Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CaveDave

Kleurverschil Spectrabox 4 180

Recommended Posts

Een vraagje aan de Led experts.

Mijn Spectrabox heeft 2 Ledunits en het valt me op dat het kleurverschil tussen die 2 nogal behoorlijk is. Nu staat aan 1 kant van de lamp de ventilator deels op de lamp gericht. Dat deel van de lamp wordt dus extra gekoeld. Kan het verschil in temperatuur dit kleurverschil veroorzaken?

gallery_46643_19271_659561.jpg

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou goed kunnen dat het door de koeling kan komen.

 

weet niet of deze worden aangestuurd door 1 of 2 individuele drivers als het er 2 zijn kan het door een foutje zijn dat één lamp (led geheel) iets minder spanning krijgt of de andere net dat ietsje meer.

 

En of de flower booster appart te regelen is voor elke lamp of dat er maar 1 knop opstaat, (als deze al opstaat) :D kan het zijn dat er maar 1 lamp op aangesloten is of misschien een kabelbreuk.

 

Als je de mogelijkheid hebt om de ventilator even aan de andere kant te zetten kan je zo even debuggen om dat al uit te sluiten of juist te bevestigen :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er naar mijn mening uit dat er inderdaad 2 aparte drivers in zitten en dat die van de linker kant(op de foto), niet deugt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog even verder proberen zoeken maar vind eigenlijk niets terug in de handboek van spectrabox of er 1of2 drivers zijn enkel dat er Japanse makelij 630mA driver gebruikt worden.

 

Ze zouden wel zeer diy reparatie vriendelijk zijn. Voor als je de ventilator die er opblaast hebt uitgesloten als dader :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het licht van de UV en IR LEDs zijn met het menselijke oog bijna niet zichtbaar.

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat de temp dit verschil maakt, van 20 naar 80c kost je bijvoorbeeld maar zon 10% aan licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...