Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
g-o

Secret Jardin Orca

Recommended Posts

Beste medehobbyisten,

 

Ik kwam deze tent tegen http://www.secretjardin.com/catalogue/grow-room/professional/orca-room-120x120x200-cm/bl,product,178,0

 

Secret Jardin zijn als eerste met het reflectiemateriaal Maylar gekomen. Nu geven ze aan dat er een nog beter reflecterend materiaal is. Namelijk Orca 210D. Dit zou tot 40% meer lichtreflectie hebben.

 

Iemand hier ervaringen mee? Lijkt bovenstaande wetenschappelijk onderbouwd of een mooie verkoop/marketing truc?

 

Ben benieuwd. Dit lijkt me namelijk een mooi tentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me ook een fijn tentje en ja orca is een verbetering ten opzichte van mylar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ervaring mee of kennis van reflexiemateriaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt meer reflectie maar het nadeel is dat je meer warmte gaat produceren. Maat van mij heeft één, en de reflectie zit wel super, maar hij gebruikt een 700 kub om zijn 1.2 x 1.2m tent. Of het dat geld waard is. Niet echt.

 

Ga liever naar de Darkroom versie 3 met space saver, beter gebouwd en van de nieuwe productie lijn. Oudere modellen lieten soms wat stikken vallen... Die nieuwe Darkroom modellen kun je alsnog voorzien van Orca vellen binnen in. Kijk maar naar de opties. Zo laat het jou toe om toch up te graden.

 

Maar vele merken zijn beschikbaar. Ben nu geen Secret Jardin freak, maar die Spacesaver is toch wel top.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secret Jardin heeft mijn voorkeur omdat ze vaak flappen en openingen ana de zijkant hebben waardoor je overal goed bij kan. Heb ook budbox gehad en mammouth maar op de een of andere manieren vond ik die minder.

 

Maar als je die Darkroom 1.2x1.2 alsnog met vellen aan de binnenkant upgrade heb je dan ook die hitte niet? Is inderdaad niet de bedoeling om met 700kuub nog te veel hitte te houden..

 

Spacesaver is een top uitvinden. Laat ik nou net een zelf gemaakt scrognet hebben hangen die deze resultaten ook heeft. Heb dit net gemaakt met latten aan de zijkanten en gaas in het midden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup sj 3.0 Fanboy hier.. ;-) Nu nog ff voor de rest die spaceboosters bij bestellen. Zo handig joh :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind de rits vd sj 3.0 top!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meerdere mensen hier hitte problemen met die nieuwe Orca tenten?

 

Zou jammer zijn. Dan is het inderdaad de vraag wat beter is. Een 600 watt vol aan in een reguliere tent of een 400 watt (ivm hitte) in een betere reflecterende tent..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...