Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fear-me

voedings computer

Recommended Posts

Ik heb net zo'n voedings computer gekocht (ding kost gvd bijna 2300 eurie), en die ga ik morgen ff aansluiten.

Wilde ik alleen ff weten of iemand ervaring met deze dingen heeft, want als ik zo het boekje lees is het nogal een onderneming om zo'n ding te calibreren en al dat soort shit, dus heeft iemand nog tips???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei , dat is lastig ik heb er zelf nooit één gebruikt ,ik denk dat je bij de fabrikant moet gaan informeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet hoe dat ding heet eigenlijk nooit op gelet, maar hij heeft standaard 3 pompen, zit wel een goed boek bij, maar dacht maybe nog ff wat tips of zo te mogen ontvangen, best lastig dingetje om goed te krijgen calibratie en instalatie enz. maar ga er van t weekend ff in verdiepen en zal mijn bevindingen ff posten...de schatjes staan net dus nog ff met de hand wateren...

 

Wat dan dolim heb jij ook zo'n ding??? ben erg nieuwsgierig!

 

Greetz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

twin synchro heeft vroeger wat problemen gehad omdat ze niet zo synchro liepen.

 

met name dan je a en b pomp.

 

## let er ook op welke voeding je gaat gebruiken de ene is meer geschikt dan de andere.

 

## voor het mooie moet je er nog een of twee pompen bij hebben dan kan je ook boosters als pk 13-14, of tml meegeven....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik house$Garden, Cocos voeding, en jep je haalt me de woorden uit de mond... heb er ook een 4e pomp bij gekocht... dus in totaal 6 pompen... 4X op het bord, een circulatie pomp, en de bewaterings pomp.. Zou jij er ook dripclean bijgooien, werk namelijk met van die spinnetjes met 8 prikkers en heb de kut ervaring dat die dingen als een gek verstoppen, weet niet of het aan te raden is, staat niet in het boekwerk.

 

Kan natuurlijk ook de helpdesk bellen ( stoned? welnee!!!)

:|

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&G dna of bud xl pakket?????????????????????

 

heb je de tps die met de pvc mengbuis????? aan je aankoopbedrag te zien denk ik van wel. zou er dan een claridge booster control bij nemen die stuurt dan exact de vierde pomp aan.

 

ik ben niety zo kapot van die topspinnen, met cocos kan je ook prima water van onderaf geven, ook met de computer

Share this post


Link to post
Share on other sites
he voor een serieuse reactie is mss vermelding van een merknaam handig.....slappe ouwehoer :|

FF op Google en.......................

zie hier

 

:) Niet halverwege het verhaal wakker worden en dan beginnen te schreeuwen :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry hoor..heb 't verhaal nog een keer helemaal gelezen

 

dolim deelt de ervaring die die heeft met twinsyngro daar was de wat harde reactie ook niet tegen bedoeld :no

 

maar dit topic is nu 5 dagen oud en ik weet nogsteeds niet over welk aperaat de VRAAG nou eigelijk gaat :) :| :angry:

 

 

STRKT

Share this post


Link to post
Share on other sites

indien je de tps hebt denk er dan ook aan dat de pompen zgn pulserende pompen zijn die toch wel wat lawaai maken.

monteer hem daarom ook niet op de woningscheidende wand met je buren :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar dit topic is nu 5 dagen oud en ik weet nogsteeds niet over welk aperaat de VRAAG nou eigelijk gaat :) :| :angry:

 

 

STRKT

Waarom heb je dan niet ff de link aangeklikt die ik heb staan in het vorige antwoord :no :( :P :P :)

Staat nog een foto bij ook voor al je niet kunt lezen :( ;) :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooooo onimusha dat 't over een voedingcomp.gaat heb ik door

de globale werking van zo'n ding kende ik ook al

ik heb je link evegoed met intresse doorgelezen ,zoals ik vrijwel alle info die jij post met aandacht lees(lukt al aardig na 40 jaar oefenen,maar platjes kijken blijft ook leuk)

 

of fear-me iets heeft aan de moeite die je neemt blijft een vraagteken omdat nog steeds niet bekend is welk MERK apperaat hij heeft :|

 

 

STRKT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat inderdaad om de tps met pvc mengbuis, dit in combinatie met een h&g dna cel pakket... Claridge pakket kon ik nog niets over vinden, vraag er wel naar inde shop...

 

Over die topspinnen, ik ben er zelf ook niet weg van , maar de ruimte is zo groot dat van onder watergeven geen optie is, dit in verband met lekkage gevaar...

T' is allemaal wel waterdicht hoor maar om nu de hele ruimte tot een bad om te toveren gaat me iets te ver...

 

Top jongens bedankt voor de reacties... ik ga nog even stoeien met dat ding en laat het wel weten hoe het gaat...

 

( He Nashua Be Cool...ben druk met mijn nieuwe hokje bouwen dus kan niet altijd direct replyen...Smoke some stuff... :| )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooralsnog is BTT, die de tps maakt, de enige die een beetje goede voedingscomputer op de markt heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen tijd hebt om extra info te posten lijkt me dat des te meer reden om ff over de logica van je vraag na te denken :no

 

maar ik ben :angry: hoor .....als ik had geweten dat ik de enige ben die zich hier druk over maakt was ik er nooit over begonnen :(

 

 

:| BACK TO THE INFO :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo Nash, daar gaan we weer, ik begrijp dat je graag snelle reactie en veel info ziet, maar dat kan nou niet altijd... fucked up time!!!

 

Maar die tps is perfect, calibreren is een eitje en de installatie ook... werkt top voeding is altijd op en top geen omkijken meer naar PH en EC...doe ik stiekum nog wel voor de zekerheid :)... tot nu toe geen spijt van de aankoop, en weer een nieuw speeltje erbij. Hij zal zichzelf waarschijnlijk niet terug verdienen in de zin van hogere opbrengsten, maar alleen de moeite die de tps uit handen neemt is mij het geld al waard.

 

By the way, t' geluid wat zo'n ding maakt valt best mee, maar heb hem wel in de rubbers aan de muur hangen, you never know...thanx for the tip Dolim. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zo maar het idee dat jij wel zorgt dat je zakgeld genoeg hebt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF om Dolim aan te vullen, er zit een electronische waterklep op welke direct op de waterleiding zit. Je boort een gat in de bovenste rand van je vat en propt hier een vlotter in welke je waterniveau in je vat automatisch regelt. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...