Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jego

Stille Afzuiging Voor Tent?

Recommended Posts

@Xell

Ik kweek zomers niet omdat je het zonder idioot te gaan doen het niet redt.

Heb mijn setup zo dat ik met gemak die 4mnd niet kweken (eind mei tot eind sept) en dan de aanloop naar weer oogsten kan overbruggen.

 

Enige kwekers die zomers volop door draaien die ik ken zijn broodkwekers, de rest geeft het na een paar pogingen over een aantal jaren binnen vaak wel op vanwege rot of niks opbrengen (fluff).

 

Lees editorial lucht techniek eens door, daarin legt whazzup uit dat groter echt niet altijd beter is.

Wat het voor je filter doet dat lekker stil dimmen legt de man van Can in zijn topic uit.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, daar ben ik weer. Bedankt voor jullie reacties. Ik was ff de zolder verbouwen. Ben bijna klaar om alles te gaan aanschaffen. Heb besloten een softbox te halen. Maar ik heb bijna een blunder gemaakt ivm afmetingen. Ik heb opnieuw gemeten, maar het schuine dak is toch wat lager als geschat. Ik was graag voor 120x120x200 gegaan, maar omdat het dak zo schuin afloopt, heb ik op de hoogste punt maar 1 meter breedte... dus pas er eigelijk maar 120x120x180 of 100x100x200. Welke is gunstiger? Is de 2 meter eigelijk wel nodig? 1.80 komt minder voor... Let op dat ik 5 grotere potten (dus planten) wil zetten, en gebruik ga maken van de scrogg techniek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geisoleerde slangen helpen ook een boel inderdaad, beetje lengte gebruiken. kost wel wat capaciteit van je softbox, maar als die groot genoeg is... Geen gorgelende lucht uitlaat.

Hoogte is wel lekker hoor. Ik heb zelf 200 hoog. Dan kom je krap uit wanneer je met een open kap 600W aan de gang zou gaan en 60cm van de plant wil houden. ik zou voor 200 hoog gaan, zeker wanneer je van een lekkere haze houdt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die 120 heb je wel meer inhoud. Ik zou voor deze gaan.

 

Het is wat aan de lage kant, maar op 120 x120 kan je ze wel laag houden toch?

 

Zeker met scrog

Edited by Boefje030
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maatje heeft een mooie setje gekocht bij greensell. buisafzuiger met ingebouwde thermostaat + filter hij kan makkelijk op 50% draaien, dan is hij stil genoeg. bromt ook niet gedimt.

 

deze geloof ik. voor 1,20 x 1,20 met 1x 690 watt

 

https://www.greensell.nl/a-44567909/samengestelde-setjes/g-tools-buisventilator-680m3-met-filter-700m3/#description

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maatje heeft een mooie setje gekocht bij greensell. buisafzuiger met ingebouwde thermostaat + filter hij kan makkelijk op 50% draaien, dan is hij stil genoeg. bromt ook niet gedimt.

 

deze geloof ik. voor 1,20 x 1,20 met 1x 690 watt

 

https://www.greensel...m3/#description

 

Perfecte stille afzuiger door het gebruiken van een EC motor!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die 120 heb je wel meer inhoud. Ik zou voor deze gaan.

 

Het is wat aan de lage kant, maar op 120 x120 kan je ze wel laag houden toch?

 

Zeker met scrog

 

Ja precies dat dacht ik dus ook. Door het scroggen hou je hoogte beperkt... dus lijkt me 1.80 hoog genoeg? Als ik voor 2 meter moet gaan, kan ik maximaal 100x100 en verlies ik ruimte die ik met scrog heel hard kan gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,80 is zat ja voor scrog. ook rekening houden met soortje. je kunt met een witsoortje ook gewoon sog doen onder 1,80.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...