Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Klopt @LC, deze zouten komen gewoon uit china. Deze zijn el cheapo en 0.0 sustainable. Drain to waste.

 

Ik loop vaak op een beurs voor voedings fabrikanten.., dan zie je vanzelf wat er in een canna/atami zit.

 

Maar dat is een andere discussie, sorry or..!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen punt PG, integendeel in mijn topic, mag je je juist uitleven als het gaat om de verschillen tussen "bio" en andere stijlen.

Want nee D, ik heb geen hekel aan andere stijlen.

 

Maar mijn favoriete kweekstijl is op aarde en zo bio/natuurlijk mogelijk. Met alle beperkingen van dien.

Je mag je hier gerust in mengen en de voor en nadelen van ieder systeem benoemen, maar je hoeft wat mij betreft niet te blijven hameren op de beperkingen die mijn stijl met zich mee brengt, qua licht, wind en bodem.

 

Zoals al eerder opgemerkt, ik probeer het zo goed mogelijk te doen, maar zal toch echt moeten schipperen op die punten.

Ik kan hier niet de Afghaanse zon laten schijnen, of een medium uit de Himalaya halen. Ook de vallei winden heb ik niet in mijn hok.

Ik zal het toch echt moeten doen, met de hulpmiddelen, die hier redelijk goed verkrijgbaar zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar mijn favoriete kweekstijl is op aarde en zo bio/natuurlijk mogelijk. Met alle beperkingen van dien.

Je mag je hier gerust in mengen en de voor en nadelen van ieder systeem benoemen, maar je hoeft wat mij betreft niet te blijven hameren op de beperkingen die mijn stijl met zich mee brengt, qua licht, wind en bodem.

Ook ik heb geen hekel aan andere kweekmethoden maar je opmerking dat het geen waterplanten zijn triggerde mij om een tegenreactie te plaatsen. Want het zijn ook geen binnenplanten en van nature worden ze ook niet vertroeteld. Wij allen zijn bezig met het veredelen van de plant en dat is verre van hoe het gaat in de natuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja natuurlijk heb je gelijk dat het ook geen binnen planten zijn..

Maar waarom zou je niet zo dicht mogelijk bij de natuur blijven.

 

Gezond/levend aarde heeft zoveel voordelen...veel minder last van ziekten en plagen om maar eens wat te noemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezond/levend aarde heeft zoveel voordelen...veel minder last van ziekten en plagen om maar eens wat te noemen.

Dat hoor ik wel meer maar ik heb met beide mediums gewerkt en op aarde zaten mijn planten onder de spint en nu op hydro kweek ik al bijna een jaar zonder ongedierte.

 

Beide mediums hebben voor- en nadelen wat mij betreft, dientengevolge kies je het medium wat jou het beste ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hoor ik wel meer maar ik heb met beide mediums gewerkt en op aarde zaten mijn planten onder de spint en nu op hydro kweek ik al bijna een jaar zonder ongedierte.

 

Dat jij spint op je stekken hebt gehad ligt niet aan de aarde Dil, en al helemaal niet aan de bacto's en schimmels!

Laat ons lekker aanmodderen met dat zwarte spul, laten we jouw je ding doen op je spouwmuurisolatie, capiche? :likken:

 

 

Ik volg deze draad met bijzondere aandacht :popcorn:

Succes OR!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken en spint is bijna 1 woord idd.

Het is ontegenzeggelijk, dat een zaadplantje op aarde de meeste weerstand heeft tegen ziektes en plagen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat jij spint op je stekken hebt gehad ligt niet aan de aarde Dil, en al helemaal niet aan de bacto's en schimmels!

Laat ons lekker aanmodderen met dat zwarte spul, laten we jouw je ding doen op je spouwmuurisolatie, capiche? :likken:

Bijzonder dat het niet aan de aarde ligt als je planten onder de spint zitten maar wel aan de steenwol als ze daarop staan .De logica van een dergelijke uitspraak ontgaat me maar problemen met andere kweekmethoden heb ik niet. Overigens komt de steenwol waar ik op kweek niet uit de spouwmuur maar is het vulkanisch gesteente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar hoor je mij zeggen dat het aan de steenwol ligt Dil??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken en spint is bijna 1 woord idd.

In de praktijk is er prima van spint af te komen als je maar grondig te werk gaat. Hermafrodieten daarentegen kan je niks tegen doen.

Het is ontegenzeggelijk, dat een zaadplantje op aarde de meeste weerstand heeft tegen ziektes en plagen.

Spint maakt geen onderscheid tussen mediums, ze vinden zaadplanten op modder net zo lekker als op steenwol.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, maar die op modder hebben meer weerstand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar hoor je mij zeggen dat het aan de steenwol ligt Dil??

Ik dacht dat je Oude Rocker bijviel in zijn visie op hydro, maar zo nee dan zeg ik: spint op je planten ligt ook niet aan de steenwol.

 

Klopt, maar die op modder hebben meer weerstand!

Toon dat dan maar eens aan, want ik geloof er niks van! En ik heb met beide medium praktijkervaring, jij ook? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik heb geen ervaring met andere medium als aarde.

Aantonen ga ik ook geen tijd insteken. Met een beetje googelen kun je dat zelf ook zo vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat jij op beide mediums praktijkervaring vind ik prima Dil, maar tegen moeder natuur kun je niet op!

Dat bewijst ze al miljoenen jaren volgens mij :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik heb geen ervaring met andere medium als aarde.

