Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Had het topic dan Oude Rockers koffietafel genoemd, want nu wek je de indruk dat er mooie plaatjes aankomen! :P

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op pg 10 gaan we foto's krijgen van de planten :icecream:

 

Wat is er nu uitgezaaid?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan het zien,

Deze opzet, beloof voor mij in ieder geval veel.

Heb er echt verwachtingen van, dat ik max geniet van mijn hobby.

Met een hok vol Santa Maria, de F8 mischien wel 9, wie zal het zeggen. (planck Cut) in alle stadia van groei en bloei.. :wub: Ik lijk geen stijl wel zo

 

En in dit tempo, zien we pas planten op pagina 30 ofoz... :whistling

Edited by oude rocker
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Santa Maria is een zeer lekkere wiet en het effect is niet minder! Zodra de Super Skunk me begint te vervelen wil ik die ook nog wel eens zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kortom al in de eerste voordracht wordt ons denken behoorlijk overhoop gehaald. Niet alleen wordt het raadsel van het leven zelf ontsluierd, maar tegelijk worden we er op gewezen dat leven, groei en voortplanting iets heel anders zijn dan voeding. De mens wordt gevoed met krachten die van ver uit het heelal de wereld instralen.

Deze krachten worden geleid door de buitenplaneten, opgevangen door de kiezel en getransporteerd door de warmte. Gelukkig worden deze processen door de werkelijkheid bewezen. Alle boeren weten dat groei en rijping alleen tot stand komt wanneer het warm genoeg is, terwijl het leven zelf door droogte bijzonder wordt bedreigt.

 

Pardon?

We hadden het over aarde en leven in de aarde, levende aarde wordt mij nu duidelijk dat dit nogal zweverig is, zie bovenstaande.

Jomanda had ipv flesjes water aarde in moeten gaan stralen :search:

Ik was de vertaling van dhr. Saal al tegengekomen met etherische aarde termen en dacht dat dit niet ter zake was maar daar word dus wel naar verwezen.

 

Mooie chicorei tafel stof.

Normale koffie is veel te sterk en te ontnuchterend :hug:

Onthoudt me verder maar van down to earth commentaar in deze want tegen de krachten vd kosmos ben ik niet bestand

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nog proberen een moeder over te houden?

 

Nee, ik ben zaad kweker en wat ik er van begrijp, is dat het ook een kreng is met stekken.

Ze is nl. zeer stress gevoelig.

 

We hadden het over aarde en leven in de aarde, levende aarde wordt mij nu duidelijk dat dit nogal zweverig is,

 

Refereer je nu aan Steiner? Ik geloof het wel hé.

Die gaat er idd heel "diep".. :vape:

Maar de basis van zijn verhaal is, dat alles met elkaar samenwerkt/bij elkaar hoort etc.

En dus ook een aarde/medium, waar het nodige aan stoffen en leven in thuis hoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update: 1

 

Zo als beloofd vandaag foto's van het kiemen.

Het kiem proces, had ik hier al eens uitgelegd.

 

Deze zaden, zijn gisteren om 18.00 uur in de watten gelegd.

Vandaag 30 uur later, om 24.00 uur zijn ze dan gekiemd. (deze zelfs al een uurtje eerder.)

gallery_38152_19305_658367.jpg

 

gallery_38152_19305_1869253.jpg

 

Ik wil vooral, dat zodra er een kiempje zichtbaar is, deze in de aarde. Dit om hoe langer de kiem, hoe kwetsbaarder.

 

gallery_38152_19305_5842000.jpg

gallery_38152_19305_6363060.jpg

gallery_38152_19305_4101650.jpg

 

3X gepot. Diepte een 1/2 cm.

Vervolgens, dek ik het nog weer 32 uur af. Deze licht periode, de 12 uur donker nog en dan er af, dat is het moment dat ze boven gaan komen en direct in het licht komen. 400 Watt.

gallery_38152_19305_2095003.jpg

 

gallery_38152_19305_2893416.jpg

gallery_38152_19305_2142967.jpg

gallery_38152_19305_2178293.jpg

 

De laatste is gesneuveld. Mijn eigen schuld, ik trok hem zo met de afdekking los.. :wacko:

De middelste is een tweeling, uit 1 zaadje. Nog nooit meegemaakt en ik wist niet eens dat dat bestond.

Ik hoop dat de bovenste een dametje is, dan kan ik dus verder..

