Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Helvetica

Girl Scout Cookies - Potten Versus Aardebak

Recommended Posts

Voedingschema volg ik deze keer niet echt.

 

Om de twee dagen een stoel nemen en naar je planten kijken. Fertometer ter indicatie gebruiken en rekening houden met de N-P-K/calmag notie dat je om de drie weken N, P of K met CalMag verhoogt.

 

Voor deze ronde gebruikte ik Premix van BioBizz, Wormenmest van B'Cuzz zodat ik al weken voorzien was van de nodige voeding. Vanaf week vier beginnen bijvoeden met Ionic Soil, week vijf bij de potten. Bij elke waterbeurt ( met/of zonder voeding ) Topbooster van Aptus gegeven. 1x per week de PK booster van Growth Technology. Probeer de planten op hun maximum te voeden voor nog enkele dagen en dan bouw ik de voeding af, dan gebruik ik enkel nog Ionic Hydro voor Hard Water met superdosis Calmag & K-boost van Aptus.

 

EC in de aardebak is 2.1 en EC voor de potten is 1.5. Mijn EC is 0.59 van het kraantjeswater. PH zit ik op 5.9 nu, en bouw die lichtjes op om te eindigen rond 6.1 wanneer ik spoel met enzyme met water afgezuurd met citroenzuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 7.

 

Laatste maal PK booster. Vanaf morgen lichte voeding (afbouw) en Calmag + K-boost opbouw.

 

Aardebak:

 

Vooraanzicht:

 

gallery_37764_19320_2877500.jpg

 

Links zicht:

 

gallery_37764_19320_979958.jpg

 

 

Enkele topjes van de bak:

 

gallery_37764_19320_2191970.jpg

 

Hier de zijde met de potten:

 

Vooraanzicht:

 

gallery_37764_19320_4485306.jpg

 

De topjes van de potten van dichterbij:

 

gallery_37764_19320_3017668.jpg

 

En hier een beeld waar het verschil tussen de potten en de aardebak beter te zien is:

 

gallery_37764_19320_1435566.jpg

 

Dit was het.

 

Greetz,

H.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is duidelijk te zien dat je kweekt met twee vingers in de neus, mooi man!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin week 8.

 

De voeding is in volle afbouw, K-boost & calmag toevoegingen in volle opbouw.

 

De zijde met de potten:

 

gallery_37764_19320_3118630.jpg

 

De toppen van dichterbij bij de potten:

 

gallery_37764_19320_3240090.jpg

 

De zijde met de aardebak:

 

gallery_37764_19320_2955182.jpg

 

De toppen van de aardebak van wat closer:

 

gallery_37764_19320_584977.jpg

 

Nog een laatste week toevoegingen, en dan gaan we spoelen met enzyme+ in het water dat afgezuurd wordt met citroenzuur.

 

Greetz,

H.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gvdlekkergvd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geprobeerd om enkele pics te trekken juist voor het licht aan ging :wtf:

 

De aardebak:

 

gallery_37764_19320_3393062.jpg

 

De potten:

 

gallery_37764_19320_4116960.jpg

 

Het verschil potten vooraan en aardebak achteraan, niet echt schitterende foto :thumbsdown:

 

gallery_37764_19320_1905994.jpg

 

Dat was het voor deze week.

 

Greetz,

H.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan aardig gelijk op of niet? Ziet er uitstekend uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aardebak lijkt me net dat tikkeltje voller, niet ?

Ziet er iig lekker uit :yummy:

 

Leuke dame die GSC.. Welke cut is deze ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aardebak is minstens de helft voller als de potplanten. Het is moeilijk te zien op de foto's. Om je een gedachte te geven, bij de potplanten heb je een plant van gemiddeld 70cm hoog (1m met pot) en die hebben vier toppen en bij de aardebak heb ik meer moeten toppen/knakken/buigen/pletten en geeft me dit 8 mooie toppen per plant, dubbel zo dik en minstens twee tot drie maal zo hoog. De planten in de bak zijn 100cm ( kon veel hoger ) en de stam is nu driemaal zo dik als de stam van een potplant.