Aantonen ga ik ook geen tijd insteken. Met een beetje googelen kun je dat zelf ook zo vinden

Degene die een bewering doet hoort die zelf te staven, zo is de normale gang van zaken bij discussie etiquette. Maar prima, ik houd er verder over op. Veel succes met je topic! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een klein voorbeeld van hoe slim de natuur werkt, met name mycorizzha's en moeder natuur...,

 

Wist je dat; myco's in de oevers van de Amazone rivier zorgen voor de weeldirige groei/bloei langs de rivierbedding.

Door het vele tijde verschil spoelt elke voedingsstof en humuslaag gewoon weg en blijft er nagenoeg niks achter in dit doorlopen zand.

Als je naar de planten kijkt zie je ze 9/10 x floreren en daar zorgen de mycorizzha schimmels voor, in het algemeen leven ze overal en houden alle planten groen om ons heen op de planeet..., een plant heeft de unieke eigenschap dat ook als er geen voedingsstoffen aanwezig zijn de plant die zelf creeert door een symbiose aan te gaan met bijv. een schimmel. Planten op aarde met mycorizzha floreren altijd MITS je er mee weet te werken.

 

Planten/stekken van de zoveelste moederplant bezitten totaal geen afweer mechanisme meer waardoor je standaard moet spuiten..., stekken/moeders die in 9x9 potjes staan op lightmix met myco's blijven jarenlang in stand met hun eigen afweer systeem.

Ook in een mini potje werkt het bodemleven zo, simpelweg omdat de wortels contact maken met de mycorizzha en zo het wortelstel aanzienlijk vergroten (tot wel 700%), zij zorgen voor de plant door voedingsstoffen vrij te maken in hapklare brokken en daarvoor krijgt de mycorizzha schimmel plantsuikers ervoor terug. Daar is de symbiose die al miljoenen jaren zo werkt. De mycorizzha filteren zelfs de laatste micron voedingsstof uit de aarde/zand noem maar op.

 

I love nature!

 

Poldergrower

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja luister, de aarde is ook rond, hoef ik je toch ook niet aan te tonen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je mij or?

 

Ik lichte even toe welk onderdeel essentieel is in een bio kweek naar mijn mening.

 

Wat ze doen en waarom ze er zijn, sorry als ik me teveel uit leef.

 

Poldergrower

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat was niet tegen jou PG, maar tegen D, dat ik moest aan tonen, dat een aarde medium zoveel meer doet dan alleen de voeden.. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja luister, de aarde is ook rond, hoef ik je toch ook niet aan te tonen?

Nee, iets dat me bekend is hoef je mij niet aan te tonen maar dat planten op aarde meer weerstand zouden hebben is jouw opvatting en niet de mijne. Dus leuk dat je mij naar google verwijst om de onderbouwing te achterhalen maar dat is niet de gang van zaken die in wenselijk vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D moet eens leren dat als je met a/b voedt je er niet meer dan groei inbrengt, geen ander leven of organisme krijgt daarmee een kans.

Daar zorg jij zelf voor de juiste waardes, easy voor D en easy voor zn planten.

Laat je je planten werken voor hun eten dan krijg je planten met een super weerstand, zeker vanuit zaad.

 

Neemt niet weg dat D zn superskunk er prachtig bij staat dus dit gaat je goed af!

 

Leuk topic!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

D moet eens leren dat als je met a/b voedt je er niet meer dan groei inbrengt, geen ander leven of organisme krijgt daarmee een kans.

Daar zorg jij zelf voor de juiste waardes, easy voor D en easy voor zn planten.

Laat je je planten werken voor hun eten dan krijg je planten met een super weerstand, zeker vanuit zaad.

No, no PG, kweken op aarde is helemaal niet easy for D. Laat mij maar lekker aanklooien op hydro, want als ik meet dan weet ik wat ik doe.

Neemt niet weg dat D zn superskunk er prachtig bij staat dus dit gaat je goed af!

Thanks! En toch hebben er trips opgezeten zoals te zien is in mijn topic en stekkenplanten er naast en toch zijn de trips weggegaan door uitsluitend de weerstand van de planten. Dan snap je toch wel dat ik me door de praktijk laat overtuigen? Dat doe jij zelf immers ook.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mooi om te horen man, zelfs zaadplanten op hydro hebben hun eigen afweer systeem.

 

Het gaat mij ook meer om de stekken haze waar alleen maar dierentuinen op zitten.

 

Straks zet je er weer een paar op aarde naast en met je opgedane kennis kweek jij op aarde dikke buds.

 

Echte liefhebbers zijn nooit uitgeleerd ;-)

 

Pg

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echte liefhebbers zijn nooit uitgeleerd ;-)

Zo is dat!

 

Een rondje aarde en perliet 50/50 zit er nog wel eens in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben echt benieuwd wat OR uit zijn biobak zal weten te toveren en voor de rest zal het me hier worst wezen.

 

Als ik voor me eigen rookgenot zou kweken zou ik geen seconde twijfelen over welk medium mijn voorkeur zou hebben en me met levende aarde bezig gaan houden tot ik dat volledig onder de knie zou hebben. Ik hoop hier in deze topic vooral wat moois te zien gebeuren en er van te leren want ooit start ik sowieso een biobakkie op om te genieten van iets wat ik met mijn rfx of steenwol mis.

 

Als je 150 km rijden voor een berg topaarde al ver vindt mag je blilj wezen dat je niet in een groot land woont ouwe. :) Ik snap wel dat je tijd tekort komt met je werk, ploegendienst is geen kattepis, maar toch, als ik jou was zou ik lekker even in de tuut stappen om een berg bagger bij Cees weg te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...