Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik zorg altijd dat ik ze niet helemaal droog laat trekken maar van tevoren nog even wat water geven, dat vergemakkelijkt het knippen aanzienlijk, want slappe toppen knipt ongelooflijk kut

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met de trein D?

 

Verder als ik het zo begrijp,

is er niemand die heel bewust kiest voor "een" moment in de 24 uur cyclus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met de trein D?

 

Verder als ik het zo begrijp,

is er niemand die heel bewust kiest voor "een" moment in de 24 uur cyclus..

Wanneer de planten beginnen in te storten door het gewicht van de toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uurtje licht pikken 11 uur. laatste week erg koud water geven. nacht temperatuur verlagen(indien mogelijk)

 

dit kan de plant laten denken dat de winter in aankomst is. en als de eerste amber dan in trycomen zit. de planten 48 uur in het pikkedonker laten staan (als de LV dat toelaat)

 

dan zijn ze bij mij altijd wel oogstrijp met 10 tot 20% amber

 

hele mooie grow verder :) ben benieuwd hoeveel je per plant oogst

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MisterX.

Dat zijn allemaal dingen, die ik al wel eens heb geprobeerd.

Of het echt werkt, heb ik nooit kunnen vaststellen.

 

Maar wat ik nou echt bedoelde met mijn vraag,

Of er in de 24 uur cyclus een beste moment is om ze om te halen.

 

Dit bv met de chemie in de plant.

Een moment waarbij ze bv een hoogte percentage THC/CBD heeft.

 

Of dat er een moment is, waarbij er het minste of juist het hoogte percentage vocht in de toppen zit.

Of om 1 of andere belangrijke reden.

 

Ik zou me nl best kunnen voorstellen, dat het oogst moment in de 24 uur cyclus verschil maakt?

Wietefras????? (jij staat bij mij bekend als iemand die dit soort dingen tot op de bodem heeft uitgeplozen en onderzocht?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja ik heb er inderdaad ook wel eens naar gekeken, maar ik zag geen enkel bewijs dat dat soort oogst trucs daadwerkelijk wat zouden doen. Wil niet zeggen dat het niet werkt, maar ik begin er zelf niet (meer) aan. Ik snap het verhaal erachter vaak ook niet zo. Alsof die planten op het laatst ineens nog een hele berg THC zouden aan kunnen maken.

 

24 uur in het donker heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat was een drama met slappe planten. Al was dat met Chocolopes en die hadden nogal de neiging om "flauw" te vallen bij water tekort. Als ik daar stekken van sneed dan lagen die er na een paar minuten als natte spaghetti bij. Echt bizar.

 

Wat ik zelf altijd het liefste doe is het gewoon zelf proberen. Bijvoorbeeld de ene helft van de planten behandelen op de ene manier en de andere helft op een andere. Als iets dan echt een duidelijk effect geeft dan zou je het moeten merken toch?

 

Qua oogstmoment had ik ooit gelezen dat de terpenen uit de plant verdwijnen door de warmte van de lampen. Dat leek me nog enigzins aannemelijk, want ik heb ook wel het idee dat ze meer ruiken meer naarmate het warmer is. Het zijn toch "vluchtige stoffen". Dus dan zou je moeten oogsten vlak voordat de lampen aan gaan. Ofwel gewoon de stekker eruit trekken en ze oogsten als de lamp normaal gesproken aan zou gaan.

 

Ik had de ene helft geoogst vlak voordat de lampen uit gingen en een ander deel dan na de nacht. Ik kon geen verschil bemerken, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk (zo'n goede neus heb ik nou ook weer niet). Hoe dan ook ik, ik geloof het allemaal wel en oogst ze gewoon wanneer het mij uit komt.

 

Maar goed, als je denkt dat iets aannemelijk zou kunnen zijn dan zou ik je aanraden om dat te testen op een deel van je oogst zodat je een vergelijking kan maken met de rest.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik oogst een paar uur voor dat het ochtend word, na ze een extra lange nacht te hebben gegeven, omdat dit in theorie de minste opneembare stoffen in je toppen geeft, maar weet ik veel, ik heb geen testmasjien

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik oogst 's ochtends zodat ik aan het eind van de dag de Tumble Trimmer kan schoonmaken en wat anders doen. Verse wietlucht blijft een koppijn trigger dus ben ik er het liefst zo gauw mogelijk vanaf. Droog knippen lijkt mij te veel werk, al geloof ik wel dat het een prima eindproduct oplevert.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oogsten een uurtje nadat het licht is aangegaan.Oogsten van kruiden zoals oregano wordt ook meestal aangeraden omdat te doen in de ochtend na het opdrogen van de ochtenddauw.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt konopi.