 

In praktijk is een aardebak veel beter voor de opbrengst, je hebt ook een immens speeltuin voor de wortels. Wateren is enorm makkelijk. Blumat laat je alles weten wanneer je het best water geeft, en de fertometer geeft je een idee (is wel niet onfeilbaar). Hier heb ik de planten twee weken laten voorgroeien, wat voor de potten iets te kort was en voor de bak dan weer iets te lang ( zeker met een hoogte van 2m beschikbaar ).

 

Die GSC is mijn eigen cut. Heb vorig jaar een uitgebreide selectie gedaan. En deze was echt de moeite waard. In de aardebak zit een tweede cut in, ook van die selectie, die links en rechts vooraan staan in de aardebak, omdat ik die nog een laatste kans wou geven om zich te bewijzen en deze nog iets anders is, meer sativa, waar de andere cut een perfecte hybride is dat goed opbrengt en harde, keiharde toppen produceert.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie selectie iig ! Die in de aardebak zijn al flink aan het puisten :showoff:

Voor welke zaadbank ben je gegaan ? Tegenwoordig hebben ze deze allemaal al in hun assortiment...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dikke jetsers daar in die aardebak

 

 

 

als je nog een vrijwilliger zoekt voor een rookverslag, ik hou me hierbij aanbevolen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht altijd dat gsc van die fluffweed was? Dit zijn gewoon harde toppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het waren dikke toppen, maar spijtig genoeg heeft mijn kachel brand veroorzaakt bij het drogen.

 

Resultaat, alles kwijt en dik in de miserie...

 

gallery_37764_19320_3312548.jpg

 

gallery_37764_19320_3379674.jpg

 

gallery_37764_19320_336993.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeminee, wat zonde, gecondoleerd! Was je er zelf op tijd bij om het te blussen of is het brandweerwerk geweest?

 

Misschien een rare vraag maar waarom gebruikte je een kachel voor het drogen? Gezien dat je met zoveel passie over het kweken spreekt, leek je me geen grower die de boel geforceerd zou willen drogen in een dagje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is echt pure shit voor je !!

Spijtig

Waar bestaat de misère uit? toch niet een huis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op aanraden van iemand had ik voor het eerst een kachel gezet. Geforceerd drogen zeker niet, aardebak was lekker nat en zo waren de potten met een zware dosis enzymen voor te kunnen hergebruiken wat de LV ideaal maakte voor het drogen. Het is nu zo. Gebeurd is gebeurd, een levensles voor mij. Als iets goed werkt, waarom dan iets veranderen.

 

Ik heb het zelf kunnen blussen. Maar het is serieus hard om alles in rook te zien opgaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow Helvetica, ingrijpende foto's en vervelend nieuws. Ik heb je topic met plezier gevolgd.

Sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow zonde man maar 1 geluk heb je dat je het zelf hebt kunnen blussen voor hetzelfde geld gaat alles de fik in.

 

Wat je zegt Idd als het goed gaat waarom iets veranderen.

 

Sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets van een klein hoekje enzo.......... Mooi klote man!! Het had alleen veel erger kunnen aflopen.....Hoe zeer het nu ook doet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een intrieste toestand joh, doodzonde!

 

Wat zal jij een spijt hebben van die verandering in je manier van drogen. Wees maar blij dat je de boel zelf hebt kunnen blussen en dat je er zo genadig mee weggekomen bent, voor hetzelfde geld had je de voorpagina's gehaald.

 

Nou op je gemakkie de boel weer op poten zetten en lekker nog zo'n rondje draaien, sterkte daarmee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor et zelfde geld je hele toko in de hens

 

Klote voor je man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow balen! Gelukkig was je er op tijd bij maar allicht wel echt zonde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...