Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mexxi0

Zaden Ontkiemen Voor Dwc, Vervolgens?

Recommended Posts

Beste Leden,

 

Binnenkort ga ik beginnen aan mijn eerste binnenkweek onder Cree COBs in combinatie met een undercurrent DWC systeem.

Het enige wat ik mij nu afvraag is wat er het beste met de zaden gedaan kan worden wanneer deze gekiemd zijn.

Voorgroeien in steenwol, jiffy pellets of rapid rooters (helaas nog niet kunnen vinden in Nederland) en vervolgens overplaatsen in een gaaspot omringd door hydrokorrels?

Dit wanneer de wortels voldoende ontwikkeld zijn zodat zij water en voedingsstoffen uit het DWC kunnen opnemen.

 

Over het voorgroeien in steenwol en deze in de gaaspotten plaatsen heb ik niet al te veel positiefs gehoord.

Voornamelijk omdat deze snel kunnen uitdrogen wat de wortels kan beschadigen + het groeien van alg bovenop het steenwol.

 

Het meedenken en advies geven word erg gewaardeerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check Wietefras zijn topic, jouw vraag wordt beantwoord.

Mijn aanbeveling zou zijn een stekplug en die afdekken zodat alg helemaal geen probleem vormt of een mediumless bubble cloner met neopreen rondjes met een slit.

 

Zo deed ik het in het verleden, zowat alles mediumloos.

Bij de Action hebben ze misschien weer Pool Noodles, van die neopreen slangen/staven die je in zwembad ook wel ziet.

Cheap en perfect voor maken van rondjes, alsook dat ze geen gevaar voor je gezondheid vormen wat grijs buis materiaal voor om de leidingen in je huis wel vormt en wat sommigen in zetten.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had inderdaad de bubble cloner en neoproon rondjes van Wietefras gezien.

Zag dat dit perfect gaat bij stekken, leek me alleen beetje onhandig om zaden te ontkiemen en vervolgens in de bubble cloner te plaatsen.

Zal denk ik inderdaad voor het gemak voor stekpluggen gaan en het gehele oppervlak boven de bakken afdekken met reflecterend folie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipv dat je het gaatje groot genoeg maakt vd stek in het neopreen rondje houdt je het in geval van een zaailing bij een taps gemaakt gaatje waar net een penworteltje doorheen kan (neopreen half doorsnijden ivm zaailing eruit later).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het altijd gaan proberen.

Heb er nooit eerder van gehoord dus ben benieuwd of het tot succes leidt.

Bedankt voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...