 

Deze 3, zijn van de vorige cyclus, 10 dagen in de aarde dus vandaag, en ruim 8 dagen boven.

Die staan nog niet in een kistje, die ik voor de nieuwste lichting al wel heb gemaakt.

Het idee daar achter is, dat er meer volume aan aarde is, zodat de temperatuur stabieler blijft.

Ik heb grond-verwarmingskabels 1.5 mtr besteld, maar die zijn nog steeds niet binnen.

Daar gaat er 1 van in ieder kistje maar ook dadelijk in de definitieve potten..

Dat is alle verwarming wat ik nog wil gaan gebruiken..

 

gallery_38152_19305_398656.jpg

 

gallery_38152_19305_1370392.jpg

Dit is een boven aanzicht van de grote kap, om te laten zien dat er evt ruimte is, om daar een PC fan op te monteren.

Maar is volgens mij niet nodig, sterker nog. ik heb het gat voorlopig nog afgedekt.

Rechts zie je nog de lucht-uitgang naar de kleine ruimte waarin mijn softbox met filter staat.

 

gallery_38152_19305_3582253.jpg

Hier nog een kiekje, van hoe ik mijn lucht inlaat heb gecreëerd.

PVC buis 160, met een bocht totaal 135 graden (90+45) dit om licht lekkage te voorkomen. (getest, 100%)

Kort stukje buis naar de buiten lucht en is van buitenaf 99% onzichtbaar gemonteerd.

 

Tot zover..

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's maar zonder hps of met witbalans zien ze er nog beter uit.

De laatste is gesneuveld. Mijn eigen schuld, ik trok hem zo met de afdekking los.. :wacko:

Spijtig, mezelf kennende ontkiem ik graag in steenwol blokjes, dan zijn ze wat groter als ze in de eindpotten gaan, want anders gebeurt mij zoiets ook. Het kan een mannetje zijn geweest en als de tweeling vrouwelijk is ben je weer op schema! ;)

 

En jij hebt toch een Lumatec EVSA lamp? Is die vergelijkbaar met een Gavita Pro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi topic Rocker,ik volg.....

 

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet echt mijn manier van zaad ontkiemen.Enfin we hebben foto's in dit topic.Hopelijk kaapt Fool niet een van je foto's.:D

 

Ga je nog proberen een moeder over te houden?

 

Nee, ik ben zaad kweker en wat ik er van begrijp, is dat het ook een kreng is met stekken.

Ze is nl. zeer stress gevoelig.

 

Er is toch de planck cut van Santa Maria?

 

fotootje van Esko

 

gallery_626_455_27884.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat ik er helemaal thuis in ben, in de strains zeg maar.

Maar wat ik er van begrepen heb,

Is dat de Santa Maria op enig moment te ver was door gekruist en vervolgens door

Space Kees is terug gekruist naar zijn origineel.

Die teruggekruisde heet de PlanckCut.

 

En dat is de strain die ik heb.. Dus de originele Santa Maria, die aangeduid wordt als PlanckCut.

 

Als het anders zit, dan hoor ik het hier graag..

 

En jij hebt toch een Lumatec EVSA lamp? Is die vergelijkbaar met een Gavita Pro?

 

Ik heb geen idee D.

Die van mij geeft licht en zoveel, dat ik er niet in kan kijken.. :)

Verder heb ik weinig verstand van dat soort dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet echt mijn manier van zaad ontkiemen.Enfin we hebben foto's in dit topic.Hopelijk kaapt Fool niet een van je foto's. :D

 

Er is toch de planck cut van Santa Maria?

 

fotootje van Esko

 

gallery_626_455_27884.jpg

Zo te zien ben je vooral bang dat Fool jouw foto selecteert en pik je ze zelf van anderen. :execute

 

Ik heb geen idee D.

Die van mij geeft licht en zoveel, dat ik er niet in kan kijken.. :)

Verder heb ik weinig verstand van dat soort dingen.

Ik ook niet, maar aangezien dezelfde pitten er ingaan zou je toch denken van wel.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Santa maria 'planck" is een clone only.

 

Terug te vinden in Chucky's bride van Escobar.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet echt mijn manier van zaad ontkiemen.Enfin we hebben foto's in dit topic.Hopelijk kaapt Fool niet een van je foto's. :D

 

Er is toch de planck cut van Santa Maria?