 

Er zijn meer groenten en ook fruit soorten die het best geoogst kunnen worden in de vroege ochtend.

Daarom ook vroeg ik me af, of er ook zo iets zou kunnen zijn met ons gewas.

 

Maar kennelijk is daar niets van bekend, of het maakt dus niets uit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er ook nog nooit van gehoord LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het donker zoeken naar rijp fruit is ook niet te doen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je wel uitkijken voor deze fladders

 

giphy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt konopi.

 

Er zijn meer groenten en ook fruit soorten die het best geoogst kunnen worden in de vroege ochtend.

Daarom ook vroeg ik me af, of er ook zo iets zou kunnen zijn met ons gewas.

 

Maar kennelijk is daar niets van bekend, of het maakt dus niets uit..

Nou het zou dus wel degelijk verschil moeten maken of je 's morgens oogst of aan het eind van de dag, maar ik kon het verschil persoonlijk alleen niet bemerken.

 

Weet niet meer waar ik het vandaan had, maar ik had dit grafiekje bewaard:

gallery_37858_17549_134763.jpg

 

Hoe later op de dag, hoe meer terpenen er verdampt zouden zijn. Als dat al klopt, dan vraag ik me af of die "extra" terpenen er niet net zo hard weer uitdampen als je de boel aan het drogen bent. Maar goed, het is een kleine moeite om het beide te proberen. Dus als je echt op zoek bent dan is dat een makkelijke test om een keer te doen de ene helft vlak voor lampen uit oogst en de andere helft vlak voor (of net na) lampen aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een makkelijke test om een keer te doen de ene helft vlak voor lampen uit oogst en de andere helft vlak voor (of net na) lampen aan.

 

Dan heeft de helft van de planten dus een hele dag meer licht gehad, en weet je dus nog zeker waar het eventuele verschil door is ontstaan.

Verzin maar iets beters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Who cares? Als de een beter is dan de andere dan is het sowieso goed.

 

Sowiseo ook completel larie alsof 1 dag meer zo'n verschil maakt. Als je dan zo nodig wilt zeiken, dan doe je het andersom. Oogst er een paar aan het eind van de dag en een deel aan het begin van de volgende dag.

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heeft die andere een dag meer donker gehad dus wee... ja ik denk dat het allemaal weinig uitmaakt wat je op de laatste dag doet :icecream:

 

de verdamptemp van terpenes begint bij 27 graden uit mijn hoofd, dus dat zou niet vervliegen bij het drogen

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, ja dan dat weer.

 

Je ruikt de planten wel als ze drogen, dus er moet toch wel iets uit dampen lijkt me. Jammer dat we niet gewoon een lab test kunnen laten doen in Nederland. Of als ze dan al wat testen dan alleen cannabinoiden. Aan de andere kant, als je het zelf niet ruikt/proeft/voelt, dan zal het hoe dan ook wel niet veel schelen ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meerwaarde zal inderdaad blijken als we kunnen testen, het gaat dan ook niet om 1% meer, maar 1% hier, 2% daar, 0.3% hierlangs en dan 0.01% daarzo.. uiteindelijk kun je dat optellen, ook zie je dat met led mensen zich hiermee bezig gaan houden terwijl dit altijd maar bijzaak is geweest..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Who cares? Als de een beter is dan de andere dan is het sowieso goed.

 

Sowiseo ook completel larie alsof 1 dag meer zo'n verschil maakt.

 

Het is dan toch een procent of anderhalf rijper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste levende update..

het is vandaag dag 93 waarvan 71 dagen 12/12.

 

Ik vond het een succesvolle ronde.

Wanneer de toppen droog genoeg zijn om in de weckpotten te gaan,

gaat er onmiddellijk weer zaad ontkiemd worden..

 

Die gaan dan weer op de zelfde aarde, zij het dan weer opgewaardeerd.

Het hoe en waarmee, gaan we de komende dagen eens diep over nadenken..

 

Hier dan weer de foto's,

zoals gebruikelijk met de klok mee

en weer te beginnen met links vooraan.

 

gallery_38152_19362_4056070.jpg

gallery_38152_19362_3542495.jpg

 

gallery_38152_19362_4785955.jpg

gallery_38152_19362_3627739.jpg

 

gallery_38152_19362_1715385.jpg

gallery_38152_19362_1828260.jpg

 

gallery_38152_19362_596886.jpg

gallery_38152_19362_3633164.jpg

 

gallery_38152_19362_427724.jpg

 

En de closer foto's van de 2 toppen..

gallery_38152_19362_3715636.jpg

gallery_38152_19362_670557.jpg

 

Na het afsluiten van dit bericht, gaat de bijl er in.

Ik zal proberen om af en toe een fotootje te schieten,

zodat ook jullie dit kunnen volgen.

 

Laterzzz

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...