.

Buiten dat gebruiken ze ook die onhandige lampen met maar 1 zware COB in plaats van meerdere wat kleinere. Als je maar 1 COB ophangt op je hele kweekoppervlak, dan moet die inderdaad stukken hoger hangen dan als je er 9 ophangt.

Elk van jouw COBs moet een oppervlak van zeg 50x50 belichten. Als je de COB met een stralingshoek van 120 graden op 2/3 van de grootste maat van het te belichtten oppervlak hangt dan wordt je licht goed (genoeg) verdeelt. Dus voor 50x50 kom je dan op 50cm * 2/3 = 33cm. 50cm is dan dus veel te hoog.

Als je zoals Karel 1 zware COB (of twee)  in een 100x100 tent hangt dan moet die op 100 * 2/3 = 67cm hangen om het licht goed verdeeld te krijgen. 50cm is dan gewoon te laag. Zeker als je ook nog ziet dat hij geen enkele reflectief materiaal op zijn wanden heeft. 

 

De lamp te laag hangen geeft teveel licht in het midden van het oppervlak en te weinig licht aan de zijkanten. Met ongelijkmatig ontwikkelde planten als gevolg. 

De lamp te hoog hangen geeft wellicht nog iets beter verdeeld licht, maar ook oer het geheel genomen minder licht doordat je wandverliezen toenemen, Hoe meer van de wand belicht wordt hoe meer licht je daarop verliest. Als je minder licht op de planten wilt hebben kun je beter de lamp dimmen dan de hoogte vergroten en zo het licht verkwisten op de muren.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harvest day na 8 weken bloei

 

Ik had de lampafstand wat verlaagt naar 35 cm, de planten kregen echter wat hittestress en gingen wat fox tailen. Best bijzonder want de thermometers vertelde mij dat de temperaturen goed waren. Als ik de ventilators even uitzetten liep de temperatuur wel op naar 28 graden.  Lampafstand toen maar weer verhoogt naar 40/45 om verdere hittestress te voorkomen.

 

Alles is al geknipt en het is niet helemaal naar me zin gegaan. Ik had gehoopt dat het minder werk zou zijn om te kweken op deze manier. Dit was echter niet het geval, we zijn met 3 personen nog 16 uur bezig geweest. Het was gewoon te vol niet alles kreeg genoeg licht. Op sommige plekken zat daarom veel fluff, de achterste 2 planten zat zoveel fluff op dat er bijna geen goeie wiet vanaf kwam. ik heb 80% van de wiet van deze planten gewoon weg gegooid was mijn tijd niet waard doodzonde. 

 

De 3 voorste planten waren wel goeie opbrengers maar ook hier was meer fluff bij als dat ik fijn vond. Deze 3 planten hebben mij run ook gered er kwam veel harde wiet vanaf. Ik heb dan alsnog 4 verdiepingen in het droogrek kunnen vullen met goeie kwaliteit wiet. Daarnaast ook nog 2 verdiepingen met fluff. Heb echter ook super veel fluff weg gegooid.

 

Ik zal gaan evalueren wat mijn plan van aanpak zal worden voor de volgende ronde. want wil niet meer scroggen. Zit te denken om nog meer takken te verwijderen en echt alleen voor grote cola's te gaan zonder al die kleine takken die een hoop werk veroorzaken. en maat van mij heeft 10 hele grote toppen per plant en oogst ook een kg met 4 planten. Hij is alleen wel na 8 uurtjes knippen klaar omdat het minder bewerkelijk is.

 

Deze stek heeft wel wat leuke paars tinten in de wiet, dit was de eerste keer dat ik paar soortje had

20190517_190759.jpg

20190517_190811.jpg

20190517_190805.jpg

Edited by MisterX
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom denk je dat alleen harde toppen het waard zijn?

ICE maken is heel makkelijk: plant op de kop drogen, fluff letterlijk vd plant af trekken/ritsen als het droog genoeg is en de ICE na het maken ervan een dag drogen en daarna persen.