 

fotootje van Esko

 

gallery_626_455_27884.jpg

Zo te zien ben je vooral bang dat Fool jouw foto selecteert en pik je ze zelf van anderen. :execute:

Kan moeilijk iets van Santa Maria laten zien, als ik die nog niet zelf gekweekt heb, maar zit er wel aan te denken om daar ook maar ff zaad van aan te schaffen, maar prioriteit ligt ff nu bij de zuivere incense Amnees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet echt mijn manier van zaad ontkiemen.Enfin we hebben foto's in dit topic.Hopelijk kaapt Fool niet een van je foto's. :D

 

Er is toch de planck cut van Santa Maria?

 

fotootje van Esko

 

gallery_626_455_27884.jpg

Zo te zien ben je vooral bang dat Fool jouw foto selecteert en pik je ze zelf van anderen. :execute:

Kan moeilijk iets van Santa Maria laten zien, als ik die nog niet zelf gekweekt heb, maar zit er wel aan te denken om daar ook maar ff zaad van aan te schaffen, maar prioriteit ligt ff nu bij de zuivere incense Amnees.

Zolang je nooit een eigen foto post weet ik dat toch niet? Kan me niet heugen dat ik ooit een kweekje van je gezien heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat komopi de buurman is van Running water........lol

 

Beter over je fiets lulle dan over je lul fietsen.

 

ps. Trouwens een prachtplant zeg lol, zelfs bij ome Esco ziet het er fluffy uit.....

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet echt mijn manier van zaad ontkiemen.Enfin we hebben foto's in dit topic.Hopelijk kaapt Fool niet een van je foto's. :D

 

Er is toch de planck cut van Santa Maria?

 

fotootje van Esko

 

gallery_626_455_27884.jpg

Zo te zien ben je vooral bang dat Fool jouw foto selecteert en pik je ze zelf van anderen. :execute

 

 

Heb al een nominatie te pakken van Fool, maar het is nog steeds wachten of we iets gewonnen hebben net als bij de Staatsloterij.

Eskobar verkoopt zijn zaden via Sannie, waar wietforum een onderdeel van is.Zie het meer als extra reclame dan standaard pikken.

Mooie foxtailtjes hoor op die foto.Daar kan onze :nerd alleen maar van dromen.:likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Santa maria 'planck" is een clone only.

 

Terug te vinden in Chucky's bride van Escobar.

 

Pg

 

Wat PG zegt klopt (gedeeltelijk), de 'Planck' cut is idd een clone only maaaar...

 

Chucky's Bride = Cheese x C99 ;)

 

Holy Princess = Planck cut x C99

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knetter he Crimson, dan gaat de scherpte eraf lol...

 

Grappig is wel dat ik de Planck bud shape nooit in zaad vorm heb gezien en ik heb al aardig wat zaadrondjes voorbij zien komen.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als een mooie kruising.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het nog nooit begrepen met die kruizingen..

Maar zegen jullie nu, dat de PlanCut alleen als stek te krijgen is??

 

Ik werk alleen met zaden en wel deze,

Maar dan uit SC zijn prive voorraad.?

 

Wat heb ik dan nu volgens jullie?

 

PS.

En jongens, denk een beetje om het onnodig quoten, zeker als het met foto's gaat.

Daar wordt het alleen maar trager van hier..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te lezen is Santa Maria ook meer een mix van soorten door elkaar en geen zuivere man sm x vrouw sm.

 

Eerst een 3weg kruizing tot f4 gecrossed.., daar een man uitgehaald en die terug gekruist op een originele sm.

 

Deze opgewerkt tot f8, klinkt goed alleen blijft het een multi hybride. Dat zul je wel terug zien in het nageslacht.

 

Als voorbeeld, Sannies Jack is f8 maar wel met zuivere ouders.., er is bijv. nooit eerst iets voor/ingekruist.

 

Als je een selectie doet en er komt een winnaar uit die levend word gehouden voor tig jaar spreek je van een clone only, Plack is er zo 1. Hoever deze clone op het origineel lijkt hoop ik hier te ontdekken lol.

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de Planck cut niet de cupwinner die jaren achter elkaar prijzen pakte?

Er was een tijd dat je bijna niks anders dan Santa aangeboden kreeg en toen was het ineens over (hier in de regio dan).

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Santa Maria heeft een zuivere moeder & daarmee was ermee teruggekruist, wat ik uit het verhaal begrijp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...