32-60€/g zijn de verkoop prijzen (uit 2016) ICE bij Barney's, reken uit je winst:hug:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, MisterX said:

Ik had de lampafstand wat verlaagt naar 35 cm, de planten kregen echter wat hittestress en gingen wat fox tailen. Best bijzonder want de thermometers vertelde mij dat de temperaturen goed waren. Als ik de ventilators even uitzetten liep de temperatuur wel op naar 28 graden.  Lampafstand toen maar weer verhoogt naar 40/45 om verdere hittestress te voorkomen.

Welke temperatuur is je streeftemperatuur?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, lostchild said:

Waarom denk je dat alleen harde toppen het waard zijn?

ICE maken is heel makkelijk: plant op de kop drogen, fluff letterlijk vd plant af trekken/ritsen als het droog genoeg is en de ICE na het maken ervan een dag drogen en daarna persen.

32-60€/g zijn de verkoop prijzen (uit 2016) ICE bij Barney's, reken uit je winst:hug:

Ik rook alles zelf op, en ik hou niet van ice veelste sterk. en ik rook alleen hoge kwaliteit wiet.

 

 

Mijn streeftemperatuur is 26 graden overdag en 22 snachts

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de lamp er inderdaad beter vanaf het begin dichter op zetten. De plant past zich namelijk aan aan de hoeveelheid licht en temperatuur.

 

Wat heb je veranderd aan je aanpak dan dat het nu zoveel minder gaat dan voorheen? Heb je nu andere voeding ofzo? Ik heb zelf ooit ook twee keer een voeding met een hoge N ratio gedurende de hele kweek geprobeerd en dat gaf ook voroal veel fluf (plus een veel lagere opbrengst). 

 

Ik snoei de laatste tijd inderdaad ook alle takken weg die er te dun uit zien. Daar komt toch nooit wat zinnigs op. Plus ik dief de fluff locaties. Dat oogst overall wel wat minder heb ik het idee, maar dan vooral ook minder fluff. 

Wat voor mij ook goed werkte tegen fluf is mainlining, maar dat werkt vooral voor zaad planten en het duurt vrij lang qua voorgroeien.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze run gedaan zonder scrog net. Ik gebruik nog steeds omnipotent, denk niet dat dit met voeding te maken heeft.

Doordat ik geen scrog net had was het moeilijk de takken op een mooie plek te krijgen. waardoor er te veel op 1 plek zit soms.

Ik ga gewoon al die kleine takken weg knippen volgende keer en een soort main-line proberen

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, Omnipotent? Daar had ik juist wel heel slechte ervaring mee, maar dat was op hydro. Op aarde scheen het minder problemen te geven inderdaad. Of is de formule inmiddels aangepast dat er ook een bloeivoeding van is?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Wietefras said:

Oh, Omnipotent? Daar had ik juist wel heel slechte ervaring mee, maar dat was op hydro. Op aarde scheen het minder problemen te geven inderdaad. Of is de formule inmiddels aangepast dat er ook een bloeivoeding van is?

Wat was je slechte ervaring ermee dan?

ben het nu zelf ook aan het proberen op rfx. De voeding is nog steeds Basis, flesje N en een potje pure PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij kreeg problemenen op hydro met de bloeivoeding geloof ik. Op aarde gaat het bij mij altijd wel goed, ik geef wel wat calmag extra bij.

Er is geen is geen aparte bloei formule van.

 

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wiekspiet Ik had er een vrij slechte opbrengst mee en ook erg fluffy. Nadat het de eerste keer slecht gelukt was heb ik toch ook nog een side-by-side testje gedaan met FloraNova. De FN kant leverde toen 1,4g/W op tegen 1g/W met de omnipotent. Andere hydro kwekers hadden vergelijkbare problemen.

Het is met een NPK van ongeveer 2-1-3 ook wel echt een groeivoeding.

Het is ook vrij duur. Dacht €35 voor 1kg. Voor dat soort bedragen koop je ook een 25kg zak Yara voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras ahja herinner me het verslag weer :).

Prijs moet ik je gelijk in geven.. aardig prijzig voor zo’n potje. En de rest zullen we moeten ondervinden hehe.

 

sorry @MisterX voor topic vervuiling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...